Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Jägersro 25/10 Müllers (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/21970-v75-jaegersro-25-10-muellers/)

mackpeter 2014-10-23 16:54

V75 Jägersro 25/10 Müllers
 
Det skall bli bra väder på Jägersros lördagstävlingar.

Müllers Memorial avslutar tävlingarna med 800k att köra om. Mosaique Face gapas ständigt upp av "luddarna", men har inte vunnit på ett tag. Han har i år tjänat 3 och förra året 4 mkr. Nu vill säkert Storludde visa hemmapubliken sin egen och hästens storhet. Men det blir spännande mot OTP och övriga konkurrenter.

Hur bra är egentligen silverfärgade Silver Annie? Hon imponerande efter en mästerlig styrning (och en del tur) av Erik på Åby.

Men värstingen på Åby var Västerboonthenews, som jag skrek mig hes på i detta forum inför tävlingarna. Få se om han är så bra som jag sagt. Denna gång blir han dock favorit.

hugotheboss 2014-10-23 18:21

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 378742)
Det skall bli bra väder på Jägersros lördagstävlingar.

Müllers Memorial avslutar tävlingarna med 800k att köra om. Mosaique Face gapas ständigt upp av "luddarna", men har inte vunnit på ett tag. Han har i år tjänat 3 och förra året 4 mkr. Nu vill säkert Storludde visa hemmapubliken sin egen och hästens storhet. Men det blir spännande mot OTP och övriga konkurrenter.

Hur bra är egentligen silverfärgade Silver Annie? Hon imponerande efter en mästerlig styrning (och en del tur) av Erik på Åby.

Men värstingen på Åby var Västerboonthenews, som jag skrek mig hes på i detta forum inför tävlingarna. Få se om han är så bra som jag sagt. Denna gång blir han dock favorit.

Silver Annie lär bli spik på mitt system den här veckan också. Lite sugen på att spika 1 Tor Mento avd 5 också, går bra på distansen, bra på volt, snabb ut, de andra på ett och två tillägg får ligga i för att komma ikapp. Västerbothenews är självklar men slänger in 2ggr Untersteiner där också....i sista tycker jag att där finns ett roligt drag om Lövgren fått ordning på 10 New Line, 2,8,10 alltså!

sigh 2014-10-23 18:37

Vad hände med jubileumsloppet?

mackpeter 2014-10-23 18:40

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 378759)
Silver Annie lär bli spik på mitt system den här veckan också. Lite sugen på att spika 1 Tor Mento avd 5 också, går bra på distansen, bra på volt, snabb ut, de andra på ett och två tillägg får ligga i för att komma ikapp. Västerbothenews är självklar men slänger in 2ggr Untersteiner där också....i sista tycker jag att där finns ett roligt drag om Lövgren fått ordning på 10 New Line, 2,8,10 alltså!

Du måste vara stenrik :hattenav: eller älska Untersteiners, om du streckar dom mot Västerboonthenews. Perfect Power var slagen med mer äm 20 m mot en avstannande Västerbo. Är Eketorps bättre än förra veckans PU favorit Fleetfoot H.

Jag ska läsa på mer om Tor Mento.

hugotheboss 2014-10-23 19:03

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 378765)
Du måste vara stenrik :hattenav: eller älska Untersteiners, om du streckar dom mot Västerboonthenews. Perfect Power var slagen med mer äm 20 m mot en avstannande Västerbo. Är Eketorps bättre än förra veckans PU favorit Fleetfoot H.

Jag ska läsa på mer om Tor Mento.

Hahaha stenrik..nä men jag har ju 3 spikar med Calvin Bore i första, dessutom slipper jag dela potten med dej och alla andra som spikar Västerbothenews..

:whistling:

draken 2014-10-23 19:27

Västerbo vinner med 200m det vet alla. Nej men jag tror också att den är helt superklar men såklart kul att gardera då den kommer att bli jättestor. Omgången i sig och Jägers i sig säger att det troligen kommer bli minst lika tråkigt som i Lördags. Dvs 5 spets och slut. ,Inte det samma som låg utdelning men nog blir det en typisk Jägersomgång med fint höstväder. Räcker med ett litet VM system för mig.
Tor Mento eller Hobard kan bli svåra att hinna i fatt men tyckte aristocat Boko såg riktigt trögseg,stark och fin ut senast. Kom tillbaka starkt och spöade Mellby Viking men klarade inte av ledaren.. Bazire Dimache och Radieux har också lite dåligt med spel.
Augustus i första kan bli svårknäckt om spets.
Paduca vinner nog andra busenkelt från alla andra spår än ett. Tror att risk finns att hon fastnar.
silver Annie troligen vinnare i 4e
DD1 blir en fart fest. Tycker att det ser ut att kunna bli en rejäl fart direkt från början med formstarka hästar. Kul lopp. Kan bli överpaceat och någon som gynnas av det likväl som bara klart på spark Rick.
Dags för Mosaique att få vinna ett fint lopp på hemmaplan. Risken finns ju att Ludde som vanligt kör bort en favorit om jag spikar men jag tror att det är hans tur nu.

