Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Hugo Åbergs Memorial (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/20979-hugo-abergs-memorial/)

trance_error 2014-07-25 00:14

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 359252)
Vi diskuterar om det är svårt att ta något bakifrån på Jägersro och inte om någon klarar av det i detta huvudlopp.

Och som sagt, det är inte svårare att vinna bakifrån än på andra snabba banor, minst 3-4 som vinner via upploppsspurter varje tisdag, och det är väl ungefär som på andra banor.

Håller såklart med dig om att positionerna avgör mycket i de bästa loppen.

Det vinns överlag mer från spets på jägersro än andra banor, det har påtalats på liven flera gånger också.

Sen att du varit på travbana i 25år tror jag inte ett smack på.
Har du varit travspelare i 25år så borde du veta vilka som tar spets i olika lopp, vilket du inte verkar behärska.

AndyMart 2014-07-25 00:21

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 359254)
Det vinns överlag mer från spets på jägersro än andra banor, det har påtalats på liven flera gånger också.

Sen att du varit på travbana i 25år tror jag inte ett smack på.
Har du varit travspelare i 25år så borde du veta vilka som tar spets i olika lopp, vilket du inte verkar behärska.

Du tror mycket men vet desto mindre.

LudvigB 2014-07-25 00:30

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 359254)

Du använder liven som källa? Samma källa som igår sa att spår 1 är dåligt på Visby? Kom igen.

Fulsprit 2014-07-25 10:06

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 359245)
Har inte studerat loppet.
Men den som tar spets vinner, skiljer så lite mellan hästarna.
Svårt att ta nåt bakifrån.
Speciellt på Jägersro.
;)

Den som tar spets riskerar en överambitiös fransman eller Ludde över sig - så glöm att den som sitter i spets får en "walk in the park"...! I Hugos kommer 1, 3, 5, 6 och möjligtvis Lill-Goopen ladda rejält för ledningen och position - de som har reell chans på spets är väl egentligen bara Truculent eller någon annan som väljer att överforcera sin kuse dit.

Vill Johnny svara så har han och tar han spets - tyvärr för detta ekipage så kommer detta kosta för mycket och de kommer vara bland de sista i mål, stapplande, med mjölksyra upp över öronen... För det kommer inte bara kom en framstöt, utan flera redan de första 500 metrarna utav loppet - Truculent är för grön för att palla detta - inte många andra heller som pallar mer än en tryckare i början utav loppen heller, för den delen...

Jag tror stenhårt på Orrechietti som får smyga med i andra, tredje ytter och som kommer komma med en sisuladdad finish som vanligt - stor outsider är Commander Crowe - kan inte förstå varför de skulle ta ut honom här, om inte formen vore i alla fall 90%...

Kan ju dock vara så att ägarna vill krama ut de sista kronorna ur kraken då han är valack och inget för avelsboxarna...

Ja, ja - på tisdag smäller det!

:KO:

putte64 2014-07-25 10:11

Med det lopp CC gjorde i Finland skulle jag säga formen är 100%.
Otroligt bra för en 11-åring.

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 359278)
Den som tar spets riskerar en överambitiös fransman eller Ludde över sig - så glöm att den som sitter i spets får en "walk in the park"...! I Hugos kommer 1, 3, 5, 6 och möjligtvis Lill-Goopen ladda rejält för ledningen och position - de som har reell chans på spets är väl egentligen bara Truculent eller någon annan som väljer att överforcera sin kuse dit.

Vill Johnny svara så har han och tar han spets - tyvärr för detta ekipage så kommer detta kosta för mycket och de kommer vara bland de sista i mål, stapplande, med mjölksyra upp över öronen... För det kommer inte bara kom en framstöt, utan flera redan de första 500 metrarna utav loppet - Truculent är för grön för att palla detta - inte många andra heller som pallar mer än en tryckare i början utav loppen heller, för den delen...

Jag tror stenhårt på Orrechietti som får smyga med i andra, tredje ytter och som kommer komma med en sisuladdad finish som vanligt - stor outsider är Commander Crowe - kan inte förstå varför de skulle ta ut honom här, om inte formen vore i alla fall 90%...

Kan ju dock vara så att ägarna vill krama ut de sista kronorna ur kraken då han är valack och inget för avelsboxarna...

Ja, ja - på tisdag smäller det!

:KO:

monimaker1 2014-07-25 10:16

Detta lopp är ju som upplagt för Tråk-Smyg-Örjan!

