Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Åbergs 29/7 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/21098-v75-abergs-29-7-a/)

AndyMart 2014-07-24 21:50

V75 Åbergs 29/7

Ojojoj vilka lopp på Tisdag, riktiga höjdare, blir en underbar upplevelse i år igen!

Corky bör väl vara steeeenklaaar i sitt?

LudvigB 2014-07-24 21:56

Vill spika Oliver Kronos, rädd för galopp bara. Jag finner alltid dessa galopper. :drunk::drunk:

AndyMart 2014-07-24 22:07

Citat:

Ursprungligen postat av LudvigB (Inlägg 359225)
Vill spika Oliver Kronos, rädd för galopp bara. Jag finner alltid dessa galopper. :drunk::drunk:

Tuffare emot nu än senast även om jag håller med om att det är en riktigt fin häst, Riff Kronos, Quirire och Alfas Da Vinci är alla helt givna på kupongen.

Tror man kan låsa huvudloppet på tre hästar, Orecchietti, Un Mec D'Heripre och och Mosaique Face. Orecchietti har bästa läget av de bästa hästarna och är därför förstastrecket för min del men de andra två har kapacitet att vinna oavsett resa, så vågar inte ta bort dem.

Bästa spiken bör vara Corky som troligtvis släpps till spets av Johnny Takter och Happy Days, annars blir jag väldigt förvånad. Från ledningen tar ingen ner honom, speciellt inte över favoritdistansen 1609 m.

Spartan Kronos var inte imponerande senast och blir överstreckad här, 1 Coolwater In, 4 Saphire Bi och 6 MT James kommer det nog finnas värde i.

Kaffir Face jättebra senast, lättare emot nu och den är helt klart intressant. Kommer den bort är det mest troligt att Obi Wan tar hem segern.

putte64 2014-07-25 00:06

Det gick ju kanonbra från spets senast på 10.7.
Tror Takter gärna kör i spets igen, även om Corky är en kanon.

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 359234)
Tuffare emot nu än senast även om jag håller med om att det är en riktigt fin häst, Riff Kronos, Quirire och Alfas Da Vinci är alla helt givna på kupongen.

Tror man kan låsa huvudloppet på tre hästar, Orecchietti, Un Mec D'Heripre och och Mosaique Face. Orecchietti har bästa läget av de bästa hästarna och är därför förstastrecket för min del men de andra två har kapacitet att vinna oavsett resa, så vågar inte ta bort dem.

Bästa spiken bör vara Corky som troligtvis släpps till spets av Johnny Takter och Happy Days, annars blir jag väldigt förvånad. Från ledningen tar ingen ner honom, speciellt inte över favoritdistansen 1609 m.

Spartan Kronos var inte imponerande senast och blir överstreckad här, 1 Coolwater In, 4 Saphire Bi och 6 MT James kommer det nog finnas värde i.

Kaffir Face jättebra senast, lättare emot nu och den är helt klart intressant. Kommer den bort är det mest troligt att Obi Wan tar hem segern.

LudvigB 2014-07-25 00:53

Citat:

Galopprisken är det enda som stör mig. Om han hade varit pålitlig hade det varit en given spik för mig. Är min förstahäst, men man ska nog gardera med dem du nämner ja. :)

oggeb 2014-07-27 13:22

Stallform samtliga svenska startande tränare
20 senaste loppen (till och med 2014-07-27 13:00)

Kod:

Tränare - Vinster

Kolgjini Lutfi 3
Lejon Johan 1
Lugauer Conrad 1
Pilenberg Mikael 0
Lilja Ulla 0
Walmann Roger 4
Persson Fredrik 3
Liljendahl Reijo 2
Samuelsson Ola 3
Untersteiner Peter 4
Lövgren Joakim 3
Heiskanen Veijo 2
Malmqvist Roger 1
Malmqvist Tomas 0
Riordan Jerry 3
Lindblom Åke 1
Nilsson Lars I 4
Lönborg Michael 2
Johansson Stig H 1
Bergh Robert 9
Möller Bobby 2
Pettersson Roger 0
Berg Thomsen Per 2
Sandkvist Joakim 2
Nordensson Jenny 2
Hultman Stefan 5
Pettersson Stefan P 3
Engblom Raul 1
Stenströmmer Ulf 0
Dyhrberg Svend 3
Södervall Henrik 4
Wågstam-Hallgren Jessica 2

oggeb 2014-07-27 13:43

Citat:

Känns ju väldigt dumt av Takter att släppa till en häst som "inte kan förlora" i lednigen..? Svårt att se att Happy Days bara släpper det loppet. Takter vet nog vad han har i tömmarna efter Sprintermästaren. Frågan är väl bara om han tycker att Corky är mycket bättre efter vad han kände i 4-åringsloppet.

