Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Halmstad 5/7 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/20917-v75-halmstad-5-7-a/)

alle 2014-07-05 09:06

Citat:

Ursprungligen postat av Tamuli (Inlägg 354428)
Jag kommer inte lämna October Kronos utanför kupongen, tror faktiskt det är bra chans på S.O.S läge för den men samtidigt känns det inte som något spikdrag att luta sig mot heller.

Absolut är han inte chanslös med de utgångsläget, men det är inte den roliga idén eller roliga chansspiken längre :)

:cheers:

Tamuli 2014-07-05 09:17

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 354433)
Absolut är han inte chanslös med de utgångsläget, men det är inte den roliga idén eller roliga chansspiken längre :)

Nej det håller jag med om, lite för många % för att vara den roliga chansspiken.

Roliga draget i första, med en % just nu på runt 5-6% är ju Goop eller Takter.

Metatrone 2014-07-05 09:21

Kom ju helt galet på det senast med den s.k. chansvärderingen av Artic Model, men vi försöker igen.

Flemmings Come Back i V75-2 är riktigt intressant på strecken. Luktar körning mellan Quick Fix och Remote Control vilket borde kunna rendera i bra position (rygg på Quick Fix?), och med lucka till slut så...Sjunnesson fungerar ju bra på Flemmings hästar, och stallet är uppåt kring chansen. Spelvärt till 5% där jag inte anser att favoriten är något att hålla i handen.

alle 2014-07-05 09:21

Efter 500 meter i respektive lopp tror jag Nadal Broline och B.B.S.Sugarlight kommer ha ungefär samma utgångsläge, 4-5 utv! Med ungefär samma öppningar för respektive klass, vem har störst chans?

Tamuli 2014-07-05 09:34

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 354437)
Efter 500 meter i respektive lopp tror jag Nadal Broline och B.B.S.Sugarlight kommer ha ungefär samma utgångsläge, 4-5 utv! Med ungefär samma öppningar för respektive klass, vem har störst chans?

Eftersom jag garderat B.B.S och spikat Nadal då jag tror det kommer bli sådan körning i 4:e som gynnar Goop och Nadal att det kommer lösa sig för dem så måste mitt svar bli Nadal Broline i det läget.

Tror dock Goop kanske kan ha chansen att hamna 3:e utvändigt till och med och på så sätt smyga med och låta de andra kör mot varandra och sen plocka ned dem upp över upploppet.

Helge 2014-07-05 09:40

http://piclair.com/data/fgi7g.jpg

AndyMart 2014-07-05 09:43

Kort analys här:

V75-1: Alla garderar BBS med 1 October Kronos som kommer hamna i tredje invändigt ungefär, eller behöva lägga en låååååång speed för att hålla upp ledningen. Själv spikar jag Solbergs utan att tveka. Värst emot är 8 men samma läge ungefär och BBS är 20 m bättre än den också.

V75-2: 1 och 2 kommer köra mot varandra vilket bäddar för 3,4,6,7,9, själv spikar jag Stricker som har kapacitet och klass så det räcker.

V75-3: Air Frame, Lotus eller Blue Martini vinner väl troligtvis. Kanske Alvena Take it om den får rätt lopp?

V75-4: 3 Augustus F har jsg inte imponerats så mycket av som vissa andra här, mest tror jag på 2 Celebrity Lane som jag tror kan leda runt om. 8 Nadal Broline kasst läge.

V75-5: Öppet, tror mest på 4,6,11,14.

V75-6: Vet inte om jag vågar ta bort Solvato, tänk så lyckas Veijo komma före Örjan i starten? Borde stå mellan dem iallafall, tredjehäst kadetten.

V75-7: Rolex Bigi för stor favorit, glöm inte tian!

mackpeter 2014-07-05 09:47

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 354437)

"Halva Travsverige" ville ha med BBS i Elitloppet Självfallet spikar vi honom.:thumbup:
Nadal möter Augustus F, som är klassen i detta gäng!:no:

DIF 2014-07-05 09:47

Dagens ide för mig är iaf Remote Control, blir mycket intressant med Tobbe. Blir 30 kg mindre i vagnen, mer rutin och lite elakare kusk. Men visst finns några bra emot.
I första ser jag bara 2 alternativ, antingen mini-ludde hela vägen eller så är BBSS överlägsen.
Stosprintern är heltäckt på spår 1-4.
4:e vinner väl BG -men tar nog med 1,3,5 också om den hamnar på vingel. Örjan upp på Maggan Sisu, bör ej gå men intressant.
5:e svårt, men någon lär väl vinna....
Sen tar jag med 1,2,5,10 - vad kan Bergh hitta på?
I sista, inga höjdarkuskar som har de 4 mest betrodda, kanske dags för Nescafé med Örjan trots spåret. Vi har sett det förut, det är hela ekipage man spelar på.
1,11
2
1,2,3,4
1,2,3,5,8
spik på någon
1,2,5,10
1,11,12
Svårare är det ej att skruva in den.

Olsson43 2014-07-05 10:02

Citat:

Ursprungligen postat av DIF (Inlägg 354443)
Dagens ide för mig är iaf Remote Control, blir mycket intressant med Tobbe. Blir 30 kg mindre i vagnen, mer rutin och lite elakare kusk. Men visst finns några bra emot.
I första ser jag bara 2 alternativ, antingen mini-ludde hela vägen eller så är BBSS överlägsen.
Stosprintern är heltäckt på spår 1-4.
4:e vinner väl BG -men tar nog med 1,3,5 också om den hamnar på vingel. Örjan upp på Maggan Sisu, bör ej gå men intressant.
5:e svårt, men någon lär väl vinna....
Sen tar jag med 1,2,5,10 - vad kan Bergh hitta på?
I sista, inga höjdarkuskar som har de 4 mest betrodda, kanske dags för Nescafé med Örjan trots spåret. Vi har sett det förut, det är hela ekipage man spelar på.
1,11
2
1,2,3,4
1,2,3,5,8
spik på någon
1,2,5,10
1,11,12
Svårare är det ej att skruva in den.

Slösa inte bort streck i sjätte...Orre vann ju åkandes i debuten och även fast han är stor favorit idag så är det dagens bästa bank!Spets och dunderslut!

alle 2014-07-05 10:10

Citat:

Ursprungligen postat av Tamuli (Inlägg 354439)
Eftersom jag garderat B.B.S och spikat Nadal då jag tror det kommer bli sådan körning i 4:e som gynnar Goop och Nadal att det kommer lösa sig för dem så måste mitt svar bli Nadal Broline i det läget.

Tror dock Goop kanske kan ha chansen att hamna 3:e utvändigt till och med och på så sätt smyga med och låta de andra kör mot varandra och sen plocka ned dem upp över upploppet.

Vågat att spika Nadal.. men om du läst loppet så! MEN spår 8, 1609 och favorit, står relativt tufft inne!
Det finns mycket som talar emot!! :KO::KO:

Edit:
Goop chansspikar sig själv i björnkollen, det talar väldigt mycket för! ;)

AndyMart 2014-07-05 10:16

Utgår från denna rad;

11
4
1
2
4-6
2-5
1

DIF 2014-07-05 10:19

Citat:

Ursprungligen postat av Olsson43 (Inlägg 354444)
Slösa inte bort streck i sjätte...Orre vann ju åkandes i debuten och även fast han är stor favorit idag så är det dagens bästa bank!Spets och dunderslut!

Troligt har du rätt, MEN Hultmans djur vinner ej ihjäl sig, Veijo är Veijo, liten lapp med möjligheter. Men visst är det troligast att 2-5 är ett halvt upplopp bättre än övriga och att Orren defilerar.
Blir en mer seriös lapp senare, denna är redan inne.:cheers:

JANNE48 2014-07-05 10:28

Citat:

Ursprungligen postat av Rickart (Inlägg 354431)
Någon som vet vem expressen-Sören spelar på idag?

MVH

4 BLUE MARTINI ÅS

spalato 2014-07-05 10:46

Citat:

Ursprungligen postat av DIF (Inlägg 354450)
Troligt har du rätt, MEN Hultmans djur vinner ej ihjäl sig, Veijo är Veijo, liten lapp med möjligheter. Men visst är det troligast att 2-5 är ett halvt upplopp bättre än övriga och att Orren defilerar.
Blir en mer seriös lapp senare, denna är redan inne.:cheers:

När två träter så....