Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Uppsnack V75 Halmstad 8/11 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/22092-uppsnack-v75-halmstad-8-11-a/)

putte64 2014-11-08 00:28

Orangina har verkligen fin fart, men på 4 starter har det strulat i 2.
När hon var 2a hade hon problem i sista sväng, och senast felade hon i mål.
Litar inte riktigt på henne ännu, och med orutinerade 3åriga ston vill jag inte spika.

Merlin är bra och kan vinna med rätt lopp till finfina 8%, men jag litar varken på häst eller kusk.
Tycker många kan vara med och göra upp om det.
Men det är grymt fint spelvärde, får man in en sån spik och fäller en favorit i ett annat lopp har man kopplat kalsonggreppet på de andra.

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 382614)
Det tycker jag låter som en utmärkt idé.

Nån klagar visst här, ironiskt eller ej, men i förväg har två av hans spelidéer suttit väldigt fint redan sista delen av veckan. Åby: Lovesong & Bergsåker: Geisha Brodda. Hoppas killen sticker ut hakan och ställer ut någon fräck lågprocentare också. Det är ju bara att rekommendera som skrällidé man tror har god chans. Gärna med motivering till varför(trolig spets, spurtstark, maler ner dem, går ned i klass etc.).

Killen vill hålla sina idéer för sig själv säger han. Trams säger jag. En lågprocentare stiger inte med många procent för att vi avslöjar nåt här inte. Nån dag i veckan räcker ju. Sådant ökar nivån på inläggen här.

Vid medverkan i tv blir det nog värre med bibehållet spelvärde, när idéerna basuneras ut till följa-John-flocken.

Min ersättare till Raffe här på $harps blir "dagsaktuella" AndyMart.

Han tjatade om Orlando Gel när hästen stod i "brutalt" höga odds i ny regi. Med sedvanlig otur föll oddsen till 6 och 3 ggr när segrarna började staplas på varandra. Sånt gör oss lirare sura...(Tyvärr tog jag inte rygg.)

Jag har fler favorit-signaturer här, men ingen lika aktuell denna fredagskväll.
Jag har inte skapat nåt begrepp om signaturen Major ännu...

Själv e jag en glad amatör som försöker vaska efter lämpliga spelobjekt så gott jag kan...

För att avslöja nåt så sitter jag just och skummar igenom lopp 8 på Mantorp, måndag: Här tycker jag att 3 Darling ska hållas ett öga på. Främst går hästen ned i sin egen klass i större utsträckning. Sista 5 starterna har inte övertygat väldeliga, men hästen har inte heller gått dåligt. Hyfsade spurter i skymundan och 5:a senast efter tungt lopp i dödens. Den gången steget ifrån att bli 3:a i mål. Mitt minne säger mig att med jänkarvagn och barfota runt om blir hästen ännu bättre. Värt att hålla ögonen på. Ej tippad bland de 4 i ronden. Jag ska spela plats och tvillingutgång även utan mest önskad utrustning på. Jag tycker läget och motståndet gör att Darling ska vara med och "hugga" i toppskiktet ändå.

Spikar V75:
Orangina Face= Flygmaskin!
Merlin= Liten men naggande god. Har långt ifrån vansläktats helbrodern G.H. Nemo!

Kommentar om dessa två Putte64?

mackpeter 2014-11-08 00:34

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 382623)
Klar! Blir åka av i fjärde och Lövgren smyger med med överlägset bästa hästen! Bästa spiken!
Youana är chansningen!,En eller många! Photo Princess blir kommunare bara för en lallare lovar vinst! Glöm det!! Jag bara skrattar åt det! Folk är fulla!!
Funderade länge på Nothing But Class men galoppen sist oroar! Spikar nästa gång istället! Klar första häst dock och spika om gå kort i guld är mitt råd!
Tror Seronera får en fin vinter! Om 1 och 6 dödar varandra!
Några andra intressanta kantbollar med! Finns potential i systemet

1) 2 3 4 8 9
2) 1 3 10 11
3) 1 2 3 4 6 9 10 12
4) 9
5) 5 7 11 14
6) 1 6 12
7) 11

Gillar din idé med Lövgrens i fjärde till 8 % nu. Favoriten är väl en sprinter.

Seronera var bra i sin debut för Untersteiner och kommer att tjäna mycket pengar. Men det är väl orealistiskt att tro, att hon kan slå en så stark hingst som Frozen eller Speed Delicious från tolftespår.

Youana har tränats med enorm omsorg. Hon är obrukad och har stor potential. Kan skrälla till 6 % med Erik. Vaken Idé.

Good Luck!:thumbup:

Voltstart 2014-11-08 00:46

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 382627)
Orangina har verkligen fin fart, men på 4 starter har det strulat i 2.
När hon var 2a hade hon problem i sista sväng, och senast felade hon i mål.
Litar inte riktigt på henne ännu, och med orutinerade 3åriga ston vill jag inte spika.

Merlin är bra och kan vinna med rätt lopp till finfina 8%, men jag litar varken på häst eller kusk.
Tycker många kan vara med och göra upp om det.
Men det är grymt fint spelvärde, får man in en sån spik och fäller en favorit i ett annat lopp har man kopplat kalsonggreppet på de andra.

Merlin ska spikas!

Sitter och kollar lopparkiv nu och har ändrat uppfattning i 5:e avdelningen.

Kollade Corinne Af Solnäs vid spetsviktorian näst senast. En häst som länsar undan på det viset bara måste med! Anna-Greta är bra. Jag är regelbunden följeslagare av Fredriks träningar i streckspelen. Efter 2 lysande säsonger har det följt 2 riktigt mediokra. För ett par år sedan var det hans hästar som gick undan och var urstarka över upploppen, inte minst i årgångsloppen. Vad har hänt? Det blir 3 kusar.

Istället spikar jag Frozen. Med tanke på de 2 strykningarna och att Zonguldak är som en oljetanker ut, känns det som att en lucka kommer att uppenbara sig på nån vänster. Där tänkte jag först ha 1,3,6,9,10,12...snacka om att ha skapat utrymme för nya upplägg i andra avdelningar!

God tur med din V75-rad!

doob 2014-11-08 01:04

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 382628)
Gillar din idé med Lövgrens i fjärde till 8 % nu. Favoriten är väl en sprinter.

Seronera var bra i sin debut för Untersteiner och kommer att tjäna mycket pengar. Men det är väl orealistiskt att tro, att hon kan slå en så stark hingst som Frozen eller Speed Delicious från tolftespår.

Youana har tränats med enorm omsorg. Hon är obrukad och har stor potential. Kan skrälla till 6 % med Erik. Vaken Idé.

Good Luck!:thumbup:

Seronera gynnas av strykningar. Kommer få tredje ut!

hugotheboss 2014-11-08 01:36

Dagens rader då:

2,4 (PU upp till bevis nu, inte kört speciellt bra senaste tiden, bra tempo gynnar 2 OBS)
3,4,5,6,7,10 (Satsar på skräll här, men bra rygg för Takter med nr 10)
1,2,10 chansar bort PU på dålig kuskform o spår längst ut av de startsnabba, 1 eller 2?)
4,5,7,12 (Svårt lopp ett tag va jag inne på att chansa vilt och spika 12 med Goop)
7,9,14 (9:an verkar va skriket, 14 var jag inne på i söndags o bekräftades av speltjänster)
1,6 (Hyfsat säker på att 1:an vinner detta även om han behöver backa sig sist men kul värde i att ta med nr 6 som har strålande form)
7 (Alla TV-system måste avslutas med spik, på DD lägger jag till 6,9,11 här)

I morgon, hmm, senare idag, ska jag köra ett litet med spik på 6 avd 3 och 1 avd 6 samt 6,7,9,11 i sista!

mackpeter 2014-11-08 01:42

V75-5
Det finns delade meningar om 9 Anna Gretas chanser i detta forum.
Anna Greta är ett långbent sto, som mest startat i autolopp. Eftersom hon är stor är hon svår att vända upp i voltstart. Så säger tränaren Fredrik Persson. Hon visar inga direkta tendenser till osäkerhet.
Anna Greta vann sitt kvallopp till E3 i augusti på Färjestad från spår 1. I finalen hoppade hon från samma spår på Romme. Hon gick inte vidare i Oaks-kvalet på Valla i september från spår 10. 8 oktober vann hon med 15 meter ett 3-årslopp för ston på 14,0 på Jägers. Samtliga dessa lopp var med bilstart.
Om kusken Fredrik Perssons talanger är meningarna ytterst delade.

