Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Jubileumspokalen V75 Solvalla 20 Augusti (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/21266-jubileumspokalen-v75-solvalla-20-augusti/)

Voltstart 2014-08-20 22:03

Helt klart rätt kille som fick vinna: Geir Vegard!

Jag blev glad som f-n av segerintervjun. Ett föredöme för travsporten, som ju e ruskigt kul att följa. Grattis där!:thumbup:

Nu går vi ner några klasser...:popcorn:

Kyodai 2014-08-20 22:07

Citat:

Ursprungligen postat av Kyodai (Inlägg 365553)
känns befriande förresten att inte ens glutta på betalsidornas tips..

lurt på dd men instinkten säger 4-5 mot 2-4

Den visste var den tog :clap: 56.25 på ub

doob 2014-08-20 22:10

Jag är en idiot

Flickepojken 2014-08-20 22:21

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 365726)
Jag är en idiot

Nää-ä icke!!

Vi är nog många som förlorat pengar ikväll, däribland jag, helt omöjligt har det varit att sia om en vinnare, än mer i det loppet. Skaka av dig det(!) och samla dina grymma tankar till nästa gång.

Voltstart 2014-08-20 22:22

Nu Utter är det dags att TUGGA NER dom!:drunk:

oggeb 2014-08-20 22:24

Citat:

Ursprungligen postat av sigh (Inlägg 365717)
Blir ju skev formbild isf när formen är en sån färskvara.

Ja mycket möjligt men de flesta tränare av intresse startar ungefär 30 hästar per vecka så det är inte så skevt tycker jag.

Kolla på Bergh och Melander. De har över 30 starter på 8 dagar.. Hur långt bak vill du ha form? Dagen innan de springer? Nån rim och reson får det vara. Statistik säger mycket lite på 10 starter. Det säger inte mycket på 30 men det är mer rättvisande om de 30 starterna är inom en rimlig tidsram.

Flickepojken 2014-08-20 22:30

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 365728)
Nu Utter är det dags att TUGGA NER dom!:drunk:

Tyckte han såg lite tjock ut.

Flickepojken 2014-08-20 22:34

Ska nog aldrig mer spela när det är V75. Vilken skitkväll spelmässigt.
Godnatt! :hattenav:

sigh 2014-08-20 23:12

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 365729)
Ja mycket möjligt men de flesta tränare av intresse startar ungefär 30 hästar per vecka så det är inte så skevt tycker jag.

Kolla på Bergh och Melander. De har över 30 starter på 8 dagar.. Hur långt bak vill du ha form? Dagen innan de springer? Nån rim och reson får det vara. Statistik säger mycket lite på 10 starter. Det säger inte mycket på 30 men det är mer rättvisande om de 30 starterna är inom en rimlig tidsram.

Beror ju på när vinsterna är tagna. Sen måste man ju ta hänsyn till om det som i detta fallet har varit många sjuka hästar som gjort att de inte kan starta kontinuerligt. Statistiken ljuger ju lite om man tar med hästar som varit sjuka och startat för en månad sedan.

doob 2014-08-21 11:19

Citat:

Ursprungligen postat av Flickepojken (Inlägg 365727)
Nää-ä icke!!

Vi är nog många som förlorat pengar ikväll, däribland jag, helt omöjligt har det varit att sia om en vinnare, än mer i det loppet. Skaka av dig det(!) och samla dina grymma tankar till nästa gång.

Tack! Du har rätt men omgångens stora idé och spik på förhand (skrev om det) var Support Justice men fem minuter innan start var det 3,60 mot 4,70 och BBS såg smällfin ut så jag bytte fokus i sista stund... Idiotiskt beslut.

oggeb 2014-08-21 12:25

Citat:

Ursprungligen postat av sigh (Inlägg 365736)
Beror ju på när vinsterna är tagna. Sen måste man ju ta hänsyn till om det som i detta fallet har varit många sjuka hästar som gjort att de inte kan starta kontinuerligt. Statistiken ljuger ju lite om man tar med hästar som varit sjuka och startat för en månad sedan.

Ja i fall där tränare inte startat på länge eller startat väldigt sällan så ljuger statistiken helt och hållet. Men i fall med Melander, Goop, Bergh, Liljendahl & co ljuger den desto mindre.

Sen är sån här statistik bara baserad på dåtiden. En tränare med 0/30 förra veckan kan lika gärna ligga 9/30 veckan efter. Nu orkar jag inte kolla hur många lopp Melander vann igår men innan loppen var körda så låg han näst sist i formranken för stallen. Goop lika så. Kolgjini låg sist med sina 0/30 och ligger fortfarande sist med 0/30 efter gårdagen. Så visst får man en fingervisning om hur "hett" stallet faktiskt är, när det kommer till stortränare.

Shooter 2014-08-21 12:32

Väldigt bra utdelning igår. Den enda häst som var knepig att få med var Seabiscuit. Satte 2/3 spikar och åkte på Nahar, som inte travade bra i början av loppet och gungan kom som ett brev på posten. Åkte ändå i ett par garderingslopp på mina reserver, så där ger jag mig själv underkänt. Ny chans på lördag.

Lillis 2014-08-21 14:46

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 365648)
Äckligaste jag sett på länge, gick på Oscarsson
Alla som såg elitloppshelgen måste gå på den

Den va sur, det va nästan tur att jag sprack på Jorma i DD1 på V7:an

DDn fick man ju gratis av Jorma i vinnarcirkeln med Seabiscuit, så klar den kan bli från Jormas grötsnack

doob 2014-08-21 23:37

Citat:

Ursprungligen postat av Lillis (Inlägg 365758)
Den va sur, det va nästan tur att jag sprack på Jorma i DD1 på V7:an

DDn fick man ju gratis av Jorma i vinnarcirkeln med Seabiscuit, så klar den kan bli från Jormas grötsnack

Klassisk stöt!! Såååå låga i förhandsintervjuerna men några (Ivar bla) visste eller genomskådade tystnaden....