AndyMart 2014-07-27 13:45

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 359941)
Känns ju väldigt dumt av Takter att släppa till en häst som "inte kan förlora" i lednigen..? Svårt att se att Happy Days bara släpper det loppet. Takter vet nog vad han har i tömmarna efter Sprintermästaren. Frågan är väl bara om han tycker att Corky är mycket bättre efter vad han kände i 4-åringsloppet.

Bättre att bli tvåa än att bli sist. Happy Days vann sprintermästaren för att alla motbud hoppade. Hästen är bra, men inte i Corkys kaliber. Släpper han inte blir den helt mosad.

Strappa71 2014-07-27 14:52

Jag vill se Corky prestera 100%-igt innan jag spikar den!

Stod ju uppstallad hos "sjukstugan Redén" fram till att Stall Kalas köpte den.

Alltid vanskligt med ofrivillig längre vila.

mijo14 2014-07-27 20:32

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 359937)
Stallform samtliga svenska startande tränare
20 senaste loppen (till och med 2014-07-27 13:00)

Kod:

Tränare - Vinster

Kolgjini Lutfi 3
Lejon Johan 1
Lugauer Conrad 1
Pilenberg Mikael 0
Lilja Ulla 0
Walmann Roger 4
Persson Fredrik 3
Liljendahl Reijo 2
Samuelsson Ola 3
Untersteiner Peter 4
Lövgren Joakim 3
Heiskanen Veijo 2
Malmqvist Roger 1
Malmqvist Tomas 0
Riordan Jerry 3
Lindblom Åke 1
Nilsson Lars I 4
Lönborg Michael 2
Johansson Stig H 1
Bergh Robert 9
Möller Bobby 2
Pettersson Roger 0
Berg Thomsen Per 2
Sandkvist Joakim 2
Nordensson Jenny 2
Hultman Stefan 5
Pettersson Stefan P 3
Engblom Raul 1
Stenströmmer Ulf 0
Dyhrberg Svend 3
Södervall Henrik 4
Wågstam-Hallgren Jessica 2

Hultman o Walmann!!!

mijo14 2014-07-27 20:39

1 2 5 7 8 10
1 4 5
5
3 4
6 10 11 15
3 9
1 12

Jobba, jobba...så det blir att lämna in på lunchen! Tror inte ett skit på Truculent, som väger lätt på tisdag! Hoppar inte Goops i sista , så vinner den på en låg 13-tid...annars Alfas. Spikar Condrads (avd3). Bästa hästen och ett bra spår. Avd4:Corky får tugga i dödens och då får vi se...finns inte på kartan att Jonny släpper. Båda hästarna kan springa 10-tider, så varför ge bort loppet?

Lycka till!

draken 2014-07-27 20:52

Vart hamnar Kaffir Face. Avalon tar spets om de vill. Finns någon som kan stänga in Ludde?. Persos Seaman var iaf en gång i tiden mycket rask ut. Prawns kan öppna som fan ibland. Tror Kaffir är rätt ensam på banan mot de här om han kommer ut. Roligare om de lyckas stänga in honom. Form på Caliber. Roligt förstalopp.

putte64 2014-07-27 20:56

Varför skulle Kaffir Face slå de här ?
Favorit nu, men det måste väl ändå ändra på sig ?
Tror han är i det närmaste chanslös.

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 360086)
Vart hamnar Kaffir Face. Avalon tar spets om de vill. Finns någon som kan stänga in Ludde?. Persos Seaman var iaf en gång i tiden mycket rask ut. Prawns kan öppna som fan ibland. Tror Kaffir är rätt ensam på banan mot de här om han kommer ut. Roligare om de lyckas stänga in honom. Form på Caliber. Roligt förstalopp.

Tamuli 2014-07-27 22:10

Citat:

Blev inte heller imponerad av Spartan Kronos sist och tror inte alls på den utan funderar på att chansspika Coolwater In.

AndyMart 2014-07-27 22:52

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 360087)
Varför skulle Kaffir Face slå de här ?
Favorit nu, men det måste väl ändå ändra på sig ?
Tror han är i det närmaste chanslös.

Kolla hästens sistasväng senast mot Solvato och andra topphästar så förstår du. Gick oerhört fort sista 3-400.

EDIT; Tror inte hästen vinner nu för det, även om den har möjligheten om Ludde hittar ut. Amour Rapide och Obi Wan är mer intressanta för min del.

Citat:

Ursprungligen postat av Tamuli (Inlägg 360091)
Blev inte heller imponerad av Spartan Kronos sist och tror inte alls på den utan funderar på att chansspika Coolwater In.

Coolwater är intressant, såg finfin ut senast, men även 6 MT James tror jag hårt på. Man underskattar den hästen, den är riktigt bra!