Om_sommaren 2014-07-25 10:20

De som har sett trav de senaste åren begriper att såna här sprinterlopp vinns i stor utsträckning från spets. Jag är inget fan av Johnny takter då han för det mesta kör på känsla och inte pluggar på inför loppen. Fördelen är dock att har han en häst som känns fin och har någorlunda chans så släpper han inte nån spets. Truculent håller han högt och det här siktar han på att leda runt om. Det vet alla de andra också som kör mot takter dagligen. Det som kan sabba för han är om nivard eller bakker skulle försöka sig på nåt dumdristigt. Knappast troligt dock. Truculent går en nio tid i spets och de andra är lika chanslösa som de var mot magic tonight sist det begav sig. Bara att spika om inte han blir stor favorit.

monimaker1 2014-07-25 10:24

Jag tror att B.Goop blåser till ledning!:D

AndyMart 2014-07-25 10:29

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 359282)
De som har sett trav de senaste åren begriper att såna här sprinterlopp vinns i stor utsträckning från spets. Jag är inget fan av Johnny takter då han för det mesta kör på känsla och inte pluggar på inför loppen. Fördelen är dock att har han en häst som känns fin och har någorlunda chans så släpper han inte nån spets. Truculent håller han högt och det här siktar han på att leda runt om. Det vet alla de andra också som kör mot takter dagligen. Det som kan sabba för han är om nivard eller bakker skulle försöka sig på nåt dumdristigt. Knappast troligt dock. Truculent går en nio tid i spets och de andra är lika chanslösa som de var mot magic tonight sist det begav sig. Bara att spika om inte han blir stor favorit.

Vad menar du, ska man inte spika om han blir stor favorit? Han är ju helt klar enligt dig så varför tappa värde i systemet genom att gardera?

Occhione Jet är jag sugen på att se nu, fått en känsla av att de inte tagit ut honom helt i de senaste loppen men nu är det nog dags. Våldsamt snabb ut, om Erik laddar.

Om_sommaren 2014-07-25 10:30

Citat:

Ursprungligen postat av monimaker1 (Inlägg 359284)
Jag tror att B.Goop blåser till ledning!:D

Han lär ju få bättre fart på hästen än Clas i alla fall:)

Om_sommaren 2014-07-25 13:09

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 359286)
Vad menar du, ska man inte spika om han blir stor favorit? Han är ju helt klar enligt dig så varför tappa värde i systemet genom att gardera?

Occhione Jet är jag sugen på att se nu, fått en känsla av att de inte tagit ut honom helt i de senaste loppen men nu är det nog dags. Våldsamt snabb ut, om Erik laddar.

Helt klar är han inte . Occhione har inte visat nåt direkt än. Kan lossna när som helst. Erik ssiktar nog på takters rygg här

alle 2014-07-25 15:05

Måste säga att det är en extremt aggressiv och hetsig ton på denna tråden? är folk arga för att semestern snart är slut eller vad händer?

Förövrigt kommer Truculent aldrig bli favorit på tisdag, så ni kommer få bra betalt på honom om han vinner!

:cheers:

spalato 2014-07-25 15:33

Citat:

Ursprungligen postat av Haltmathe (Inlägg 359244)
Ärligt talat så är du ju tidernas största forumtroll.
20 inlägg där den enda info du har lagt till dom sista 19 är en artikel från atg.se.

Jämför dina inlägg med dom som tillför något!

Jag kommer inte att skriva mer i denna tråd nu om jag inte har något att säga om loppet.

Sluta spamma nu för fan!

Sorry för OT.

Jag överlåter allt i Era händer nu. Skiter fullständigt vad Ni spelar. Tycker faktiskt att du kunde lugna ner dig. Tuff är du bakom datorskärmen , men om du vill ha en läxa så ställer jag upp.

Lillis 2014-07-25 18:40

Citat:

Ursprungligen postat av Haltmathe (Inlägg 359244)
Ärligt talat så är du ju tidernas största forumtroll.
20 inlägg där den enda info du har lagt till dom sista 19 är en artikel från atg.se.

Jämför dina inlägg med dom som tillför något!

Jag kommer inte att skriva mer i denna tråd nu om jag inte har något att säga om loppet.

Sluta spamma nu för fan!

Sorry för OT.

Haha,

lugn i båten. Det är värmen, måste hålla vätskebalansen bättre:cheers:

spalato 2014-07-25 23:00

http://m.imgur.com/rVSwt31

Gissa vilken häst?
Vinnaren Hugo Åbergs