Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Jubileumspokalen V75 Solvalla 20 Augusti (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/21266-jubileumspokalen-v75-solvalla-20-augusti/)

hugotheboss 2014-08-19 13:50

Petri säger att Beer Summit är hans bästa chans, låter lite som att han kan få för sig att försöka köra i spets, eller?

jellybelly 2014-08-19 14:15

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 365252)
Kanonsto, men spåret var inte roligt.
Kan bli fast invändigt.

Ja, det är väl alltid en fara. Jag har tyvärr ingen vidare koll på startsnabbheten på denna front. Såg henne för snart två år sedan på Charlottenlund tror jag det var. Tufft lopp från dödens om jag minns rätt.

Har du kollat upp senaste starterna? Vore tacksam för mer info. :hattenav:

putte64 2014-08-19 14:34

Jag har kollat upp starterna, och jag tror inte hon kan hålla ledningen.
Finns ingenting i de 4 senaste som tyder på det.

Citat:

Ursprungligen postat av jellybelly (Inlägg 365270)
Ja, det är väl alltid en fara. Jag har tyvärr ingen vidare koll på startsnabbheten på denna front. Såg henne för snart två år sedan på Charlottenlund tror jag det var. Tufft lopp från dödens om jag minns rätt.

Har du kollat upp senaste starterna? Vore tacksam för mer info. :hattenav:

DIF 2014-08-19 14:34

Citat:

Ursprungligen postat av mijo14 (Inlägg 365260)
Förutsätter att Olsson släpper med 1an och varför skulle han det? Tror en del på Stelton med Björn. Lite för hårt motstånd kanske, men de kan få loppet, när de tar rygg på Support Justice på sista långsidan.

Håller med, Björn på Stelton känns mycket intressant, det borde bli rejält tempo i loppet, Stelton avslutar alltid bra, tror BG ger honom ett kanonlopp och blåser förbi hela klabbet. 8 % nu är kul, kan bli en chansspik där:thumbup:

mijo14 2014-08-19 14:42

Pratade med Timo Timonen angående Sahara Fairytale (som han deläger). Han anser att det är förstahästen i loppet, men är såklart orolig på stallformen. Spetsar och kör där!

Björnland 2014-08-19 16:41

Citat:

Ursprungligen postat av mijo14 (Inlägg 365275)
Pratade med Timo Timonen angående Sahara Fairytale (som han deläger). Han anser att det är förstahästen i loppet, men är såklart orolig på stallformen. Spetsar och kör där!

Tänker säkert partiskt där som delägare, själv är jag ganska säker på att Recation tar spets. (Jag deläger inte den)

Rickart 2014-08-19 17:01

Mosaiq STRYKT

Helge 2014-08-19 17:09

Citat:

Ursprungligen postat av Rickart (Inlägg 365292)
Mosaiq STRYKT

Mycket, mycket tråkigt. Dåliga blodvärden :sad:

"Lite blandade resultat i stallet för dagen, detta pga en del olika sjukdomar som cirkulerar.

Tyvärr har nu även Mosaique Face drabbats och vi är dessvärre tvungna att stryka honom ifrån Jubileumspokalen. Dåliga blodvärden är orsaken. Även Rebecca D'asolo stryks för dåliga blodvärden.

Nu får vi hoppas att Mosaiquen återhämtar sig snart, för han har andra viktiga uppgifter framför sig i höst."

oggeb 2014-08-19 17:23

Bestämmer mig för att utesluta Ludde helt under onsdagen med det beskedet.

doob 2014-08-19 18:03

Ludde vinner inte på Valla ens med friska hästar än mindre med sjuka!

Support Justice är morgondagens bästa spik!! Är folk fulla? Minns ingen insatsen mot B.B.S Sugarlight i Norge??

Helge 2014-08-19 18:07

Man må tycka vad man vill om Ludde eller vinstchans men MED han vill jag ha i alla storlopp. Färgsättare nummer ett.
:cheers:

http://piclair.com/data/gbbs9.jpg

robust 2014-08-19 18:41

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 365305)

Support Justice är morgondagens bästa spik!! Är folk fulla? Minns ingen insatsen mot B.B.S Sugarlight i Norge??

Den senaste körningen kan ju sitta kvar i benen.

oggeb 2014-08-19 18:49

Bäst stallform för morgondagen besitter följande tränare (enligt 2014-08-19 18:40):

[Placering - Namn - (Vinster/Antal Starter)]

1. Svante Båth, Johan Untersteiner (11/30)
3. Stig H Johansson (10/30)
4. Tomas Malmqvist (9/30)
5. Robert Bergh (8/30)
6. Peter Untersteiner, Jerry Riordan, Hans-Owe Sundberg (6/30)

------------------------------------------------------------------

Sämst stallform av tränarna som ofta ställer upp i V75:

[Placering - Namn - (Vinster/Antal Starter)]

1. Lutfi Kolgjini (0/30)
2. Stefan Melander, Björn Goop, Roger Walmann (2/30)
3. Stefan Hultman, Reijo Liljendahl, Timo Nurmos, Jörgen Westholm (3/30)

mijo14 2014-08-19 19:18

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 365299)
Bestämmer mig för att utesluta Ludde helt under onsdagen med det beskedet.

samma här!

hugotheboss 2014-08-19 19:39

Citat:

Mosaiq STRYKT

Jag trodde tidigt att detta skulle ske, lustigt nog så är det inte uppdaterat på ATG än...

oggeb 2014-08-19 21:47

Kan My Happiness E.P. i V75-3 hålla ledningen?

mijo14 2014-08-19 22:32

Björn Goop dissar pappa Olles chanser i första avdelningen i Björnkoll.

hugotheboss 2014-08-19 22:52

Dagens system (som byggs ut till 576 r innan det är helt klart)
6
9,10
1,2,7
1,5,8
2,4,5,6
2
4

mackpeter 2014-08-19 22:56

Citat:

Mosaiq STRYKT

Detta är ju jätteviktig info, som du kom med redan kl 17 idag. Finns inte på ATGs startlistor ännu.
Hela kvällen har vi spelat miljoner på ATG. De har således både dator och folk igång. Struntar dom att ge oss V75 spelare så viktig info för att deras "stryknisse" jobbar 9-5?
Om Rickart har korrekt info är detta skandal!
Men TACK Rickart! Det är värt att följa Sharps!

Snapphanen 2014-08-19 23:19

Det är intressant hur idioter kan få det till ATGs fel att Ludde inte anmält honom som struken.

mackpeter 2014-08-19 23:45

Citat:

Ursprungligen postat av Snapphanen (Inlägg 365391)
Det är intressant hur idioter kan få det till ATGs fel att Ludde inte anmält honom som struken.

Nu förstod jag inte riktigt. Är det jag, som är idioten?
Rickart vet kl 17. Men inte ATG sju timmar senare.

hugotheboss 2014-08-19 23:57

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 365392)
Nu förstod jag inte riktigt. Är det jag, som är idioten?
Rickart vet kl 17. Men inte ATG sju timmar senare.

Instämmer, förmodar att ngn vet att Ludde kommer att stryka. Att ATG inte uppdaterat infon tyder på att Ludde inte lämnat definitivt besked till ATG. Ska man spekulera om varför så kan det t ex bero på att han kanske måste stryka fler hästar i morgon och väntar tills dess. Oavsett så är ingen häst officiellt struken innan ATG har noterat den som struken!

mackpeter 2014-08-20 00:58

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 365395)
Instämmer, förmodar att ngn vet att Ludde kommer att stryka. Att ATG inte uppdaterat infon tyder på att Ludde inte lämnat definitivt besked till ATG. Ska man spekulera om varför så kan det t ex bero på att han kanske måste stryka fler hästar i morgon och väntar tills dess. Oavsett så är ingen häst officiellt struken innan ATG har noterat den som struken!

Bästa Högste Chefen Hugo - Helge citerar, att även Rebecca d'Asolo (i lopp 2) liksom Mosaiquen stryks för dåliga blodvärden. Kommunikationerna mellan Ludde och ATG borde väl funka inte bara mellan "ninetofive". Den pratglade kommunikatören Ludde skall lämna info om strykning så snart han vet. Inte när ATG öppnar butiken nästa morgon.
Tack Rickart och Helge för denna viktiga info på Sharps!:hattenav:

Rickart 2014-08-20 03:13

Lite blandade resultat i stallet för dagen, detta pga en del olika sjukdomar som cirkulerar.

Tyvärr har nu även Mosaique Face drabbats och vi är dessvärre tvungna att stryka honom ifrån Jubileumspokalen. Dåliga blodvärden är orsaken. Även Rebecca D'asolo stryks för dåliga blodvärden.

Nu får vi hoppas att Mosaiquen återhämtar sig snart, för han har andra viktiga uppgifter framför sig i höst.

-Lutfi Kolgjini

hugotheboss 2014-08-20 10:06

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 365398)
Bästa Högste Chefen Hugo - Helge citerar, att även Rebecca d'Asolo (i lopp 2) liksom Mosaiquen stryks för dåliga blodvärden. Kommunikationerna mellan Ludde och ATG borde väl funka inte bara mellan "ninetofive". Den pratglade kommunikatören Ludde skall lämna info om strykning så snart han vet. Inte när ATG öppnar butiken nästa morgon.
Tack Rickart och Helge för denna viktiga info på Sharps!:hattenav:

Givetvis ska han göra det, oavsett så är ju ingen häst officiellt struken förr än den står som struken i Atg:s startlista. Mitt påpekande var mer ett ifrågasättande av varför ATG inte uppdaterat. Eftersom jag var först med att nämna på Sharps att Ludde hade dåliga blodvärden i stallet så blev jag inte förvånad att han strök!

