Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Surfplatta med stöd för flash (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/21872-surfplatta-med-stoed-foer-flash/)

shasha 2014-10-11 09:12

Surfplatta med stöd för flash
 
Planerar att köpa en surfplatta att se ATG-lopparkivet i på tåget.

Vilken platta använder ni som ni är nöjda med och som har stöd för 4G?

Rickart 2014-10-11 09:25

Citat:

Ursprungligen postat av shasha (Inlägg 376721)
Planerar att köpa en surfplatta att se ATG-lopparkivet i på tåget.

Vilken platta använder ni som ni är nöjda med och som har stöd för 4G?

Är det panik? ATG säger ju att dom ska lansera sidan i HTML5 ganska snart, typ i början av 2015, då funkar ju vad som...

putte64 2014-10-11 09:33

Jag är nöjd med min Nexus7, men jag brukar trådlöst koppla upp mig via telefonen, så jag inte behöver köpa ett sim kort (abonnemang) till.

Citat:

Ursprungligen postat av shasha (Inlägg 376721)
Planerar att köpa en surfplatta att se ATG-lopparkivet i på tåget.

Vilken platta använder ni som ni är nöjda med och som har stöd för 4G?


shasha 2014-10-11 09:36

Citat:

Ursprungligen postat av Rickart (Inlägg 376724)
Är det panik? ATG säger ju att dom ska lansera sidan i HTML5 ganska snart, typ i början av 2015, då funkar ju vad som...

Ja, det är knasig egentligen att inte vänta. Men det känns som en evighet tills våren och om jag hittar något som duger nu och då vill jag slippa vänta.

shasha 2014-10-11 09:41

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 376727)
Jag är nöjd med min Nexus7, men jag brukar trådlöst koppla upp mig via telefonen, så jag inte behöver köpa ett sim kort (abonnemang) till.

Ska kolla in Nexus7.
Har en 4G modem jag släpar runt på men det är ju Wi-fi på tåget på väg till och från jobbet.
Min telefon är dessvärre en iPhone 3G frn 2009 som det inte ens går att installera appar på då man inte kan installera nyare versioner av iOS.
Ska byta ut den när den är helt slut men vill köpa en surfplatta under tiden.
Man ligger lite efter med tekniken....:-)

putte64 2014-10-11 09:43

Det går att se lopparkivet i ATGs webapp, så allt fungerar redan idag, oavsett vad du väljer.
Du kan testa det nu på din smartphone.

Citat:

Ursprungligen postat av shasha (Inlägg 376729)
Ja, det är knasig egentligen att inte vänta. Men det känns som en evighet tills våren och om jag hittar något som duger nu och då vill jag slippa vänta.


Milsson 2014-10-11 10:37

Jag tycker lopparkivet är buggigt som fan på min nexus7. Ibland kan man bara se första loppet i listen oberoende av vilken film man klickar på. Har någon haft det problemet?

Viroid 2014-10-11 10:51

Wifi på tågen är limiterade till vissa datamängder, och därtill långsamt. Rekommenderas inte för streamad TV. Dessvärre är 4G-täckningen utmed våra järnvägar inte heller så bra. Tåg innebär många människor på en liten yta i ett i övrigt närmast folktomt landskap, det blir dålig täckning då. Man har istället riktat in sig på att täcka de stora vägarna där det reser fler människor och mer utspritt.

shasha 2014-10-11 11:02

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 376756)
Wifi på tågen är limiterade till vissa datamängder, och därtill långsamt. Rekommenderas inte för streamad TV. Dessvärre är 4G-täckningen utmed våra järnvägar inte heller så bra. Tåg innebär många människor på en liten yta i ett i övrigt närmast folktomt landskap, det blir dålig täckning då. Man har istället riktat in sig på att täcka de stora vägarna där det reser fler människor och mer utspritt.

Tack för info, det verkar som om jag är på väg att kasta pengarna i sjön.
Får nog ta mig en djupare funderare på det hela.

elwiz 2014-10-13 11:53

Det finns en app till android som heter Puffin web browser som är gratis och snabb. den har stöd för flash och det funkar bra på min tab3 iaf.

putte64 2014-10-13 12:28

Jag antar att du åker tåg regelbundet, och då kan du kolla täckningen med din smartphone innan du bestämmer dig.
Fungerar det bra med den, fungerar det också bra med en surfplatta.

Citat:

Ursprungligen postat av shasha (Inlägg 376759)
Tack för info, det verkar som om jag är på väg att kasta pengarna i sjön.
Får nog ta mig en djupare funderare på det hela.


shasha 2014-10-14 07:30

Gick och tittade på surfplattor igår och gick ut med en liten bärbar dator som kan vikas och användas som surfplatta. Har både touch-skärm och tangentbord.
Den hittade både min 4G modem och min adsl modem hemma direkt.
Kommer att ta med min portabla 4G modem att använda när det inte går att använda tågets wifi.
Det är bara 40 minuters tågresa till jobbet men man hinner se en del lopp på den tiden.


Än så länge verkar den fylla behoven och atg:s hemsida och loppen visas väldig bra. Bra ljud var det i den med.

Tack för alla era tips!

http://www.elgiganten.se/product/dat...-i-1-dator-rod



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved