![]() |
Det ser öppet ut idag. Tänkte åka över snart, men tänkte först resonera lite om några kantbollar:
V75-1: Jag har jagat Xanthis Cornelis ganska länge. Från spår 12 över kort mot det här motståndet blir det inget streck på min lapp, men det kommer bli ett sympati-lir som vinnare. Tobbe kör med självförtroende just nu, och 0,52% betyder att han skulle vinna var 200:e start. Jag tycker 2% vore mer lämpligt. V75-2: Stolopp = potential att skrälla. Många tipstjänster går emot 1 Spit for Spat. Spår 1 i volt vinner runt 20% av loppen, och det det dessutom är favoriten som står där vet jag inte hur de tänkt. Bella Donna och Global Ninja tycker jag annars är två skrällbud som spelarkåren glömt bort. V75-3: 1-2-3-4 är streckade på många lappar. Jag har satt Montgomery Hill som A-häst och funderar nästan på att ta bort Kadett C.D. som rejält överstreckad. Han har mer än 50% på sig just nu, men har inte visat mycket de senaste två åren... V75-4: Ett av vårens jaktobjekt, Primo Valentino, har nu blivit favorit på V75 med tre raka nollor i raden... Love You Silvio känns som ett roligt streck, och jag vill se värmningen på Heavy Infantry som är i sitt livs form. V75-5: Öppet kallblodslopp. Jag tror man får ta rätt många här. Farmbaron, Svall Konrad, Juni Kongen och till och med Närbyjänta tycker jag man skall överväga utöver de betrodda. V75-6: Mellby Vargtass kommer från ett riktigt formstall, har Örjan i vagnen och den tror jag man skall ha respekt för. V75-7: Hemmahästen Narold Vox har siktats mot det här, och har fint läge. Se upp med den. Kommer från seger där han var bara bäst. Hade åtgärdats och vilat två månader före dess. Borde vara ännu bättre nu med det loppet i kroppen. |
Citat:
|
Mycket intressant omgång.
Idéer och spikar. Avd 1- 1 BBS Pelleshan, säkert bästa hästen men en kusk som inte vunnit på v75 på 13 år, måste garderas, här får 9 Sugar neo bli loppets drag , barfota och bra kusk, tror nämligen att Bergh(Schockwawe) eller T.P (Robis Salvation) kommer trycka på och det gynnar 9 Sugar Neo. A 9 B 2,1,6,8 Avd 2 - 1 Spit for spat sårbar favorit(3 år, minst pengar) , här kommer ett bral och billigt lås 4 Bella Donna , 7 Fonzan Sund och 11 Deal or no deal. Avd - 3 2 Kadett CD alltid betrodd och levererar inte som förr, tveklöst en storfavorit i fara( enda vinstchansen är om han får fuska bort ett halvt varv) 3 Montgomery hill tror jag får loppet bakom 1,2,4 och spurtar ner dem säkert före linjen, plockar med 8 Labero Broline oxå. A 3 B 1,4,2,8 Avd 4 Öppet , ser hopplöst svårt ut helgarderar och kör två A hästar 1,6 som jag tror får gynnsamma lopp. A 1,6 B övriga utan rank.. Avd 5 Kallblodslopp kommer alltid fel på dem, 8 Bro Viking är väl bättre på långt.., Håller J-O Persson i handen och två formstarka från start. A 11 B 1,12,6,13,5,10 Avd 6 Spik 5 Paying Guest - Bara bäst , spelar tvilling med 5 /10 Avd 7 Ett nytt lås 6 Jaguar Broline och 2 Tresor d Inverne Lycka till |
Så här blev det...
1 2 3 9 (Garderar främst beroende på att Eskilsson "aldrig vinner") 1 2 9 12 (Global N startsnabb+Jorma och hamnar bra till direkt) 1 2 4 8 (Chansar bort M H...) 4 6 (bra lås, då motbuden 8 + 10 har sämre läge) 1 (Titan Tabac leder runt om...lär rekordsänka med någon sekund) 3 5 6 8 (Åge Hornline barfota, startsnabb, jänkarvagn, bra sist) 2 (Tresor D leder varje meter och Bergh har så mycket respekt att ingen idiottrycker) Lycka till! |
Fattar inte riktigt det här med att Bergh är favorit i sista. Jag begriper ju att det är spets som gäller, men på V75 har hann bara vunnit på kort distans, inte på medel och nu är det lång. Men "alla" bolag kör med Bergh som spik och så fel kan de väl inte ha...eller? Funderar själv på att spika 10 On Hold i loppet...
|
Känslan säger att det är en mycket svår omgång idag. Många överstreckade...