Gasellen 2014-08-20 11:16

Eftersom jag bara vill spika en av de två största favoriterna i omgången Nahar /Charrua F. letar jag efter en bra chansspik och har fastnat lite för 10 Fire to the rain i treåringsloppet. Det ska ju kunna bli lite körning om ledningen mellan motbuden Coolwater In och Volstead. I nuläget är Fire to the rain andrahandsfavorit på strecken. Åsikter!?

hammmmmar 2014-08-20 11:19

Citat:

Ursprungligen postat av Gasellen (Inlägg 365433)
Eftersom jag bara vill spika en av de två största favoriterna i omgången Nahar /Charrua F. letar jag efter en bra chansspik och har fastnat lite för 10 Fire to the rain i treåringsloppet. Det ska ju kunna bli lite körning om ledningen mellan motbuden Coolwater In och Volstead. I nuläget är Fire to the rain andrahandsfavorit på strecken. Åsikter!?

Enligt mig en bra chansspik. Volstead har vunnit mycket, absolut. Loppen han vunnit är dock i väldigt enkla gäng, från spets, på Solvalla. Det ser mycket bättre ut än vad det egentligen är. FTTR har gjort heroiska insatser mot den 3-åriga eliten flertalet gånger. Kommer KROSSA Volstead med minsta tempo i loppet.

korpo 2014-08-20 11:34

xxxxxxxxxxx

Gasellen 2014-08-20 11:36

Citat:

Ursprungligen postat av hammmmmar (Inlägg 365434)
Enligt mig en bra chansspik. Volstead har vunnit mycket, absolut. Loppen han vunnit är dock i väldigt enkla gäng, från spets, på Solvalla. Det ser mycket bättre ut än vad det egentligen är. FTTR har gjort heroiska insatser mot den 3-åriga eliten flertalet gånger. Kommer KROSSA Volstead med minsta tempo i loppet.

Tack då få det bli FTRR om inget speciellt rapporteras från stallet!

NicklasJ 2014-08-20 11:58

Är det några här inne som ska till Valla ikväll? :cheers:

Jarmop 2014-08-20 12:06

FIRE TO THE RAAAAIN!!! dagens bästa spik, var hur grym som helst i senaste starten :)

sigh 2014-08-20 12:18

Kan Charrua hålla spets av egen kraft? Känns ju som att 8an kan öppna ganska bra.

NicklasJ 2014-08-20 12:20

Citat:

Ursprungligen postat av sigh (Inlägg 365450)
Kan Charrua hålla spets av egen kraft? Känns ju som att 8an kan öppna ganska bra.

8an kan inte utmana om någon ledning. :cheers:

sigh 2014-08-20 12:25

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 365451)
8an kan inte utmana om någon ledning. :cheers:

Kanske minns fel men den dammade väl iväg ganska bra senast? Har ingen tillgång till lopparkivet på jobbet så därför jag undrar.
Hur snabb ut är Charrua?

tomtom2 2014-08-20 12:27

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 365305)

I så fall är väl du den ende som inte vet att han är obesegrad på Valla med Mosaique Face efter fyra starter......

Jarmop 2014-08-20 12:29

Magic tonight måste ha en toppchans...support justice ska köras defensivt och när man väl börjar köra i loppet så är magic tonight i mål redan. Tyckte den gick kanonbra med skor senast, och nu när det blir bfro och man vet att han sitter i spets så är det bara att spika :)

sigh 2014-08-20 12:34

Citat:

Ursprungligen postat av Jarmop (Inlägg 365459)
Magic tonight måste ha en toppchans...support justice ska köras defensivt och när man väl börjar köra i loppet så är magic tonight i mål redan. Tyckte den gick kanonbra med skor senast, och nu när det blir bfro och man vet att han sitter i spets så är det bara att spika :)

Källa på att de ska köra defensivt med tanksen? Kan väl inte finnas något viktigare lopp i år för honom..

putte64 2014-08-20 12:34

Båse Dakota Chip och Wannacmyguns kan öppna.
Skull W ta sig förbi släpper han garanterat, och jag tror inte att D kan ta sig förbi.
Mitt tips är att Charrua håller spets, men det är inte helt säkert.

Citat:

Ursprungligen postat av sigh (Inlägg 365450)