Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Eskilstuna 1/11 lördag (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/22025-v75-eskilstuna-1-11-loerdag/)

hugotheboss 2014-10-31 19:05

Ngn som har en hum om hur banan blir vid regn och runt nollgradigt i natt? Tung eller hård, löst innerspår som missgynnar ledaren? Tacksam för info!,

doob 2014-10-31 21:01

1) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
2) 3 4 6 8 9 10 12 15
3) 3 5 7 9
4) 7
5) 4
6) 1 3 9 10 12
7) 4

criba 2014-10-31 21:22

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 380473)
Panoramic ger 7,25 på unibet, för dom som får spela där;), känns inte det spontant som ett överodds?!?

Hello,

Jag undrar också vad jag missat då jag spikat Panoramic på min hemsida. La just ett spel på honom till 7,50 nu på Unibet och är enormt tacksam för det oddset. Är ju nästan så att man får lite torskfrossa. Intervjuade Örjan och han höll i vart fall Panoramic som bästa chansen även om han hade respekt för konkurrenterna.

criba 2014-10-31 21:30

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 380600)
Ngn som har en hum om hur banan blir vid regn och runt nollgradigt i natt? Tung eller hård, löst innerspår som missgynnar ledaren? Tacksam för info!,

Hej,

Har talat med några tränare och skrivit om det på min hemsida travtipset. Sammantaget anses bankroppen vara bra men riskerar ändå bli hård vid mycket nederbörd som alla banor. Dessutom ger Sundbyholmstravet en aktuell banrapport här om vad du kan vänta dig: https://www.youtube.com/watch?featur...&v=YRN5ypJ-lio

Lycka till

Stekel 2014-10-31 21:36

Citat:

Ursprungligen postat av criba (Inlägg 380689)
Hello,

Jag undrar också vad jag missat då jag spikat Panoramic på min hemsida. La just ett spel på honom till 7,50 nu på Unibet och är enormt tacksam för det oddset. Är ju nästan så att man får lite torskfrossa. Intervjuade Örjan och han höll i vart fall Panoramic som bästa chansen även om han hade respekt för konkurrenterna.

Panoramic är en av de åtta mest överstreckade i omgången som jag ser det. I god konkurrens ska jag säga, tycker det finns en sån i varje lopp. Överväger att lyfta bort den på fem hästar faktiskt.

1. Undantaget Bart har han gjort minst antal starter i loppet.

2. Till skillnad från samtliga på framspår (där dessutom de bästa emot finns=får förmodligen en ännu sämre resa än i normal bakspårsstart om man tar hänsyn till den taktiska biten) är han garanterad en resa i andraspår.

3. Funkade inte förra gången det var lite blött.

Med det sagt tycker jag till och med oddset är aningen lågt faktiskt.

criba 2014-10-31 21:52

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 380694)
Panoramic är en av de åtta mest överstreckade i omgången som jag ser det. I god konkurrens ska jag säga, tycker det finns en sån i varje lopp. Överväger att lyfta bort den på fem hästar faktiskt.

1. Undantaget Bart har han gjort minst antal starter i loppet.

2. Till skillnad från samtliga på framspår (där dessutom de bästa emot finns=får förmodligen en ännu sämre resa än i normal bakspårsstart om man tar hänsyn till den taktiska biten) är han garanterad en resa i andraspår.

3. Funkade inte förra gången det var lite blött.

Med det sagt tycker jag till och med oddset är aningen lågt faktiskt.

Blir intressant att följa detta lopp imorgon. Vidhåller personligen att oddset är överraskande bra så vi får helt enkelt "agree to disagree" om det. Kan inte tänka mig att han står i 7,50 när bilen rullar imrgon hos ATG. Säger inte att Panoramic är klar på något sätt men hästens tråkiga stil senast tror jag i hög grad berodde på underlaget på Örebros potatisåker som var allmän lös och ojämn. Om det är den banan du avser som blöt så tror jag man kan bortse från det.

Nu blir ju Panoramic tredjehandare och betydligt mindre spelad än Veijos och Mortens hästar vilket jag är tacksam för. Är helt inne på att vi får se en väsentligt vassare prestation från Panoramic imorgon på Sundbyholms fina banunderlag. Han är ganska däckad i de flesta tips vilket känns tacksamt då jag trodde han skulle bli favorit. Visst har Bart MM imponerat men tuffare motstånd nu och trolig dödens på Veijo här. Kan dessutom kosta lite för Veijo att ta sig förbi 1:an som man avser testa i spets. Kan således bli körning här då Veijo är en gasglad kille och Örjan syns oftast bara till på upploppet. Lycka till iaf.

jyzyss 2014-10-31 22:22

1,2,3,4,5,7,8,9,11.
9,12.
3,5,9,12.
4.
5,13.
1,3,4,6,7,9,10,12.
4................

gl ppl

spalato 2014-10-31 23:17

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 380180)
V75-1 ser 2 Time Machine som bästa häst. Jag kan dock inte spika Westholm. Envetna Mercedes kommer ut med 5 Food Money. Klarar alla distanser och lika bra bakifrån som i spets.
Sharps spetskung Putte eller annan spetsexpert - vem tar ledningen här?
Vad är finnen 7 Tomorrowland för sort?
Känns som om man måste offra många streck i första.:sweatdrop:

Food Money ska gå med skor. Minus

OtaBenga 2014-10-31 23:19

Mitt tävlingsbidrag just nu!
2-5
1-3-4-5-6-7
3
4-7 r 1
1-5-6-7
4-6

Jao 2014-10-31 23:22

Den här raden får avgöra om det blir fortsatt spel på VM.

1 Naglo' del Nord
3, 5, 6, 8, 9, 10, 12, 15
3, 9
2, 4
4, 12, 13
3, 9
4 L'Heritier

spalato 2014-10-31 23:23

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 380323)
Narold Vox har 2/10 över distansen och senast han sprang distansen så var det torsk.

Tänkte mer på att han inte är en sprintertyp direkt. Medel eller lång är mer hästens likör

Kyodai 2014-10-31 23:25

Veckans mest underskattade:

Avd 1: 5 Food Money med härliga Mercedes - borde vara stor favorit... spelas alltid..

Avd 5: 1 Ritmo Di Poggio - Rhythm of the Hill - borde vara mega favorit - spikas på allt
dvs på den lilla v7-lappen...

Milsson 2014-10-31 23:28

Kan någon reda ut vilken som spetsar i 3åringsloppet och vilket tempo som kommer köras. Jag har tamefan inte en aning och kan tyvär inte gardera.
Fick feeling på kajsa tills jag läste vad hon trodde och nu har jag verkligen INGEN aning i det loppet.

mijo14 2014-10-31 23:29

Food Money spar hovar till finalen och inget helstängt...vinner inte! Fan...blir till att spika Westholm.

spalato 2014-10-31 23:30

Citat:

Ursprungligen postat av Kyodai (Inlägg 380716)
Veckans mest underskattade:

Avd 1: 5 Food Money med härliga Mercedes - borde vara stor favorit... spelas alltid..

Avd 5: 1 Ritmo Di Poggio - Rhythm of the Hill - borde vara mega favorit - spikas på allt
dvs på den lilla v7-lappen...

Spelvärde tycker att dessa hästar är överskattade. Tvärtom alltså