Skall man strecka ekipaget nr 9? Hon har tjänat mest pengar av alla startande och visade form, när hon vann överlägset i senaste starten. Om man tar 3-4 hästar ska hon med på kupongen till 5 %.

oggeb 2014-11-08 01:42

Ni kan glömma att det skräller i sjätte. Med flertalet öl i kroppen (thank god for iphone spell check) så inser man lätt att alla som har spelat andra hästar än Frozen är idioter eller så vet ni att hästen är sjuk. Att Roto är favorit är också ett skämt. Varför är inte Bartendern mer
spelad? Är kollektivet livrädda för att ha sexsiffrigt på banken? Trattar.
Lika bra att sjöa i alla avdelningar utom 3,6,7 där kollektivet ligger aningen rätt. Tröttsamt men tacksamt. Vart är groggarna förresten? För lite sprit för mycket tankeverksamhet, suck!

hugotheboss 2014-11-08 01:45

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 382640)
Ni kan glömma att det skräller i sjätte. Med flertalet öl i kroppen (thank god for iphone spell check) så inser man lätt att alla som har spelat andra hästar än Frozen är idioter eller så vet ni att hästen är sjuk. Att Roto är favorit är också ett skämt. Varför är inte Bartendern mer
spelad? Är kollektivet livrädda för att ha sexsiffrigt på banken? Trattar.
Lika bra att sjöa i alla avdelningar utom 3,6,7 där kollektivet ligger aningen rätt. Tröttsamt men tacksamt. Vart är groggarna förresten? För lite sprit för mycket tankeverksamhet, suck!

:drunk:

oggeb 2014-11-08 01:47

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 382642)
:drunk:

A fellow drinker! Ge mig mordvinnaren i avd 1!

Voltstart 2014-11-08 02:01

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 382643)
A fellow drinker! Ge mig mordvinnaren i avd 1!

Med de där "skygglapparna" över ögonen har killen redan somnat.

Jag hjälper dig med svaret: Han kommer att säga 2 Overtaker By Sib!:cheers:

hugotheboss 2014-11-08 02:23

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 382644)
Med de där "skygglapparna" över ögonen har killen redan somnat.

Jag hjälper dig med svaret: Han kommer att säga 2 Overtaker By Sib!:cheers:

Hahaha, självklart Overtaker by Sib...men berätta det inte för ngn!

LeBanner 2014-11-08 03:53

Är det bara jag som får felmeddelande när jag försöker kolla i lopparkivet??? (Ja, jag har fortfarande abonnemang.)

Nedomansky 2014-11-08 07:21

Spelvärda är 11 Usain Henna i avd. 2, 8 Felix V.M. i avd. 4 och 9 Anna Greta i avd. 5. Lycka till!

Kocken14 2014-11-08 08:12

I eftermiddag får vi väl ett klart bevis på Untersteiners stallform räknade snabbt med reservation 8 segrar på sista 70 starterna från 20 oktober till Åby i torsdags.
Känslan säger mig att den han kan vinna med är Corinne af solnäs 15% ,spets och slut.
sen blir det nog svårare...
JU har ju fler intressanta uppsittningar.
Overtake by side 7%
Dixie Exclusive 1%
David Sisu 2%
Kommer nog köra en tuff joker med 1 av 3 på dessa .
övrigt tror jag att Jumble Ås vinner lika lätt igen 14%

grannybar 2014-11-08 08:33

om du ej uppmärktsamt det att det bara är 3åriga ston i avd 5 så är det något sto som vinner hursvårt ska detvara