Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Hugo Åbergs Memorial (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/20979-hugo-abergs-memorial/)

sirlarsson 2014-07-24 17:30

Hästen måste ju vinna nu annars har du aktivt slösat 48 timmar för att försvara en icke-vinnare.

draken 2014-07-24 18:01

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 359137)
Ja , dt enda man kan skryta med i efterhand att man var först ute med den. Dags att söka motbud snart om den lär bli favorit???

Räknas inte Putte;)

Lillis 2014-07-24 18:20

Första spontana -- Magic Tonight eller Mosaique Face. Antingen MT från ledningen efter 700m eller MF från dödens och bara bäst.

Truculent klarar inte att svara ut Orrechietti och gör han det så släpper Takter när Lill-Untersteiner ställer frågan. Ludde har bara en växel, kommer igenom bra.

Det är vad jag tror:KO:

spalato 2014-07-24 19:18

Citat:

Ursprungligen postat av Lillis (Inlägg 359157)
Första spontana -- Magic Tonight eller Mosaique Face. Antingen MT från ledningen efter 700m eller MF från dödens och bara bäst.

Truculent klarar inte att svara ut Orrechietti och gör han det så släpper Takter när Lill-Untersteiner ställer frågan. Ludde har bara en växel, kommer igenom bra.

Det är vad jag tror:KO:

Takter släpper aldrig. Läste du inte artikeln?

Lillis 2014-07-24 19:30

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 359168)
Takter släpper aldrig. Läste du inte artikeln?

Läste du vad jag trodde och inte bara orden Takter släpper?

OM Truculent håller ut Orrechietti i en, säg 07-öppning, och sen 9 eller 10 kommer igenom fint och kör för ledning. Japp, då är jag helt övertygad om att Takter släpper.

spalato 2014-07-24 19:38

Citat:

Ursprungligen postat av Lillis (Inlägg 359170)
Läste du vad jag trodde och inte bara orden Takter släpper?

OM Truculent håller ut Orrechietti i en, säg 07-öppning, och sen 9 eller 10 kommer igenom fint och kör för ledning. Japp, då är jag helt övertygad om att Takter släpper.

Läste du inte artikeln som du borde göra kanske? Man har chansen nu i detta miljonlopp att vinna. Då släpper man inte frivilligt oavsett vad dt kostar. Vinna eller försvinna! Hela vägen alltså! Min teori är glasklar, liksom Johnnys.....

Lillis 2014-07-24 19:52

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 359174)
Läste du inte artikeln som du borde göra kanske? Man har chansen nu i detta miljonlopp att vinna. Då släpper man inte frivilligt oavsett vad dt kostar. Vinna eller försvinna! Hela vägen alltså! Min teori är glasklar, liksom Johnnys.....

Aha, du menar artikeln som ATG PR-publicerade på sin hemsida om en hemmatränare som har starthäst.............

Vad förväntar du dig att han ska säga?

"Nä, det här är min puttenutt häst så den vill jag int att Johnny gasar med, jag hoppas han slickar sarg och vinkar fram den som kommer först":holms:

spalato 2014-07-24 20:06

Citat:

Ursprungligen postat av Lillis (Inlägg 359177)
Aha, du menar artikeln som ATG PR-publicerade på sin hemsida om en hemmatränare som har starthäst.............

Vad förväntar du dig att han ska säga?

"Nä, det här är min puttenutt häst så den vill jag int att Johnny gasar med, jag hoppas han slickar sarg och vinkar fram den som kommer först":holms:

Tror inte man tänker så o fegar ur när dt gäller ett sånt här lopp. Hästen har ju trots allt varit med i Elitloppet o dt blir full gas

Haltmathe 2014-07-24 23:05

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 359186)
Tror inte man tänker så o fegar ur när dt gäller ett sånt här lopp. Hästen har ju trots allt varit med i Elitloppet o dt blir full gas

Ärligt talat så är du ju tidernas största forumtroll.
20 inlägg där den enda info du har lagt till dom sista 19 är en artikel från atg.se.

Jämför dina inlägg med dom som tillför något!

Jag kommer inte att skriva mer i denna tråd nu om jag inte har något att säga om loppet.

Sluta spamma nu för fan!

Sorry för OT.

trance_error 2014-07-24 23:12

Har inte studerat loppet.
Men den som tar spets vinner, skiljer så lite mellan hästarna.
Svårt att ta nåt bakifrån.
Speciellt på Jägersro.
;)

AndyMart 2014-07-24 23:19

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 359245)
Har inte studerat loppet.
Men den som tar spets vinner, skiljer så lite mellan hästarna.
Svårt att ta nåt bakifrån.
Speciellt på Jägersro.
;)

Det där att det ska vara svårt att ta något bakifrån på just Jägersro är en dålig myt, inte svårare än på någon annan snabb bana.

trance_error 2014-07-24 23:27

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 359246)
Det där att det ska vara svårt att ta något bakifrån på just Jägersro är en dålig myt, inte svårare än på någon annan snabb bana.

Tro så du.
Spets är guld värt på Jägersro.

Btw. Jag tror det blir spets o slut på Truculent. :cheers:

AndyMart 2014-07-24 23:29

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 359248)
Tro så du

Btw. Jag tror det blir spets o slut på Truculent. :cheers:

Tror inte, jag vet. Har gått där varje tisdag i 25 år.

Spets är guld värt på andra banor också.

trance_error 2014-07-24 23:30

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 359250)
Tror inte, jag vet. Har gått där varje tisdag i 25 år.

Då borde du alltså veta att det blir mycket spetssegrar på Jägersro.

Sen när det är i såna här stora lopp så avgör positionerna väldigt ofta.

Detta är ingen klass II där du bara rundar alla hästar på bortre lång.

AndyMart 2014-07-24 23:42

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 359251)
Då borde du veta att det blir mycket spetssegrar på Jägersro.

Sen när det är i såna här stora lopp så avgör positionerna väldigt ofta.

Detta är ingen klass II där du bara rundar alla hästar på bortre lång.

Vi diskuterar om det är svårt att ta något bakifrån på Jägersro och inte om någon klarar av det i detta huvudlopp.

Och som sagt, det är inte svårare att vinna bakifrån än på andra snabba banor, minst 3-4 som vinner via upploppsspurter varje tisdag, och det är väl ungefär som på andra banor.

Håller såklart med dig om att positionerna avgör mycket i de bästa loppen.