Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   v64 Solvalla jackpot (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/20791-v64-solvalla-jackpot/)

Kyodai 2014-06-17 19:37

Härligt!! :claps:

AndyMart 2014-06-17 19:46

Trav en mysig tisdagskväll på både Solvalla och Jägersro. Kan det bli bättre?

Voltstart 2014-06-17 19:48

På V4:an är 14 Nelly Burge min spik. Hästen har varit kusligt bra på sistone...:omfg:

Big Ben är storskrällen.:moneybag:

doob 2014-06-17 19:57

Registrerat spel

Datum: Tisdag 2014-06-17
Bana: Solvalla, omg. 46
Spelform: V4

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 6 Ramboldo Jet* (1)
2 3, 6, 8, 9, 10, 14 (13)
3 2, 5 (3)
4 1, 5, 6, 7, 11 (4)

Vadet gäller startnummer

60 rader x 1 x 2,00 kr Totalt: 120,00 kr

Kvittonummer: CF02 1D74 0DB0 XXXX

Voltstart 2014-06-17 20:03

Bra spurt senast det var torr bana...

Registrerat spel

Bana: Jägersro Tr, omg. 26
Lopp: 5
Spelform: Plats

Hästar: 11 Caddie in Love

Vadet gäller startnummer

1 x 50,00 kr Totalt: 50,00 kr

Kvittonummer: XXX6 7XX4 AB70 904X:KO:

Helge 2014-06-17 20:10

Erik nästa kusk som inte vill köra Checkpoint någon mer gång, har han en gång sparkat kan han göra det igen. Anmäls till Eskilstuna nästa helg, återstår att se vem som sitter upp bakom då. (kort sammanfattat från Stall Kennys twitter)

AndyMart 2014-06-17 20:14

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 350236)
Erik nästa kusk som inte vill köra Checkpoint någon mer gång, har han en gång sparkat kan han göra det igen. Anmäls till Eskilstuna nästa helg, återstår att se vem som sitter upp bakom då. (kort sammanfattat från Stall Kennys twitter)

På förhand lät det som att den antingen slog sönder Stockholm eller vann med halva upploppet. Stor besvikelse när det visade sig att den inte ens dög i loppet.

Märkte inget speciellt på hästens beteende så tror inte det var orsaken till prestationen.

AndyMart 2014-06-17 20:18

Katastrof med dessa omstarter, för dåligt av kuskarna..

doob 2014-06-17 20:21

Nu åker jag på Örjan.... Tog bort honom och satte dit Sundberg istället... Genidrag... :holms:

doob 2014-06-17 20:22

Snälla säg Goop!!!

Voltstart 2014-06-17 20:23

:whistling:Gooooooooooooooooooop!

Mästerstyrning!!!!!!!!!! What a driver! Först Rite on Win och nu Cummin. INGEN annan kusk hade rattat in båda dessa idag, dessutom med finess!

doob 2014-06-17 20:25

Tack!

Helge 2014-06-17 20:25

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 350238)
På förhand lät det som att den antingen slog sönder Stockholm eller vann med halva upploppet. Stor besvikelse när det visade sig att den inte ens dög i loppet.

Märkte inget speciellt på hästens beteende så tror inte det var orsaken till prestationen.

Är snäll tills sulkyn spänns för. Anders och Rikard Svanstedt tycker samma om kusen, blev även skötarbyte i nuvarande regi pga av det.
Klart förväntningarna var höga då den travade felfritt och besvikelse att det inte blev bättre resultat. Men som Erik sa, trodde han skulle få spets, tufft dödens efter lång frånvaro.

Du kan läsa om hästens historik här om du inte tror vad kuskar eller andra anser om hästen och varför proffskuskar inte vill köra igen, efter ett kört lopp. http://www.stallkenny.se/andelshasta...a#rapport-4615

Själv tog jag bort den och höll tummarna inget galet skulle ske, var mest rädd för det. Skönt allt gick bra, Erik är duktig men inte så korkad så han heller vill riskera livet (har sina barn att tänka på)

alle 2014-06-17 20:26

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 350244)
Är snäll tills sulkyn spänns för. Anders och Rikard Svanstedt tycker samma om kusen, blev även skötarbyte i nuvarande regi pga av det.
Klart förväntningarna var höga då den travade felfritt och besvikelse att det inte blev bättre resultat. Men som Erik sa, trodde han skulle få spets, tufft dödens efter lång frånvaro.

Du kan läsa om hästens historik här om du inte tror vad kuskar eller andra anser om hästen och varför proffskuskar inte vill köra igen, efter ett kört lopp. http://www.stallkenny.se/andelshasta...a#rapport-4615

Själv tog jag bort den och höll tummarna inget galet skulle ske, var mest rädd för det. Skönt allt gick bra, Erik är duktig men inte så korkad så han heller vill riskera livet (har sina barn att tänka på)

Tror nog ingen kusk är villig att riskera livet för en uppsittning :)

AndyMart 2014-06-17 20:27

Förstår inte varför man fortsätter att tävla med en häst som helt enkelt kan kosta en kusk livet. Sjukt.

Oblix 2014-06-17 20:28

Vad ska man spela för DD idag då? Bra idéer?

Helge 2014-06-17 20:34

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 350245)
Tror nog ingen kusk är villig att riskera livet för en uppsittning :)

Flemming provade en gång, sparkad i ansiktet och åkte i backen, kaos i det loppet. Jorma prova en gång, Erik prova en gång, no more.
Säker på att en ny kusk kommer sitta upp till nästa start oavsett historiken, hoppas det går väl.

Oblix 2014-06-17 20:34

Min DD blev 1 - 7 50kr

alle 2014-06-17 20:34

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 350248)
Flemming provade en gång, sparkad i ansiktet och åkte i backen, kaos i det loppet. Jorma prova en gång, Erik prova en gång, no more.
Säker på att en ny kusk kommer sitta upp till nästa start oavsett historiken, hoppas det går väl.

Det finns ju säkra vagnar, dom lär väl användas antar jag! :)

Helge 2014-06-17 20:39

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 350250)
Det finns ju säkra vagnar, dom lär väl användas antar jag! :)

Han gick med all tänkbar säkerhetsutrustning.

"Han känns bra i träningen, femtespåret inte bra, han kommer att gå med slaggjord och säkerhetsvagn, stor vagn och det blir svårt att vända runt från femtespåret men går han felfritt vilket jag trots allt tror, så tror jag Checkpoint är med i främre träffen säger Timo."

Shooter 2014-06-17 20:42

Avslutar V4:an med samma spik som på V64 - New Approach! Torde vara fin chans om inte förra loppet ställt till det.

Olsson43 2014-06-17 20:44

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 350252)
Han gick med all tänkbar säkerhetsutrustning.

"Han känns bra i träningen, femtespåret inte bra, han kommer att gå med slaggjord och säkerhetsvagn, stor vagn och det blir svårt att vända runt från femtespåret men går han felfritt vilket jag trots allt tror, så tror jag Checkpoint är med i främre träffen säger Timo."

Går väl å göra smörgåsmat av han :thumbup:

Voltstart 2014-06-17 20:47

Slentrian-tippning på Jägers:

Lars I säger..."Girlicious är i grunden en mer kapabel häst än Easy Arrow...

ODDS: G: 59,2
EA:2,6 och dunderfavorit på vinnarspelet.

Varför lira och dessutom såpass "tungt", utan att lyssna först? Jösses!!!!

shjuve9le 2014-06-17 20:50

dubbeln blir nog fin nu ;)

lr inte. Hans-ove med platschans lol

Helge 2014-06-17 20:50

Citat:

Ursprungligen postat av Olsson43 (Inlägg 350254)
Går väl å göra smörgåsmat av han :thumbup:

hehehe

Verkar vara stora förhoppningar på denne kuse, bara dom får till det.
Kämpar nog vidare och försöker lösa problemet.
Bara hålla tummarna inget hemskt händer på vägen.

Nog om detta.

:cheers:

Om_sommaren 2014-06-17 20:55

linslusen au står för högt idag på vinnarspelet. det var nog så att torbjörn körde lite för sakta sist i spets då hästen inte är så snabb i benen. Borde bli bättre med fler lopp i kroppen. det värsta är kanske att torbjörn blev lite besviken sist så det kan bli väl defensivt idag. provar dock en liten peng

Shooter 2014-06-17 20:58

Erik kör gunga och tappar position helt.

