Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Jubileumspokalen V75 Solvalla 20 Augusti (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/21266-jubileumspokalen-v75-solvalla-20-augusti/)

mackpeter 2014-08-19 23:45

Citat:

Ursprungligen postat av Snapphanen (Inlägg 365391)
Det är intressant hur idioter kan få det till ATGs fel att Ludde inte anmält honom som struken.

Nu förstod jag inte riktigt. Är det jag, som är idioten?
Rickart vet kl 17. Men inte ATG sju timmar senare.

hugotheboss 2014-08-19 23:57

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 365392)
Nu förstod jag inte riktigt. Är det jag, som är idioten?
Rickart vet kl 17. Men inte ATG sju timmar senare.

Instämmer, förmodar att ngn vet att Ludde kommer att stryka. Att ATG inte uppdaterat infon tyder på att Ludde inte lämnat definitivt besked till ATG. Ska man spekulera om varför så kan det t ex bero på att han kanske måste stryka fler hästar i morgon och väntar tills dess. Oavsett så är ingen häst officiellt struken innan ATG har noterat den som struken!

mackpeter 2014-08-20 00:58

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 365395)
Instämmer, förmodar att ngn vet att Ludde kommer att stryka. Att ATG inte uppdaterat infon tyder på att Ludde inte lämnat definitivt besked till ATG. Ska man spekulera om varför så kan det t ex bero på att han kanske måste stryka fler hästar i morgon och väntar tills dess. Oavsett så är ingen häst officiellt struken innan ATG har noterat den som struken!

Bästa Högste Chefen Hugo - Helge citerar, att även Rebecca d'Asolo (i lopp 2) liksom Mosaiquen stryks för dåliga blodvärden. Kommunikationerna mellan Ludde och ATG borde väl funka inte bara mellan "ninetofive". Den pratglade kommunikatören Ludde skall lämna info om strykning så snart han vet. Inte när ATG öppnar butiken nästa morgon.
Tack Rickart och Helge för denna viktiga info på Sharps!:hattenav:

Rickart 2014-08-20 03:13

Lite blandade resultat i stallet för dagen, detta pga en del olika sjukdomar som cirkulerar.

Tyvärr har nu även Mosaique Face drabbats och vi är dessvärre tvungna att stryka honom ifrån Jubileumspokalen. Dåliga blodvärden är orsaken. Även Rebecca D'asolo stryks för dåliga blodvärden.

Nu får vi hoppas att Mosaiquen återhämtar sig snart, för han har andra viktiga uppgifter framför sig i höst.

-Lutfi Kolgjini

hugotheboss 2014-08-20 10:06

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 365398)
Bästa Högste Chefen Hugo - Helge citerar, att även Rebecca d'Asolo (i lopp 2) liksom Mosaiquen stryks för dåliga blodvärden. Kommunikationerna mellan Ludde och ATG borde väl funka inte bara mellan "ninetofive". Den pratglade kommunikatören Ludde skall lämna info om strykning så snart han vet. Inte när ATG öppnar butiken nästa morgon.
Tack Rickart och Helge för denna viktiga info på Sharps!:hattenav:

Givetvis ska han göra det, oavsett så är ju ingen häst officiellt struken förr än den står som struken i Atg:s startlista. Mitt påpekande var mer ett ifrågasättande av varför ATG inte uppdaterat. Eftersom jag var först med att nämna på Sharps att Ludde hade dåliga blodvärden i stallet så blev jag inte förvånad att han strök!

Gasellen 2014-08-20 11:16

Eftersom jag bara vill spika en av de två största favoriterna i omgången Nahar /Charrua F. letar jag efter en bra chansspik och har fastnat lite för 10 Fire to the rain i treåringsloppet. Det ska ju kunna bli lite körning om ledningen mellan motbuden Coolwater In och Volstead. I nuläget är Fire to the rain andrahandsfavorit på strecken. Åsikter!?

hammmmmar 2014-08-20 11:19

Citat:

Ursprungligen postat av Gasellen (Inlägg 365433)
Eftersom jag bara vill spika en av de två största favoriterna i omgången Nahar /Charrua F. letar jag efter en bra chansspik och har fastnat lite för 10 Fire to the rain i treåringsloppet. Det ska ju kunna bli lite körning om ledningen mellan motbuden Coolwater In och Volstead. I nuläget är Fire to the rain andrahandsfavorit på strecken. Åsikter!?

Enligt mig en bra chansspik. Volstead har vunnit mycket, absolut. Loppen han vunnit är dock i väldigt enkla gäng, från spets, på Solvalla. Det ser mycket bättre ut än vad det egentligen är. FTTR har gjort heroiska insatser mot den 3-åriga eliten flertalet gånger. Kommer KROSSA Volstead med minsta tempo i loppet.

korpo 2014-08-20 11:34

xxxxxxxxxxx

Gasellen 2014-08-20 11:36

Citat:

Ursprungligen postat av hammmmmar (Inlägg 365434)
Enligt mig en bra chansspik. Volstead har vunnit mycket, absolut. Loppen han vunnit är dock i väldigt enkla gäng, från spets, på Solvalla. Det ser mycket bättre ut än vad det egentligen är. FTTR har gjort heroiska insatser mot den 3-åriga eliten flertalet gånger. Kommer KROSSA Volstead med minsta tempo i loppet.

Tack då få det bli FTRR om inget speciellt rapporteras från stallet!

NicklasJ 2014-08-20 11:58

Är det några här inne som ska till Valla ikväll? :cheers:

Jarmop 2014-08-20 12:06

FIRE TO THE RAAAAIN!!! dagens bästa spik, var hur grym som helst i senaste starten :)

sigh 2014-08-20 12:18

Kan Charrua hålla spets av egen kraft? Känns ju som att 8an kan öppna ganska bra.

NicklasJ 2014-08-20 12:20

Citat:

Ursprungligen postat av sigh (Inlägg 365450)
Kan Charrua hålla spets av egen kraft? Känns ju som att 8an kan öppna ganska bra.

8an kan inte utmana om någon ledning. :cheers: