![]() |
Citat:
Mitt råd: Spela inte seriöst till sådana omgångar men om ni gör det så ta barfotainfon med en stor nypa salt. |
Citat:
Men vi provar i alla fall!:KO: |
Citat:
|
Vad blir det för skillnad på favoriterna om Björn Goop fortfarande är sjuk imorgon??
|
Någon som vet vem som slänger på jänk för första gången i sista avdelningen?
|
SS, TT, Ögat , Sydsvenskan, Travronden, Öivind Gröstad, Snoken, Spelvärde
1.6.9.11 1.4.5.8 1.3.7.8.9 4.5.6.11 2.4.7.8 1.5.6 1.5.9.11 |
fick presis mail från even=)
Noen ideer Tror meget på Teddybear Song og Aqua Challenger. Se opp KLM Buymethemoon og Heartbreaker VS. Den siste trener sterkt, veldig sterkt. Lykke til |
Citat:
|
avd1.
Då ska den näst högsta klassen göra upp i inledningen. På Bjärke släpper bilen hästarna lite längre in på rakan vilket gynnar de innersta startspåren, jag tror mycket på Underpaid Hanover där Björn själv tror att han kan hålla upp ledningen, sida vid sida tror jag han håller ut nr 2 och vem skall då slå honom i spets? hästen mötte finalhästar senast möter helt andra hästar nu och borde ha toppchans! Hästen har radat upp bra lopp på rikstoton på slutet och står verkligen på tur för att vinna. Spets och slut!? A 1 B 2-9-11 i avd2 är det givetvis svårbedömt när man inte har sätt hästarna mötas live så ofta men helt klart verkar favoriten Red team Rex vara något extra. Bo själv säger att man ska spika! Den italienske femåringen har gjort fem starter för sin tränare Bo Westergaard och blivit allt starkare och rappare för varje start. Den 24/9 blev han hängandes i 3e spår sista 1200 metrarna men kunde trots detta krossa ledarduon över upploppet, var hetsig senast men höll förvånansvärt bra och mycket talar för spets och slut. Vi spikar på ena lappen. På den andra vill jag gärna framhålla att Svenskarna har statistiken på sin sida just i detta loppet avd3 Lurigt lopp!. Glad T gör ett klassigt intryck och går alltid hela vägen in i mål vilket är en bra egenskap i detta gäng. 6%. Kicki the great har äntligen ett vettigt läge och får en fin resa, duger! Nikka Broline blir inte lätt att plocka ner om hon får bestämma där framme. Mytical F är en finfin travare som kan mycket vid sunda vätskor. Intressant som skräll! Frida M är löpärlig och verkar vara i fin form. Donna Di Q är bra men snävt spår oroar, annars duger hon här... avd4 här har många av hästarna angeläget att komma först till plankan därav utgångstempot kan bli lite väl högt. Teddy bear ståtar på med sex raka från ledningen det är dock flera invändigt som också vill dit därför väljer jag att gardera. Draget är helt klart Diego M boko som blev hovöm senast (skor nu) ruggig form, övertar spets av nr 2? långt framme. 8% är ruggigt bra! Melby B är en vass sprinter om han går på optimal balans. Novel B är mycket kvick ut och tar ledningen , hästen är tillbaka efter uppehåll men ni minns väl honom den 12/7 när han avslutade vasst till andra platsen på Årjäng? herr benzon och hans häst stod emot bra senast men spår 10 är allt annat än bra, bara tokskräll! avd5. är lurigt, första tanken är alltid bäst, Aqua gav ett bra intryck vid segern senast och verkar ha hittat formen. Perfekt läge och jag lägger en slant på att han hittar spets. Bra chans! motbuden är framför allt nr 1 Radieux som går ner i klass, helstängt på nu. ++. Blir att räkna med om man hittar ut i tid. Sedan varnar jag lite för nr 10 Photo Va bene är en rejäl kille som ofta får dra tåget i tredje spår, han är stark som attan och börjar bli allt mer speedig. Frodes bästa chans i omgången! avd6. Min givna ide är Västerbro Fantast som var grym senast och trots att det luktar dödens på nr 5 så tror jag ändå han fixar det, men känslan säger att nr 5 släpper då den har varit blek i 2 starter, vilat lite, (formtapp?). nr 6 var också toppad