Voltstart 2014-06-17 21:01

Hans-Ove showar!:hattenav:

AndyMart 2014-06-17 21:02

Fasen också att Checkpoint inte var så bra som det sades.. surt på denna lapp:

Registrerat spel

Bana: Solvalla
Spelform: V64, omg. 116

1 2, 3, 5, 9, 10, 11
2 5 Checkpoint (3)
3 6 Ramboldo Jet*
4 6, 8, 9, 14
5 1, 4, 5, 8
6 2, 4, 7, 10

Vadet gäller startnummer

384 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 384,00 kr

Om_sommaren 2014-06-17 21:02

jäklar vad bra den var amtrin. linslusen totalt formlös ev. sjuk

Voltstart 2014-06-17 21:06

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 350265)
jäklar vad bra den var amtrin. linslusen totalt formlös ev. sjuk

Det är skillnad på Åke som tränare och Jansson... så enkelt är det nog!:yes:

Helge 2014-06-17 21:08

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 350264)
Fasen också att Checkpoint inte var så bra som det sades.. surt på denna lapp:

Registrerat spel

Bana: Solvalla
Spelform: V64, omg. 116

1 2, 3, 5, 9, 10, 11
2 5 Checkpoint (3)
3 6 Ramboldo Jet*
4 6, 8, 9, 14
5 1, 4, 5, 8
6 2, 4, 7, 10

Vadet gäller startnummer

384 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 384,00 kr

Sorry men fattar inte hur man kan spika den överhuvudtaget!
Vågar skriva det efter, för jag skrev och tyckte det redan innan.
Nu trava den och var inte så bra som "väntat" men vem fan kunde lita på att den skulle göra det, med infon som fanns? Rejäl chansning oavsett.

AndyMart 2014-06-17 21:08

Oj då, fem rätt gav 777 kr och fyrorna 67 kr. Blev en femma och 14 fyror, så det är ju trevligt, men faaaan att inte Erik släpptes till ledningen i första sväng i andra avdelningen, det hade nog räckt.

AndyMart 2014-06-17 21:22

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 350267)
Sorry men fattar inte hur man kan spika den överhuvudtaget!
Vågar skriva det efter, för jag skrev och tyckte det redan innan.
Nu trava den och var inte så bra som "väntat" men vem fan kunde lita på att den skulle göra det, med infon som fanns? Rejäl chansning oavsett.

Förstår dig.

Den enkla förklaringen är att jag inte var riktigt påläst inför omgången och tyckte det lät som om Checkpoint var en riktig kanon. Förstod samtidigt att risken för misslyckande var stor men då hästen var så bra i grunden och min favoritkusk satt upp chansade jag genom att spika Checkpoint, vilket jag fortfarande tycker var en bra chansning då hästen varken ströks eller galopperade.

Hade jag inte spikat Checkpoint hade det nog fått bli Jartinec eller New Approach men då ingen av de vann spelade de ju ingen roll.

Nöjd med 1715 kr men framförallt är jag nöjd med den grymma hästsporten denna kväll! Fortsätt köra Solvalla/Jägersro på tisdagarna och låt båda banor ha V64 varannan vecka så blir jag extremt glad! Kanontrevlig travkväll!

Voltstart 2014-06-17 21:25

Stallskrikens stallskrik visade sig vara en vinnare till slut... Med Kenneth i sulkyn! Det har ju varit ett vansinnigt tjat om hästen inför de senaste två starterna, men hästen har varit först sjuk och senast helt stinglös till synes utan skalle...

3:e gången gillt gav nästan 8ggr!!!:hattenav: (Det gäller att lyssna när Lars I och Roger talar om att hästarna besitter kapacitet...)

Helge 2014-06-17 21:32

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 350270)
Förstår dig.

Den enkla förklaringen är att jag inte var riktigt påläst inför omgången och tyckte det lät som om Checkpoint var en riktig kanon. Förstod samtidigt att risken för misslyckande var stor men då hästen var så bra i grunden och min favoritkusk satt upp chansade jag genom att spika Checkpoint, vilket jag fortfarande tycker var en bra chansning då hästen varken ströks eller galopperade.

Hade jag inte spikat Checkpoint hade det nog fått bli Jartinec eller New Approach men då ingen av de vann spelade de ju ingen roll.

Nöjd med 1715 kr men framförallt är jag nöjd med den grymma hästsporten denna kväll! Fortsätt köra Solvalla/Jägersro på tisdagarna och låt båda banor ha V64 varannan vecka så blir jag extremt glad! Kanontrevlig travkväll!

Grattis! Håller med trevlig travkväll och Hans-Ove värmer mest :)

I morgon V86 på Vaggeryd i slowmotiontakt blir trevligt som omväxling med.
Hinner både gå på toan och hämta kall öl.
Ses fram emot.

Höres!

Fulsprit 2014-06-17 21:38

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 350242)
:whistling:Gooooooooooooooooooop!

Mästerstyrning!!!!!!!!!! What a driver! Först Rite on Win och nu Cummin. INGEN annan kusk hade rattat in båda dessa idag, dessutom med finess!

Hehe, ja det var en styrning (Cummin) man sent kommer glömma - ett konstverk, rakt igenom... Var på ICA MAXI och skulle köpa jordgubbar och stannade, såklart, vid spelhörnan där. Ögnade snabbt igenom kommande lopp och skulle satsa 400 kronor, tänkte jag.

Till min fasa var de i volten när jag stod och fyllde i kupongen, som tur är blev det ju två omstarter. Ytterligare dramatik då det är kö och endast en som betjänar. Jag står trea i kön, när de första är klara så frågar jag fräckt den kvinnan framför mig om jag får tränga mig före för att loppet snart går - hon såg lite förvånat på mig, men sade ja.

Jag slängde fram lappen och sa att han skulle köra den två gånger - hade fyllt i 200, vet inte varför jag inte spelade för femhundra, men, men... Tyvärr hann han bara köra kupongen en gång, den andra gick inte igenom systemet. Men, jag var nöjd ändå. Och när sedan Goop briljerade så kändes det djävligt skönt över mål, trots att det var omöjligt att se vem som var först - känslan sa dock Goop och efter att knappt hunnit lämna in och sedan vinna på målfoto efter en magnifik styrning, kändes ju enbart otroligt skönt - det blev billiga jordgubbar!

:thumbup:

Voltstart 2014-06-17 21:38

:sweatdrop:Oki I Can har varit förkrossande bra... ändå spikar jag emot på snacket ifrån ryttarens sida om alldeles för kort distans. Det känns redan innan start som ett korkat beslut!

alle 2014-06-17 21:48

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 350273)
Hehe, ja det var en styrning (Cummin) man sent kommer glömma - ett konstverk, rakt igenom... Var på ICA MAXI och skulle köpa jordgubbar och stannade, såklart, vid spelhörnan där. Ögnade snabbt igenom kommande lopp och skulle satsa 400 kronor, tänkte jag.

Till min fasa var de i volten när jag stod och fyllde i kupongen, som tur är blev det ju två omstarter. Ytterligare dramatik då det är kö och endast en som betjänar. Jag står trea i kön, när de första är klara så frågar jag fräckt den kvinnan framför mig om jag får tränga mig före för att loppet snart går - hon såg lite förvånat på mig, men sade ja.

Jag slängde fram lappen och sa att han skulle köra den två gånger - hade fyllt i 200, vet inte varför jag inte spelade för femhundra, men, men... Tyvärr hann han bara köra kupongen en gång, den andra gick inte igenom systemet. Men, jag var nöjd ändå. Och när sedan Goop briljerade så kändes det djävligt skönt över mål, trots att det var omöjligt att se vem som var först - känslan sa dock Goop och efter att knappt hunnit lämna in och sedan vinna på målfoto efter en magnifik styrning, kändes ju enbart otroligt skönt - det blev billiga jordgubbar!

:thumbup:

Chef :)

AndyMart 2014-06-17 21:53

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 350272)
Grattis! Håller med trevlig travkväll och Hans-Ove värmer mest :)

I morgon V86 på Vaggeryd i slowmotiontakt blir trevligt som omväxling med.
Hinner både gå på toan och hämta kall öl.
Ses fram emot.

Höres!

Japp, Hans Owe unnar man verkligen denna framgång :)

Tycker det ska bli skönt med lite lugnare tempo så man kan göra lite annat mellan loppen, jag ser hellre loppen med en stunds mellanrum än som det varit på sistone så man både kan ta sig en runda i trädgården och samtidigt hinna kolla in loppet efter, vilket i princip är omöjligt med V86 Express om man nu inte ligger inne med en extremt liten trädgård och en hypersnabb dator.

Ha en trevlig kväll!

Måste även tillägga att Fulsprits historia var en rolig en hehe, det där vinnarliret verkar ha kostat dig blod, svett och tårar. :D