Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 tankar... (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/21815-v86-tankar/)

Om_sommaren 2014-10-08 14:12

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 376065)
Finns inte en chans i helvetet att Crowns Banker håller upp ledningen - det är spets och slut på Howthehaloareyou - finns inte många snabbare i Sverige än den från start...

Hade inte denne varit favorit så hade alla unisont skrikit att denne var klar, nu tycker ni att streckprocenten är för hög på denne och ratar. Helt fel, enligt min ödmjuka åsikt - den är klar...!

kolla starten i gävle där han fick bestämma mot skralt motstånd. hur imponerande var det?

Fulsprit 2014-10-08 14:21

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 376064)
Erik blåser till spets och går 12.
1,2 emot.

Nja, Wannacmyguns tar väl spets men släpper visserligen. Sedan tror jag inte heller Jorma vill släppa Air Gunner till spets om han hinner före, då han vet att AG oftast är vek till slut, särskilt över medel- och längre distanser... Nej, enligt mig är AG en renodlad sprinter för närvarande. Sedan skall sägas att Pakkonen är en djävel att ställa i ordning och man vet att det är form när hans hästar kommer ut, ingen tvekan om det, men tveksam ändå över distansförmågan...

Min vinnare är Indigo Broline, som kan flyga till spets eller köras dit om denne känns fin i startögonblicket - såg riktigt fin ut senast, som fastlåst... Lopp i kroppen nu... Taskigt läge, dock!

Shooter 2014-10-08 14:22

Jag tycker loppet är utskrivet för Nato Dream - S&S!

Klanke 2014-10-08 14:27

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 376071)

Håller med, ser onekligen bra ut...

Fulsprit 2014-10-08 14:28

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 376068)
kolla starten i gävle där han fick bestämma mot skralt motstånd. hur imponerande var det?

Men, han vann! Och detta var i början av augusti... Mycket gynnad av pisk nu gentemot senast i Norge, var då även halt - behandlad efter detta. Är en renodlad sprinter och mitt tips bygger på att han som sagt tar spets och på Jägers, där alla ledare får en "gratislängd" i utgången av sista kurvan, är det väldigt svårt att vinna bakifrån.

Hehe, nu är vi där igen - vem skall börja tjafsa emot mig nu då - shoot!

Ante30 2014-10-08 14:32

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 376067)
Precis som New York U.S. gjorde igår. Melanders hästar kan skrälla när som helst. Sen tyckte jag att Daniel Olsson smygkörde den förra gången. Absolut kan den vara helt chanslös ikväll också, men motståndet avskräcker inte direkt.

Är det Disco A.E som du tycker smygkördes i förra starten ? Då var han ju totalt iskall ifrån rygg ledaren.

Sen har du en poäng att Melanders hästar kan skrälla , Tidied Acc.. vassa spurt vid skrällvinstern är ett bevis på detta. Då hade den hästen varit dålig i flera starter i rad.

Fulsprit 2014-10-08 14:32

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 376071)

Nato Dream i spets, hehehe - skojar du? Wannacemyguns tar spets och släpper till Miss Beniss eller Air Gunner. Tror dock Jorma kör i spets, om han når denna...

Melander borde pensionera många av sina snabbloppare - de är slutkörda av lallaren...

Fulsprit 2014-10-08 14:35

Ojojoj! Stein Daylight däremot - där har ni spets och slut. Såg fin ut senast och gjorde ett bra lopp efter vila - är stenhård om formen sitter där och det borde den ju när han tar ut den på Valla...

7% för närvarande är rena rama rånet!

Edit: Ser att han skall köra snällt och på chans, då blir han bara en luring och rankas ner...

Om_sommaren 2014-10-08 14:39

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 376073)
Men, han vann! Och detta var i början av augusti... Mycket gynnad av pisk nu gentemot senast i Norge, var då även halt - behandlad efter detta. Är en renodlad sprinter och mitt tips bygger på att han som sagt tar spets och på Jägers, där alla ledare får en "gratislängd" i utgången av sista kurvan, är det väldigt svårt att vinna bakifrån.

Hehe, nu är vi där igen - vem skall börja tjafsa emot mig nu då - shoot!

Tror knappast den här 8-åringingen är bättre nu än i gävle. Där fick han spets utan konkurrens o fick gå på i eget valt tempo. Här kommer det kosta om han ska ta sig förbi de invändigt. ska bli intressant o se ikväll, men vinner han blir jag oehört förvånad

Shooter 2014-10-08 14:40

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 376075)
Nato Dream i spets, hehehe - skojar du? Wannacemyguns tar spets och släpper till Miss Beniss eller Air Gunner. Tror dock Jorma kör i spets, om han når denna...

Melander borde pensionera många av sina snabbloppare - de är slutkörda av lallaren...

Det är gravallvarligt! Kan visserligen bli skor bak, men helstängt och snabb ut :evilgrin39:

Fulsprit 2014-10-08 14:40

Då står nog segern i andra mellan Dellvann, Queens Delight och "Handtrallan" med Jorma - skulle varit mycket intressant om han inte startade från åttondespår...

Om_sommaren 2014-10-08 14:43

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 376079)
Det är gravallvarligt! Kan visserligen bli skor bak, men helstängt och snabb ut :evilgrin39:

var har du sett att det ska bli helstängt på nato?

Fulsprit 2014-10-08 14:45

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 376077)
Tror knappast den här 8-åringingen är bättre nu än i gävle. Där fick han spets utan konkurrens o fick gå på i eget valt tempo. Här kommer det kosta om han ska ta sig förbi de invändigt. ska bli intressant o se ikväll, men vinner han blir jag oehört förvånad

Ja, vi får se - blir spännande... De enda med lite styrka i sig har de sämsta spåren och det är ju Crowns Banker, dåligt spår då denne inte kan försvara spets, och Neo Holmsminde, hamnar bland de sista och sedan måste denne kämpa för varje meter - skulle det bli extremt överpace, neråt 1.03-04, då kommer ovan nämnda in i matchen - resten är för veka...

doob 2014-10-08 14:50

Dagens bästa spikar:

Zonguldak och Miss Beniss! Punkt!

robust 2014-10-08 14:50

Citat:

Ursprungligen postat av Ante30 (Inlägg 376074)
Är det Disco A.E som du tycker smygkördes i förra starten ? Då var han ju totalt iskall ifrån rygg ledaren.

Sen har du en poäng att Melanders hästar kan skrälla , Tidied Acc.. vassa spurt vid skrällvinstern är ett bevis på detta. Då hade den hästen varit dålig i flera starter i rad.

Många hästar hade nog varit iskalla bakom en hårdkörande elitloppsvinnare (Nahar). ;)