Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   v64 Färjestad (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/21427-v64-faerjestad/)

legolasse 2014-09-01 19:19

Citat:

Ursprungligen postat av legolasse (Inlägg 368229)
Gör nu såhär att du tar det lugnt från start. Lägg dig lugn i andraspår och avvakta lite. Kanske kan du få andra/tredje ut eftersom du aviserat ett lugnt upplägg. Sedan kör du bara runt packet till slut för din häst är så mycket bättre än alla andra i detta lopp trots tunnt jobbad och träningsbalans. Kör inte från början och framförallt sök inte ryggen på ledande 2. För det är enbart i den positionen du kan förlora loppet.

Bra för förtidsoddsen att SS har den som överstreckad men det är pga att Kajsa baissat så. Jag lirar hårt och hoppas bara inte det blir scenario 2.

För övrigt så tycker jag att So Cute Indika är väldigt spelvärd idag. Lirade till bra odds näst sist då den gick bfrom igen efter skor ett tag. Kördes bort av Sjöström då och hade vunnit lätt med lite offensivare styrning. Senast blev det galopp och helt bortglömd nu.

Håller dessutom med om att Radysin America har en toppchans. Känns mycket lättare emot här än vid tidigare vinster.

Har tittat lite mer på hur Explosive Dust är från början. Tycker han inte är sådär blixtsnabb framförallt med bf balansen. Nu skor runt troligen lite snabbare men kanske att Kajsa kan komma förbi ändå vid laddning. Men dumt riskera menar jag då jag tror hästen vinner från dödens. Men antar att de vill köra på innerspår idag med tanke på kommande uppgifter.

mackpeter 2014-09-01 19:38

I avd 5 är 10 Radisyn America dagens näst största streckfavorit. Storheten hos tränaren har i varje fall inte jag ännu sett. Radisyn var mycket duktig senast 16 aug på Åby från framspår och vann på målfoto ett stolopp till 18 ggr insatsen mot Britt Palema, Sandra Volo och Pin Kronos alla på samma tid. Johnny Takter körde.
Idag kör Linda Allercrantz sitt 145 lopp i år. Hon är erfaren och duktig. Men nu startar Radisyn från bakspår mot h/v. Jag tycker Radisyn är kraftigt överspelad.:no:
Vi får bra betalt för att gå emot på DD.:claps:

DIF 2014-09-01 19:53

Spelform: V4

Avd Ordinarie hästar
1 2, 4, 9
2 3, 6, 7
3 10 Radysin America*
4 1, 6, 8, 11, 12, 13

Shooter 2014-09-01 19:55

Härligt Jacobsson! Hade en bra känsla för Fossens Tosse idag, men vågade tyvärr inte spika den.

legolasse 2014-09-01 19:58

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 368264)
Härligt Jacobsson! Hade en bra känsla för Fossens Tosse idag, men vågade tyvärr inte spika den.

Grattis till den. Själv trodde jag som sagt stenhårt på Kajsas. Fick i alla fall chansen men var visst inte den kanon som jag trodde. Blir bättre med loppet som sagt men tycker nog han borde fixat det lite bättre. Som lirare vill man ligga steget före men men det kommer nya lopp som tur är. :)

Shooter 2014-09-01 20:00

Citat:

Ursprungligen postat av legolasse (Inlägg 368265)
Grattis till den. Själv trodde jag som sagt stenhårt på Kajsas. Fick i alla fall chansen men var visst inte den kanon som jag trodde. Blir bättre med loppet som sagt men tycker nog han borde fixat det lite bättre. Som lirare vill man ligga steget före men men det kommer nya lopp som tur är. :)

Tack! Visst är det så, nya lopp, nya chanser :) Två spikar på rad nu. Sitter de så blir det bra. Annars inte.

Fulsprit 2014-09-01 20:08

Nej, nej, nej! Fossen Todde var den jag kollade "emot" Mobergs, som jag sedan spelade... Varför spelade jag inte båda - Magnos har ju alltid hållit denna högt!

ALDRIG att jag får "in" två skrällar, varav att jag bara spelat den ena... Buhu!

Grattis, shooter, du gjorde i alla fall rätt - hatar att spela ETT ENDA spel en dag och se de andra idéerna ramla in som på rullande, fucking, band!!!

:cry:

Shooter 2014-09-01 20:12

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 368268)
Nej, nej, nej! Fossen Todde var den jag kollade "emot" Mobergs, som jag sedan spelade... Varför spelade jag inte båda - Magnos har ju alltid hållit denna högt!

ALDRIG att jag får "in" två skrällar, varav att jag bara spelat den ena... Buhu!

Grattis, shooter, du gjorde i alla fall rätt - hatar att spela ETT ENDA spel en dag och se de andra idéerna ramla in som på rullande, fucking, band!!!

:cry:

Det var synd! Den här gången gjorde jag rätt, men ofta blir det tyvärr fel.

mackpeter 2014-09-01 20:14

Nu vinner Mognus igen!

Fulsprit 2014-09-01 20:14

Anneros Karl nu - spelar inte, men ett tips...

Shooter 2014-09-01 20:14

Jag tror Mino är för bra för de här.

NicklasJ 2014-09-01 20:15

Iskall start på nordisloppet.

kola65 2014-09-01 20:16

Varför är det så mycket spel på Conrads Elsa, barfota fram endast
Med den balansen har den väl inte gjort en människa glad, inväntar bfro på den själv:-)
Det vinner väl 6 Quantanamera från spets !

DD:1) trolig men absolut inte rolig är favoriten 10 Radysin America
Men DD odds på ca 6 ggr lockar inte mig det minsta
Roligare idé är då 11 Mon Petit Cheval (DD odds 6-11 = ca 44 ggr)
Den har gjort 51 starter i sitt liv, samtliga med Jonas Moberg i sulkyn
Tror den vinner i rena glädjefnatten över att ha en annan kusk nu

Shooter 2014-09-01 20:17

Härligt Magnus! Andra spiken inne. Radysin America i nästa nu!

sigh 2014-09-01 20:17

Troll Viktor.. Hathästen nr 1 måste ju vara en av de struligaste som kommit fram.