Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 SÖNDAG AXEVALLA (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/21034-v75-sondag-axevalla/)

Om_sommaren 2014-07-20 13:15

att wahlmann går ut o visar sig tveksam vad det gäller done. Det gör ju att de andra ser sin chans och kommer hugga betydligt hårdare. Hade han gått ut o sagt att hon tränar förbättrat och nog ha toppform är det ju risk att de låter henne sitta mer ifred. Minns Lars i nilsson, johnny takter, fascination förra året:)

MikaF 2014-07-20 13:16

Vilka av Untersteiners hästar vinner idag? Jag kommer absolut att ta med Eketorpets Tess om ok värmning. Nissan Broline i sista kanske med stallkörning av Neona Princess som presser därframme? Här info från Untersteiners sida :

Idag har vi laddat,hela 13 hästar till start. Kronan på verket är så klart Sto-Championatsfinalen där vi ju har tre inkvalade hästar. Men vi börjar med lopp 1, nr 7 Pense Kloster, duktig i kvalet men springspår är inte alltid så bra för orutinerade hästar. Felfritt i första hand, då kan hon nog blanda sig slutstriden. V75-1, nr 2 Eketorpets Tess, har gjort jättebra lopp för oss och formen verkar intakt. Möter bra hästar men skall streckas vid gardering. V75-2, nr 1 Alvena Take It/JU, fin form men kan nog inte svara ledningen. Kan få ett fint lopp hur som helst och skall streckas. Nr 7 Alexandra AM, räckte inte till senast. Skapligt läge och kan vara en outsider. V75-3, nr 3 Perfect Cash, duktig i kvalet och hade varit värd en plats i finalen. Tuff märr som tål ett tufft upplägg och är kanske vår bästa chans under dagen. V75-4, nr 11 Zigge Silvio, jättekäck
treåring som idag är bortlottad. Vi får hoppas på tempo och en outsiderchans. V75-5, nr 4 Snabba Cash, var vi nöjda med i comebacken men han hade inte riktigt snabbheten i benen ännu. Idag ett svårt fjärdespår för honom så det blir en försiktig avgång och en outsider. V75-6, nr 2 MT Harmony, har ännu inte vunnit lopp i år trots många fina prestationer. Bra läge och ett tidigt streck. V75-7, nr 4 Neona Princess/JU, duktig i kvalet och gör sällan ett dåligt lopp. Gör sina bästa lopp i ledningen. Streckas. Nr 10 Nissan Broline, har verkligen utvecklas sedan hon började starta för oss. Med lite klaff på vägen kan hon vara med i segerstriden. Nr 11, For Approval/P Ingves, överrraskade stort i försöken och var knappt slagen.Vi hoppas hon kan ta en fin peng. Lopp 12, nr 4 Whisper Line, går jämt och bra och närmar sig första segern.
Lopp 14, nr 2 Star Silvio, har varit en besvikelse hittills. Spåret är inte optimalt för denna stora hästen utan det är felfritt som gäller i första hand.

Helge 2014-07-20 13:16

Citat:

Ursprungligen postat av fidde (Inlägg 357920)
Blev det inget skoryck på Fly the world. Står anmäld med skor ?

Det var ett "eventuellt" tänkt skoryck som tydligen inte blir av nu.

putte64 2014-07-20 13:21

Tänker inte ge mig in på någon ranking av parametrar.

Du bör också tänka på:
- Startsnabbheten hos alla med framspår
- Vem tar spets,
- Var hamnar din häst,
- Hur tror du loppet blir kört,
- Vad är det för motstånd, bättre eller sämre än vanligt,
- Är någon gynnad / missgynnad av distansen,
- Balansändring,
- Egenskaper hos hästen (stark, speedig, måste smyga med osv)
- Egenskaper hos de olika kuskarna (kör alltid fram och pressar, sitter kvar osv)
- Vinnarskalle (vinner den mycket, eller aldrig...)
-osv.

Finns mycket att tänka på...

NOTE: Ett exempel;
1.Min häst tar ledningen, går bra över kort, ingen annan häst är stark nog att trycka på i dödens, finns ingen offensiv kusk i loppet = jag tror den får sitta ifred i ledningen, öppna 14/1000m och håller undan
2. Min häst tar ledningen, går bra över kort, flera hästar är starka, Ludde har framspår med en hyfsad häst. = jag tror min häst blir överfallen, tror inte den är stark nog att fixa det, någon annan kommer profitera på tempot och jag förlorar.

Citat:

Ursprungligen postat av petrospap (Inlägg 357891)
1)Hästens form
2)kusken
3)spår
4)utrustning
5)stall form
putte vilka ska man tänka mest på eller någonting mer;;

Om_sommaren 2014-07-20 13:23

är det nån som vet hur det blir med lady broadway. helstängt på eller?

Shooter 2014-07-20 13:25

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 357931)
Tänker inte ge mig in på någon ranking av parametrar.

Du bör också tänka på:
- Startsnabbheten hos alla med framspår
- Vem tar spets,
- Var hamnar din häst,
- Hur tror du loppet blir kört,
- Vad är det för motstånd, bättre eller sämre än vanligt,
- Är någon gynnad / missgynnad av distansen,
- Balansändring,
- Egenskaper hos hästen (stark, speedig, måste smyga med osv)
- Egenskaper hos de olika kuskarna (kör alltid fram och pressar, sitter kvar osv)
- Vinnarskalle (vinner den mycket, eller aldrig...)
-osv.

Finns mycket att tänka på...

Några snabba kompletteringar:

Trivs hästen på banan?
Trivs hästen på underlaget?
Hur påverkar vädret hästen, halshästar t.ex.?
Hur är hästen att resa med?

fidde 2014-07-20 13:29

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 357930)
Det var ett "eventuellt" tänkt skoryck som tydligen inte blir av nu.

Är nog så men skall väl inte vara helt borta ändå

12/2.75 ger den på Bet365 testas

mackpeter 2014-07-20 13:56

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 357928)
att wahlmann går ut o visar sig tveksam vad det gäller done. Det gör ju att de andra ser sin chans och kommer hugga betydligt hårdare. Hade han gått ut o sagt att hon tränar förbättrat och nog ha toppform är det ju risk att de låter henne sitta mer ifred. Minns Lars i nilsson, johnny takter, fascination förra året:)

Jag högaktar Walmann, som säger sanningen:hattenav: Om det nu är sanningen. Som spelare känns det bättre än att man ljuger taktiskt!:thumbup:
Tack Walmann!:hattenav:

mackpeter 2014-07-20 14:03

Idag ser det ut att blu Untersteiners dag.

1) 4
2) 6
3) 3,6
4) 2
5) 4,6,10,14,15
6) 1,2,3,5,7,9,10
7) 1,2,4,5,6,10

Kostar 210:-.

Jag valde mellan att i första ta med 2 Eketorpets med Untersteiner eller att köra systemet som både V75 och V7.

Lycka till med kupongerna alla som lämnar in!:claps::thumbup:

Trinity 2014-07-20 14:07

Tänkt spikat Lotuscherie men men...

1: 2,4,6,8
2: 6
3: 1,3,5,6,8,9,10,11
4: 2
5: 15
6: 10
7: 1,2,4,5,6,9,10,12

Lycka till!

zarre 2014-07-20 14:08

avd. nr6 Sally Hill är klar.....dagens kantboll avd.6 nr 12 Ariel boko ,just nu 3% 11 ggr.
pratade nyss med Per L.

SuperFinnen 2014-07-20 14:10

Digital Frame är anmäld att tävla med jänkarvagn idag för första gången.

DIF 2014-07-20 14:13

Första idén får gälla, vill ej ändra och ångra mig.
Har jag läst fel och tänkt fel blir det dumstrut på.
4
6
6
2,3,6,7,9,10
4,10,12,14,15
1,2,3,5,6,9,10
1,2,4,5,10,12

Skål

Klanke 2014-07-20 14:15

Nescafe måste nog rekordsänka 1,5 sekunder om han skall ta ner nr 2 från spets idag....

mackpeter 2014-07-20 14:23

Ni har väl uppfattat, att Björn Goop tror han vinner andra med Clumsy Lazy Louse från springspår.:thumbup:
En annan springspårsvinnare blir Karl Stolt i femte avd med 6 Jerns Vendela!:claps: