![]() |
Citat:
|
Citat:
Men jag blev lite orolig att vi fick se en Nissan Broline incident ikv igen, men glädjer mig åt att så inte var fallet! Mycket märkligt att det görs så många felbedömningar på jägers? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
|
Citat:
|
Det är väl inte så solklart som det verkar här att domarna agerade fel. Står det inte i reglerna att det ska blåsas omstart om det är dålig anslutning bakom bilen ?
Blåser dom inte omstart för det så uppmuntrar det väl kuskarna till att försöka få flygande starter betydligt oftare än idag. Att komma till spets är ju så otroligt viktigt för vissa hästar och då kan man nog tänka sig att ta lite böter för dålig anslutning om det samtidigt gör att chanserna till spets ökar dramatiskt ? Vad hade ni spelare sagt om den som inte var ansluten vunnit tack vare en flygande start ? |
Citat:
|
Citat:
Vid avblåsningen hade ju Lövgren redan kommit till spets. Storfavoriten streckad på 62 % fick sitt lopp förstört. Domaren tog sig en alltför lång funderare över om en 23-årig amatör gjort korrekt eller felat 100 m FÖRE start. Det är inte fel på reglementet. Felet är domarens beslut. |
Citat:
|
Citat:
Dessutom var det väl galopp som gjorde det och även herrarna på liven var rörande överens om att det inte borde blåsas när hästar hoppar bakom bilen vilket det inte heller görs. |
Jägersros domare verkar bara vilja synas! Lite som fotbollsdomare Frisk på sin tid. Ibland bra och ibland dåligt. ALLTID kontroversiell och ALLTID i centrum!
Hoppas dom inte är korrupta vilket jag inte utesluter! För egen del tar jag det säkra för det osäkra! Inte en cent till lirar jag på den jävla skitbanan! |
Citat:
Sen var Habito megafavorit och då det i alla tider varit de egna spelen som styrt åsikterna på travforumen när det gäller den här typen av händelser så är det garanterat en faktor att tänka på när man läser den här typen av slingor. |
Citat:
|