Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Finaler Solvalla. (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/22133-v75-finaler-solvalla/)

Gidde_Palema 2014-11-15 18:04

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 384331)
Samtidigt har han vunnit sex av åtta starter med hästen. Dagens styrning kan ingen försvara men han har gjort en del rätt också tidigare.

Dock är Johnny fortfarande överskattad som kusk.

NicklasJ 2014-11-15 18:14

Citat:

Ursprungligen postat av Gidde_Palema (Inlägg 384333)
Dock är Johnny fortfarande överskattad som kusk.

Vet inte riktigt om jag håller med. Det är nästan ingen som håller honom bland de främsta kuskarna utan de flesta ser honom nog i den grupp som ligger snäppet under. Hans statistik över många år visar också på att det är ungefär där han också hör hemma.

Viroid 2014-11-15 18:38

Det är väl bara att konstatera att när de bästa kör mot varandra så blir det ibland fel. Jag tror inte att vare sig Erik eller Johnny trodde att Flemming skulle köra mot täten, och Johnny trodde nog att Erik skulle sitta kvar också. När så alla plötsligt var i full attack mot täten så var det kört för dem. Det blev ju i alla fall ett svenskt rekord av det hela.

Gidde_Palema 2014-11-15 19:15

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 384337)
Det är väl bara att konstatera att när de bästa kör mot varandra så blir det ibland fel. Jag tror inte att vare sig Erik eller Johnny trodde att Flemming skulle köra mot täten, och Johnny trodde nog att Erik skulle sitta kvar också. När så alla plötsligt var i full attack mot täten så var det kört för dem. Det blev ju i alla fall ett svenskt rekord av det hela.

Då var de inte pålästa, Flemming hade deklarerat tydligt att han skulle köra i ledningen.

Gidde_Palema 2014-11-15 19:17

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 384334)
Vet inte riktigt om jag håller med. Det är nästan ingen som håller honom bland de främsta kuskarna utan de flesta ser honom nog i den grupp som ligger snäppet under. Hans statistik över många år visar också på att det är ungefär där han också hör hemma.

Klart att statistiken kan vara bra när man oftast kör bra hästar. Man måste titta till taktiska upplägg och förmågan att läsa loppen för att kunna bedöma om kusken i fråga är duktig eller ej.

Viroid 2014-11-15 19:21

Citat:

Ursprungligen postat av Gidde_Palema (Inlägg 384338)
Då var de inte pålästa, Flemming hade deklarerat tydligt att han skulle köra i ledningen.

Ja, men när han efter hård körning (1.06,8 första 500) tappade ledningen till El Sueco så trodde nog ingen att han skulle ge sig in i en ny körning om spetsen. O'Grady kom i mål sist av de felfria, långt efter Claes Boko, On Track Piraten och El Sueco.

Rickart 2014-11-15 19:22

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 384334)

Johnnys känsla är GRYM. Hans största brist verkar vara att han ofta verkar vara ganska dåligt påläst.

Gidde_Palema 2014-11-15 19:25

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 384340)
Ja, men när han efter hård körning (1.06,8 första 500) tappade ledningen till El Sueco så trodde nog ingen att han skulle ge sig in i en ny körning om spetsen. O'Grady kom i mål sist av de felfria, långt efter Claes Boko, On Track Piraten och El Sueco.

Det är din åsikt. Flemming sa att han skulle köra i ledningen även om On Track Piraten kom, så han var bestämd på den punkten. Det klandrar jag honom inte för, även om det blev för tufft idag, men det blev det för de flesta.

Gidde_Palema 2014-11-15 19:26

Citat:

Ursprungligen postat av Rickart (Inlägg 384341)
Johnnys känsla är GRYM. Hans största brist verkar vara att han ofta verkar vara ganska dåligt påläst.

Vad menar du när du säger "känsla"? Ja han är inte speciellt bra påläst.

MikaF 2014-11-15 20:13

Vill bara tacka alla fellow travspelare här för engagemang och kunnighet. tycker att det är rent nöje att läsa och begrunda era kommentarer och analyser. Idag var sportdelen av travet lysande även om spelmässigt lite avslaget Med snö och mörker kommer svårare omgångar och miljonutdelningar.
Ha en förbaskat bra helg alla! :moneybag::cheers:

NicklasJ 2014-11-15 20:17

Citat:

Ursprungligen postat av Gidde_Palema (Inlägg 384339)
Klart att statistiken kan vara bra när man oftast kör bra hästar. Man måste titta till taktiska upplägg och förmågan att läsa loppen för att kunna bedöma om kusken i fråga är duktig eller ej.

Så kan man säga om alla kuskar. Faktumet kvarstår att han får alla de uppsittningarna som catchdriver och dessutom levererar ett stabilt resultat. Konkurrensen är hård. Levererar man inte finns det alltid någon annan som väntar på sin chans bakom.

Taktiska upplägg är viktigt och det enklaste för en som utomstående att se i loppen men det finns faktiskt andra egenskaper också som kusk. Men jag förstår hur du tänker och jag håller med dig till viss del. :cheers:

Gidde_Palema 2014-11-15 20:34

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 384346)
Så kan man säga om alla kuskar. Faktumet kvarstår att han får alla de uppsittningarna som catchdriver och dessutom levererar ett stabilt resultat. Konkurrensen är hård. Levererar man inte finns det alltid någon annan som väntar på sin chans bakom.

Taktiska upplägg är viktigt och det enklaste för en som utomstående att se i loppen men det finns faktiskt andra egenskaper också som kusk. Men jag förstår hur du tänker och jag håller med dig till viss del. :cheers:

Ja jag förstår hur du menar också! Du har rätt i det, men jag tycker Takter gör fler misstag än många andra kuskar som inte är lika eftertraktade som honom. Det här med vilka kuskar man gillar är ju dock mycket tycke och smak.

Nu jobbar vi in Sverige i fotbollen! :cheers:

MikaF 2014-11-15 20:50

[QUOTE=Gidde_Palema;384347]Ja jag förstår hur du menar också! Du har rätt i det, men jag tycker Takter gör fler misstag än många andra kuskar som inte är lika eftertraktade som honom. Det här med vilka kuskar man gillar är ju dock mycket tycke och smak.

Tycker det verkar som Takter funkar bäst på Åby och Jägersro av någon anledning. Liksom Flemming som verkar tappa allt när han är norr om Skåne.

dado 2014-11-15 22:15

Citat:

Ursprungligen postat av asgaya3141 (Inlägg 384305)
Glömde bort min vmrad som jag kasta in i morse. Det stora åkte jag på. Efterföljare OK

Registrerat spel

Datum: Lördag 2014-11-15
Bana: Solvalla
Spelform: V75, omg. 61

Avd Ordinarie hästar
1 5, 11
2 2, 6, 7, 9
3 8, 12
4 4, 12
5 3 Alvena Take It
6 12 Coldtown
7 3, 4, 6, 8, 9, 10

Vadet gäller startnummer

192 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 96,00 kr

Kvittonummer: 4FEC 0A4F 778E 1111

grattis mannen...jätte glad att du har fått 7 rätt...grattis:claps:

Stekel 2014-11-15 22:52

Flemming är inte känd för att vara den som låser sig vid förutbestämda upplägg och stönar på oavsett vad. Dessutom är han inte med i svenne-gänget. Så inget konstigt att han blir hårt ansatt i spets.