![]() |
v64 Bollnäs jackpot
Monte,kallblod ...ser svår omg ut..kanske spik på Art Kjarvald....
nu kör vi :) |
Söndagarna är verkligen upp och ner när det gäller travet. Förra söndagen breeders Crown semifinaler och V75. I morgon Norrlandstrav med tre kallblodslopp. varav ett i monté, som enda travbana som tävlar i Sverige men det saxas ju med galopp från Täby och trav från Opland Biri i Norge bl a . Sedan är det V75 igen nästa söndag med bl a 4 högklassiga breeders Crown finaler. Det borde alltid vara bra trav på söndagarna för då har många möjlighet att kolla på det.
Blir nog bra omsättning i Bollnäs ändå, för många fick lön igår och har därmed pengar att spela för i åtminstone en vecka. Då spelar det för många inte så stor roll vad det är som erbjuds på travmenyn. |
1) Vidöppet, Aisle Stand kan vara en kul skräll i inledningen?
Mötte ju tufft motstånd i Frankrike, ett par lopp i kroppen på hemmaplan nu ! 2) Tror stenhårt på Art Kjarvald, tämligen klar favorit just nu. Tror dock Nordsjö Douglas kommer närma sig markant under dagen på strecken När "Harry Boy" packet står i butikerna och ser "Staketet" på denne Art Kjarvald är dyngstark och den som gynnas mest av distansen här 3) Dagens klaraste är nog 6 Svall Conrad, som jag tror vinner lätt här Nästan så jag hade spikat även om den också stått med 20 tillägg här :-) Borde vara spel mot ett mål :-) 4) Har inte bestämt mig här ännu, men högst troligen går jag på 3 års seger Lämnar därmed 20-fållan helt Dupont endast 7% = intressant, men finns fler på start av intresse ! 5) Klart första streck för min del är 1 Blue Star Champion Håller väl upp ledningen här, därmed hästen att slå 6) Tyvärr verkar 2 Hustvet Elding ha lite svårt att sticka nosen först verkar det som Detta till trots är han min tipsetta |
v64-1) Det är väl för kort för 6 Tresoren? Påställt med 7 Miss Sue med lopp i kroppen och goop. 5 Aisle har ju ändå 3,5 mille på kontot, 4 Trustworthy från stall i form, 3 Classic son med kusk i form.
v64-2) 7 Art Kjarvald är stenklar, bara bra att Nordsjö drar en massa streck. v64-3) 6 Svall borde ju städa av detta men är lite osäker, 12 Trym och 13 Ivarsquick är väl ända motbuden egentligen men jag vill varna för en 2%, 4 Ris Eld går alltid bra även fast den är osäker, hoppar ofta men ställer sig direkt och går alltid in i mål, bra skalle på den när den får hästar runt om sig. v64-4) 4 Spit for Spat, 13 Super Zantos och 1 Cash Gamble, nån av dessa borde ta det. v64-5) 8 Queer Fish gillar jag skarpt, men det finns några roliga på procenten här. 7 Cosa Nostra, 9 Above all Ås och framförallt 11 Remains. v64-6) 2 Hustvet Elding är i bra slag och har ett bra läge för ett rygglopp då den är speedig men, 5 Monster Monsun verkar vara påställd. det skrevs på twitter: Nyklippt, Barfota, Jänkarvagn (=++) sugna på seger igen! |
3 5 7
7 6 10 12 13 4 3 5 1 2 3 5 6 8 9 10 avd1: 3) Låter det bra om och nu i ny regi Reijo 5) ojämn men en sylvass spurtare, som kan växla dessa med rätt lopp på några kliv 7) Reden- hästar måste man ta med, även om han själv är ganska försiktig ang. chansen...men Björn upp så visst fan... avd2: 7) 7 Art Kjarvald är den tuffare av "de två" och bara Ove A kör i tid så vinner den. Sida vid sida tror jag att Art Kjarvald är betydligt tuffare på denna distans. avd3: 6 Svall Conrad är väl en klaring, men tjockehästar, monté, och tjejer gör att jag garderar med en handfull...absolut noll koll på dessa djur (och där är jag nog i gott sällskap) avd4)Här tror jag att Erik tar chansen och kör mot spets, väl där förlorar hon knappast. Visst ...ett sto och mot bra hästar men 1= håller inte spets 12=spetshäst..så jag kör på den vinnande kombinationen Erik&Båth... avd5) Ett bra lås: 5 Brothers In Am tvåa i kriteriekvalet vilket innebär kvalitet och med Björn i sulkyn så är det bra chans. 3 Rub It Out spetsar och blir såklart svårpasserad, men Stig h´s hästar går ju inte som tåget direkt... avd6) Där målar jag på och utgår från att dessa hästar gör upp om det! 65AA 0A48 52C0 9141 192 rader! |
avd1. 6
avd2. 5-7-12 avd3. 6 avd4. 1-4-5-7 avd5. 3 avd6. 1-2-8-10 = 48 kr (v6) tankar finner ni på www.miljondragen.bloggo.nu ------------------------------------ Snoken spikar nr 8 i AVD5.... Låset 1-4-5 avd4 |
Intressant omgång
Garderar i första - i andra är 3 Nordsjö Douglas granit-och bergsäker vinnare hos några andra tycker att 7 Art Kjarvald är stenklar - om det inte går grus i maskineriet... Så vi gör väl som plägas dvs tar dessa två plus en tredje nr 5 Sagi Allvinn med vinnarkusken goop - kanske han sätter lavinen i rullning och tar hem bergspriset... Som notorisk småspelare på streck spelas för korvören (en med bröd kostar 5 spänn på ikea!) - och behöver ett par spikar - blir på adielsson i avd 4 och 5 - Spit och Rub. I sista räcker fyra häst 5-8-2-1 (dragen i badkar med bärs och kallsup) Lycka till! |
Förstår inte procenten i tredje...
12 Trym - 17% 13 Ivarsqvick - 8% Trym var före Ivarsqvick som var tvåa sist men då stod Trym 20 meter före! Idag lika start och Trym har femtespår medan Ivarsqvick har springspår (6:e) på tillägg! Ryttarinnorna är likvärdiga i mina ögon... Funderar på att chansspika Ivar! |
Balans på Aisle Stand i första? Någon som vet?
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
Kördes inte så sist och det är mycket negativt. Om barfota runt om är den aktuell till rådande procent... |
Ahh... Blev såhär!
Registrerat spel Datum: Söndag 2014-10-26 Bana: Bollnäs Spelform: V64, omg. 201 V6 - endast vinst vid 6 rätt Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 3, 4, 5, 6, 7 (1) 2 3, 7 (1) 3 4, 6, 10, 12, 13 (8) 4 4 Spit for Spat (1) 5 3 Rub it Out (1) 6 2, 5 (8) Vadet gäller startnummer 100 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 100,00 kr Kvittonummer: 0B00 AAC2 XXXX XXXX |
Pratde med classe ,tror att det är klart idag , jag tycker om Norrlandsbanorna, inte så mycket fokus på dem
|
Glöm inte bort Raske Rutger i avd 2 om ni ska gardera favoriten.
|
Citat:
går den med dojor på så behöver man inte ta med den. |