Spiken: Bro Viking - har fått mer fart i benen och närmar sig sin absoluta toppform om han nu inte redan är där, Pondus hamnar på vingel till en början då han inte är specielt snabb från start. Berg kör fram tidigt och kanske kan överta även om inte det skulle gå vägen så tycker jag ändå att han har en vettig chans här. 32% är bra och jag spikar.... Draget. Mt Insider går rejält ner i klass och är Olle bara vaken så bör han sända iväg tidigt och krossar dem även från dödens... Skrällar: AVD1 Favoriten vinner om han håller spets men gör han det!? Robis Salvation är kvick ut och kan ta sig förbi nr 1 som jag tror är snabbare när han har spår 4-7.. I spets körs man nog där.. Passa även Pampano som kändes stark senast när galoppen kom, inte omöjligt är det inte en procent är dock för lite.. avd2. Ingen större Deal om draget vinner... Vidöppet och många med chans men draget är Deal or no deal som utvecklas mer och mer i sin nya regi. Kan ta dem till slut igen... avd3. Tipsettan slipper göra grovjobbet nu, toppform! Montgomery Hill är i toppslag och slipper troligen att göra jobbet själv nu. Tog ner Trucculent senast från dödens och kan likväl ta dessa också... 12% avd6 Vidöppet men min bedövare kastar många lappar rätt ner i papperskorgen.. Svårt, många med chans. Bedövaren får en snäll resa, Chip dealer tar spets och släpper får luckan och tar dem alla till slut!? avd7 Skönt att ha många till slut när miljonerna ska fördelas. A Hanibal kan vara ett annat skrällbud med bra procent värde. Hästen är sällan chanslös är gedigen och med minsta fart kommer man med in i matchen 2% |
De flesta verkar ha missat att Max De Lux har haft Ove A Lindqvist, Per Linderoth och Jan Norberg i sulkyn i de tre senaste starterna. Idag får han vänsterhänte Björn Goop upp för första gången.
Hästen har tävlat på V75 i fyra av de fem senaste starterna, har ett bra spår (4) och har vunnit på V75 två gånger tidigare. Ska gå barfota idag precis som senast och är enabrt spelad på 6% just nu! |
Kan öppna rätt så bra.
Goop till plankan, 3e in ??? Det och lucka 200 kvar blir den farlig, precis som när Erik vann med den. C-häst har jag den som, mycket måste stämma... Citat:
|
Ett litet system. Håller på att bygga ett större reducerat också.
Lycka till alla idag! Avd Ordinarie hästar 1 1, 3, 6, 8, 9 2 2 Roxie Lavec* 3 2, 3 4 4 Primo Valentino 5 10 Pondus* 6 3, 5, 7, 8, 9 7 2, 4 |
Citat:
Alltså seriöst, nu är det mindre än 2,5 timme till inlämning. Kan vi inte samtliga höja nivån här då? |
Citat:
2 Tresor säger Bergh, att han äntligen fått bra spår efter månader med skitspår. Kör nu till ledningen och stannar där i mål. 4 Narold ser allt bättre ut och är urstark. 5 Caramella är favoritstreckad. Reijo säger att hon ska streckas men ej spikas. 6 Jaguar var mycket bra på Kalmar från spår 12. 8 Rooibos är urstark och inte varit sämre än tvåa i de tre senaste starterna. 10. On Hold stark och slog Rooibos på Valla 25 maj. Vill inte åka ut i sista, om vi är kvar då.:popcorn: |
Kör lite sidolappar till V75
Registrerat spel Datum: Lördag 2014-07-26 Bana: Bollnäs, omg. 18 Spelform: V5 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 2, 4 (3) 2 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10 (1) 3 1, 11 (10) 4 3, 4, 5, 6, 7, 8 (10) 5 10 On Hold (2) Vadet gäller startnummer 252 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 252,00 kr Kvittonummer: 6346 730C 0E39 XXXX Registrerat spel Datum: Lördag 2014-07-26 Bana: Bollnäs, omg. 18 Spelform: V4 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 4, 5, 6, 9, 10, 11 (2) 2 6, 8, 10, 13 (9) 3 7 Moe Blixten (11) 4 5, 9, 12 (11) Vadet gäller startnummer 72 rader x 1 x 2,00 kr Totalt: 144,00 kr Kvittonummer: C588 D58C 6C33 XXXX |
Det verkar som att många kommer spela väldigt lika i dag. Väldigt många system kommer sitta med Tresor i sista. Kommer rensa absolut ingenting om den vinner.
|
Spikar Navigator SIB.
|
Titan Tabac är, än så länge, anmäld med skor runt om!
|