inför senast, är säkert bra i ordning även nu. Jag spikar på lapp nr 1. på lapp nr 2 tar jag med, Tumble Dust och framför allt nr 1 Radysin America där spåret vinner 44% av loppet i denna avdelning på bjerke. avd7. Här har jag ett fränt drag som jag spikar på den tredje lappen nämligen nr 2 Brodway Legs, kan öppna bra, barfota och jänkarvagn nu +++ Hästen sitter i andra spår och tar dem till slut om det klaffar lite... "ide!" bakom är framför allt nr 10 och 11 de bättre hästarna men spåren gör att de får det lite svårare och det kan bli långt fram. Nr 3 är på väg upp i form men inte lätt för ett sto att gå ut och vinna bland hingstar och valacker (tar jag bort) Goinig for gold zaz ska tungas ner, man väntar en bra prestation, har 6 av 9 segrar i ledningen, 1,5 på bestform! lapp 1. Spikas nr 5 i avd2 och nr 6 i avd6... Lapp2 spikas. 1 i avd1 och 2 i avd5.... DD1. 6 DD2. 2 * 200 Lycka till.... |
Var magsjuk på v64:an idag.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Vill ju spika Tumble Dust.
|
Om någon har mer färsk info om Björn Goops mage - please skriv här.
Björn antydde inget om det i Björnkollen, som rimligen inspelats efter sista V65 idag. Där ser han lika magsjuk ut i varje inspelning. Om Björn kör eller ej är jätteviktigt för bedömningen av chanserna för flera av hans uppsittningar. |
Citat:
|
Citat:
|
Om Björn kör spikar jag - som jag hävdat sedan jag öppnade denna tråd - 1 Underpaid Hanover i V75-1. Han skall gå med skor. Det ger honom grepp från start. Ägaren är norrman och hästen är preparerad för att denne ska få stå i vinnarcirkeln imorgon.
|
Min andra spik blir sannolikt i V75-6 nr 6 Västerbo Fantast. Han var oerhört bra i Eskilstuna. Det finns ingen konkurrent, som går neråt 12 här. Slår Tumble Dust från dödens - men jag tror Björn är förnuftig nog och släpper Västerbo, när Erik frågar.
|
Det luriga är att man inte vet om den tar spets eller inte.
På det han visat hittills tar han den inte, men då har han heller inte laddat fullt. Men frågar är varför, hade han trott sig kunna ta spets hade han garanterat laddat i tidigare lopp. Citat:
|
Det är 0% chans att Goop släpper om han tar spets.
Han har ju vunnit med den på 10.5 från spets, och vinner aldrig om han släpper. När började Goop ge upp i förväg ? Citat:
|
Det är rätt intressant att höra norrmännens Vass eller kass de dissar alla Underpaid och hävdar att det blir 2 eller evt 3 som tar spets. 3:an ska tydligen va en racer från start. Samtidigt är spår 1 oerhört gynnat på kort distans just på Bjerke, tror att det kan gå undan från start. Erik A har en kanonbra rygg oavsett...hmm, ja, jag vet ju inte statusen på Eriks rygg, men 9 Air Gunner kan komma bra till från start! Spik eller många!
|
Citat:
|
Citat:
Omgångens mest spikvärda favorit! |
Citat:
Jag anser, att Västerbo är klart bättre häst än Tumble. Erik är bättre kusk än Björn. Men jag respekterar, att andra har motsatt uppfattning. Kommer sannolikt att spika Västerbo. |
Citat i sammandrag ang KLM i avd 1. Tränaren säger att det är 99% chans att KLM tar spets, att man förmodligen kommer att köra bf om banan tillåter det, det har han inte gjort de två senaste starterna. Dessutom så har hästen gått bra utan körspö de senaste starterna. Samma tränare på 4 Hamilton As i avd 5, han har inte gått bra i spets och det bör kusken förhålla sig till och han är lite osäker på formen. Låter alltså inte som laddning för att köra i spets på 4 Hamilton As, möjligtvis spets släpp i så fall.
|
Barfota på 2 Aqua Challenge är det tänkt tydligen! - Det er meningen at Aqua Challenger skal delta barbeint på lørdag, hvilket jeg håper vil gi ytterligere effekt. Som sagt går hesten opp en divisjon, men jeg er optimist og spent på forhånd.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Bestform!
Citat:
|
DD-loppen är intressanta. Nördstuderat dessa två lopp med ren asperger-frenesi.
Ändar i både 5-6 dd1 mot norbaggarna 10-11 i dd2 |
V75-7
Ska man spika 5 Going For Gold Zaz? Spurtade bra i årsdebuten på Örebro från skitspår i överpacat lopp. Glöm förra loppet. Nurmos övertygad om vinst nu. Björn Goop ser den som lillspik. Men för mig känns den inte som en gedigen spik. Frode Hamre håller 11 Winnmecredit högt. Måstestreck. 3 Fascination ser formstark ut. Jag streckar. Får nog inte råd att ta med 2 och 10. |
Då Putte64, så är det dax!
Spik 1: 5 Going For Gold Zaz (Kommentar överflödig, men spets och slut hämta ut!) Spik 2: 1 Underpaid Hanover (Goop låter uppåt, bästa hästen, vad mer begär man?) ...roligare än så är jag inte denna gång! ______ 1&8 i II:a är ju givna. Bra hästar som e lätta att gilla. Takter dra fram Erik vore nått! Rare Wise As släpper vi ju inte nu heller! Red Rose America är väldigt speedig. Mellby Brunello barfota måste med. Jag gillar Twilight Magic. Junior Troy går hela vägen och motståndet känns passande. Ta det kyligt nu fram till nästa start!;) |
Citat:
Spoiler:
Citat:
Fascination är fantastiskt överbetrodd. Tror inte den har 5% chans på vinsten här ens. Kan rinna undan om den får spets utan strid och slipper tryck. Ser inte att den ska kunna vinna på något annat sätt och det scenariot är lite långsökt, trots att den är startsnabb. |
Citat:
Men inte vem du tror på i sista. |
Citat:
Du vill gå kort på Tumble. Kan vara korkat i ett troligt tvåhästarslopp där båda vill mycket.(...å andra sidan e jag flitig anhängare av Benny Haags travbibel på den punkten. ) Båths hemsida: Mellby Brunello: (Lopp 8) Har varit jättefin i höst och jag har varit nöjd med honom varje gång även om han var lite sämre senast. Han gick dock med skor då och om man tittar på de gånger han har gjort det tidigare så var det en normal prestation. Den här gången blir det barfota, jänkarvagn och helstängt så jag räknar med att han ska vara klart vassare. Han kanske inte är första strecket i loppet men på en garderad bong tycker jag att han ska med. Västerbo Fantast: (Lopp 10) Gjorde ett kanonlopp senast då han vann Breeders Crown efter ledning runt om. Jag hoppas att han ska vara i samma slag nu men det är i slutet på säsongen och det kan svänga snabbt. Han är i alla fall snabb ut men risken att vi hamnar utvändigt om ledaren är stor men samtidigt är det sista starten för i år och då kan vi vara lite offensivare. Jag känner mig absolut inte slagen men läget gör att han känns mer som ett garderingsbud. Det blir barfota runt om och samma utrustning som senast. Gå in på Romme V64-forumet igen om du inte varit där på ett tag. Uffe visade takterna!:D |
Som sagt, av vad han visat hittills ska han inte ta spets.
MEN jag har aldrig sett honom ladda för fullt, och där ligger mitt problem att värdera hur snabbt han egentligen kan öppna. Dvs, jag tror aldrig han laddat för fullt, för jag har kollat in massor med starter... Citat:
|