Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Finaler Solvalla. (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/22133-v75-finaler-solvalla/)

leffa 2014-11-15 22:57

Undrar hur On Track Piraten mår i morgon efter den idiotiska tömningen ?

Gus 2014-11-15 23:53

And I say
Thank you for to the MUSIC and the JOIN you gave me.

:rolleyes:

Voltstart 2014-11-16 00:07

Jaha. Dags summera denna omtumlande och på sitt vis sinnessjuka travtävling som gått av stapeln. Vilka lopp på dagens dubbel! Tidernas kubbningar två lopp i rad. Så härligt välgörande och det behövs sannerligen några urblåsare mellan varven, där kuskarna kör med huvudet under armen i genomsnitt. Sånt livar upp och gör en upprymd för månader framöver. Nu vill jag se på trav varje dag för en tid!

Tipsen?

Löjligt rätt på det, vilket ju hjälper upp trivseln runt vad jag just bevittnat i lopparkivet.

Just att ha varit iväg sätter dock sina spår utdelningsmässigt.

Vi börjar med V75. Spikarna var väl analyserade och succén var nära. Lover Face gör processen kort med motståndarna sådär härligt brutalt som man föreställt sig.
Silver Annies (för) sena spurt sen...

Aj, aj, aj... där föll det över i 6 rätt (visar det sig senare) när låset på Charrua och Riff redan suttit så som helgjutet!

Det är som vanligt att det inte ska rinna in några belopp värda namnet för tillfället, men får hoppas det vänder.

Jag har 3 hästar i guld på V75:8,9,10. Morgana Bi är hästen för dagen( tillsammans med Silver Annie), som ska liras. Panoramic gick ju inte att kringgå i tipsen i sista V3:n för oss som såg den galoppera bort segern 18/10 vad gäller kapacitet.

Vad har jag då lirat idag "iväg på kalas"? Jo, endast VP på Morgana och Silver Annie + kupongen på V75.

Den där V3:an, som gav sisådär 4-5 lax, var inte ämnad för mig den heller, tydligen. Framför datorn lär den knappast ha missats.:hurt:

Surt, men jag får glädja mig över fina småslantar. Många bäckar små heter det ju. Efter vad som utspelade sig idag är jag redan nu sugen på att ladda om!:KO:

Morgana Bi: Plättlätt!:sleep:
Silver Annie: Vilken Bössa!:gun_bandana:

Cheers, racinglovers!:cheers:

Rickart 2014-11-16 00:08

Citat:

Ursprungligen postat av Gidde_Palema (Inlägg 384343)
Vad menar du när du säger "känsla"? Ja han är inte speciellt bra påläst.

När han ska gå, när han ska skita i att pressa, vad det han har bakom tömmarna räcker till helt enkelt. Man ser många sitta och gunga som desperados på sista bortre, det känns oftast okänsligt. Ifyoucatchmy...

Gidde_Palema 2014-11-16 00:41

Citat:

Ursprungligen postat av Rickart (Inlägg 384361)
När han ska gå, när han ska skita i att pressa, vad det han har bakom tömmarna räcker till helt enkelt. Man ser många sitta och gunga som desperados på sista bortre, det känns oftast okänsligt. Ifyoucatchmy...

Respekterar din åsikt men är inte av samma uppfattning.

Voltstart 2014-11-16 14:32

Citat:

Ursprungligen postat av Gidde_Palema (Inlägg 384364)
Respekterar din åsikt men är inte av samma uppfattning.

Du tog väl rygg i lopp 12?:p

Gidde_Palema 2014-11-16 15:47

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 384411)
Du tog väl rygg i lopp 12?:p

Spelade tvilling med 3 an som var tvåa :)

Voltstart 2014-11-16 16:33

Citat:

Ursprungligen postat av Gidde_Palema (Inlägg 384435)
Spelade tvilling med 3 an som var tvåa :)

Kul! :cheers:

Sprite 2014-11-16 21:12

Missade de sista loppen igår till förmån för annat och ser tiderna nu i sista loppet. Vem eller vilka var det som skrev att Sanity var slut på tävlingsbanan? 4a på 11,3 över full väg i Sverige i mitten på november. Den tiden är väl helt jävla grym?!

Stekel 2014-11-16 21:32

Citat:

Ursprungligen postat av Sprite (Inlägg 384486)
Missade de sista loppen igår till förmån för annat och ser tiderna nu i sista loppet. Vem eller vilka var det som skrev att Sanity var slut på tävlingsbanan? 4a på 11,3 över full väg i Sverige i mitten på november. Den tiden är väl helt jävla grym?!

Medhängartid ja...

Lite tillspetsat kanske, men ändå. När folk säger att han är slut är det väl att den aldrig mer kommer ta hem ett lopp med mer än 200tkr i förstapris. Kanske med tränare/miljöbyte, men annars tror inte jag heller på den drömmen.

Viroid 2014-11-16 21:32

Citat:

Ursprungligen postat av Sprite (Inlägg 384486)

Sanity gjorde inte en meter själv igår, och var på mycket behörigt avstånd från vinnaren. Vann inte ens klungspurten utan fick släppa förbi Chelsea Boko. Det var ingen prestation som gör att jag håller ögonen på den i nästa start om det inte är något snabblopp på orten för väldigt trötta och avdankade som snart faller för åldersstrecket, där kan han naturligtvis hävda sig.

Det är synd, jag hade bra feeling för Sanity efter några bra lopp i Frankrike och sedan en andraplats i Olympiatravet, men det blev ingen vidare säsong tyvärr.

Sprite 2014-11-16 22:53

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 384489)
Medhängartid ja...

Lite tillspetsat kanske, men ändå. När folk säger att han är slut är det väl att den aldrig mer kommer ta hem ett lopp med mer än 200tkr i förstapris. Kanske med tränare/miljöbyte, men annars tror inte jag heller på den drömmen.

Så om den tar hem några gulddivisionslopp i vinter eller till nästa säsong så kallar man den ändå "slut"? Hade jag haft en häst som vann Sveriges bäst betalda vanliga veckolopp hade jag tyckt att den hästen fortfarande hängde med helt okej oavsett vart den haft sin topp.

Skulle dock fortfarande vilja veta hur många hästar i Sverige ni tror går medhängartider under 11,3 full väg i mitten på november...

sirlarsson 2014-11-17 00:19

Det finns ju folk som ropar slut på hästar i parti och minut bara för formen är sviktande, i Sanitys fall blir den ju inte yngre direkt men kan nog dra in endel pengar än tror jag. Har sett diverse folk på twitter som skrikit att Corky är slut tex bara för den inte fortsatte vara så fruktansvärt bra som i somras :) Blir ju lite parodi.

Viroid 2014-11-17 07:12

Citat:

Ursprungligen postat av Sprite (Inlägg 384492)
Så om den tar hem några gulddivisionslopp i vinter eller till nästa säsong så kallar man den ändå "slut"? Hade jag haft en häst som vann Sveriges bäst betalda vanliga veckolopp hade jag tyckt att den hästen fortfarande hängde med helt okej oavsett vart den haft sin topp.

Skulle dock fortfarande vilja veta hur många hästar i Sverige ni tror går medhängartider under 11,3 full väg i mitten på november...

Sanity kan säkert komma tillbaka, men hästen har ju inte varit något vidare objekt för spelarna den här säsongen. Innan man börjar spela den så vill man se lite vilja att vara först, form som gör att kapaciteten kommer till sin rätt. Han kan säkert vinna några gulddivisioner till under vinterhalvåret, men därifrån till den världsstjärna han har rykte om sig att vara är det en bit. Det är nu inte hela världen om en häst efter 10 miljoner insprunget skulle börja ledsna lite, inte har samma vilja och förmåga att ta ut sig totalt, men som spelare gäller det att vara med på noterna.

oggeb 2014-11-17 16:03

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 384494)
Det finns ju folk som ropar slut på hästar i parti och minut bara för formen är sviktande, i Sanitys fall blir den ju inte yngre direkt men kan nog dra in endel pengar än tror jag. Har sett diverse folk på twitter som skrikit att Corky är slut tex bara för den inte fortsatte vara så fruktansvärt bra som i somras :) Blir ju lite parodi.

Skulle inte förvåna mig om Corky är slut. Många jänkare som inte visar någonting efter två-/treåringssäsongen i USA. Dom springer ju sönder hästarna där borta.