hugotheboss 2014-10-23 20:39

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 378769)
DD1 blir en fart fest. Tycker att det ser ut att kunna bli en rejäl fart direkt från början med formstarka hästar. Kul lopp. Kan bli överpaceat och någon som gynnas av det likväl som bara klart på spark Rick.
.


Tror givetvis också att Västerbo vinner, men hoppas att två Untersteiners kan köra lite kompis mot Ingves (typ Johan kör 08 och vägrar släppa Ingves till spets och i rygg kommer pappa och tackar) för att försöka få ett annat resultat på loppet...DD1 hade jag också trott på Spark Rick om Erik A kört men inte med Jeppe Juel som är 1.5 sekunder sämre, lite inne på att dra till med alla i DD1 som känns som ett spelvänligt lopp!

draken 2014-10-23 20:49

Intressant. Hur tänkte du nu. Är Erik 1,5 sekund snabbare än Jeppe på distansen eller vad?

muumiin 2014-10-23 21:37

Skojar du? Jeppe är MINST lika bra kusk som erik om inte bättre….

olle 2014-10-23 21:40

Mosaique Face med skor nu är väl en trolig vinnare men tveksamt om det är en bra jättefavorit med minusbalans ?

"men vi kör med skor runt om den
här gången."

Källa: Intervju med Ludde i vi tippa och Guiden

Anledningen till ej optimal balans ska vara att man siktar på Frankrike i vinter och det är då den ska vara som bäst.

Om_sommaren 2014-10-23 21:55

var också inne på att spika spark rick. Kan inte tänka mig att jeppe Juel får iväg han på lika bra sätt som Erik. Jeppe Juel kör det mesta i danmark som är inte alls håller samma klass om sverige som travnation. därmed inte sagt att han inte kan lyckas med hästen men nån spik blir det inte.

hugotheboss 2014-10-23 22:01

Citat:

Ursprungligen postat av muumiin (Inlägg 378811)
Skojar du? Jeppe är MINST lika bra kusk som erik om inte bättre….

Skojar? Jeppe har vunnit 1 lopp på 2100 meter 17.9 med Spark Rick, jag tror att du blandar ihop Jeppe med Sten Juel (julemanden=tomten) som är en oerhört bra kusk!
:KO:

hugotheboss 2014-10-23 22:05

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 378800)
Intressant. Hur tänkte du nu. Är Erik 1,5 sekund snabbare än Jeppe på distansen eller vad?

Ja, ok, lite överdrivet, och givetvis med häst...jag har bara sett Erik springa en gång, det gick inte så fort, men det är oerhörd stor skillnad på Jeppe och Sten Juel och Jeppe håller inte alls den klassen, än mindre som Erik A, som är den som har vunnit med Spark Rick på bra tider. Hade Erik kört hade jag spikat utan tvekan. Nu tror jag inte alls att han håller upp ledningen. Det är för stor skillnad på att köra i Danmark och i Sverige och Jeppe kör mest i Danmark till skillnad från Sten Juel som ofta kör på Jägersro.

hugotheboss 2014-10-23 22:09

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 378812)
Mosaique Face med skor nu är väl en trolig vinnare men tveksamt om det är en bra jättefavorit med minusbalans ?

"men vi kör med skor runt om den
här gången."

Källa: Intervju med Ludde i vi tippa och Guiden

Anledningen till ej optimal balans ska vara att man siktar på Frankrike i vinter och det är då den ska vara som bäst.

Skor runt om låter inget vidare faktiskt, blir OTP ensam på plan nu då? Han har ju spetsat förr från spår 8, menar jag. Sedan är Ludde som han är och jag har svårt att se honom köra ett preparélopp hemma på Jägersro med sin stjärna, eller?

olle 2014-10-23 22:13

Inget preparélopp. Sitter väl i spets och då släpper Ludde knappast. Men kakacitetsmässigt är den inte lika bra med skor (då hade man knappast plockat av dom i viktiga lopp). Tror därmed det blir extra viktigt med tempot. Får Ludde bestämma i spets så är den ju kapabel att slå dessa även med skor på spetsbanan Jägersro. Men storfavoriter på ej optimal balans är normalt inget som innebär bra spelvärde.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved