Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   v64 ESKILSTUNA (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/22191-v64-eskilstuna/)

Gidde_Palema 2014-11-18 22:59

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 384825)
DU kan ju ha anställda och droppa in någon gång per dag? :) Sköta andelsspel och sånt bara :)

Jo, men risken är ju att det skulle gå dåligt. Borde ju finnas en anledning till att de har gått i konkurs nu? :)

Stekel 2014-11-18 23:07

Citat:

Ursprungligen postat av Gidde_Palema (Inlägg 384826)
Jo, men risken är ju att det skulle gå dåligt. Borde ju finnas en anledning till att de har gått i konkurs nu? :)

Inte bara risk, i det närmaste garanti! Det är väl ingen tillväxtbransch direkt det där. Trodde faktiskt just mitt i city-ombutet borde vara den som det är mest snurr på i stan annars. Men hyran är väl därefter också antar jag. Det säger ju allt hur lönsamt det är att ha ombud bara att se på personalen, arbetstränande/pensionärer/svartjobbande eller en kombination av ovanstående hela högen. Undantaget här i stan är väl just den där som nu går i konkurs. Där har vi väl också orsaken till konkursen kan jag tänka...

Gidde_Palema 2014-11-18 23:11

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 384828)
Inte bara risk, i det närmaste garanti! Det är väl ingen tillväxtbransch direkt det där. Trodde faktiskt just mitt i city-ombutet borde vara den som det är mest snurr på i stan annars. Men hyran är väl därefter också antar jag. Det säger ju allt hur lönsamt det är att ha ombud bara att se på personalen, arbetstränande/pensionärer/svartjobbande eller en kombination av ovanstående hela högen. Undantaget här i stan är väl just den där som nu går i konkurs. Där har vi väl också orsaken till konkursen kan jag tänka...

Ja, det är hyran som har blivit för dyr, därav konkursen. Läget är ju bra, så ska det gå bra någonstans så borde det ju vara där som du säger. Känner killarna som jobbar där rätt bra nu. Brukar du vara in där ibland eller?

sirlarsson 2014-11-18 23:15

Lösgodiset får butiken på Sundsta att gå runt iaf, jag köpte 2-3 kilo i veckan :)

Stekel 2014-11-18 23:38

Citat:

Ursprungligen postat av Gidde_Palema (Inlägg 384829)
Ja, det är hyran som har blivit för dyr, därav konkursen. Läget är ju bra, så ska det gå bra någonstans så borde det ju vara där som du säger. Känner killarna som jobbar där rätt bra nu. Brukar du vara in där ibland eller?

Nja, jag är bara inne om jag är i stan och har vägarna förbi för att se ett lopp eller slänga in en strölapp. Orkar inte hänga på ombuden någon längre stund, man åldras ju flera resor värre än vanligt av att umgås med gubbligan.

Gidde_Palema 2014-11-18 23:43

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 384832)
Nja, jag är bara inne om jag är i stan och har vägarna förbi för att se ett lopp eller slänga in en strölapp. Orkar inte hänga på ombuden någon längre stund, man åldras ju flera resor värre än vanligt av att umgås med gubbligan.

Haha okej, det stämmer ju i och för sig. Men skulle du komma in och se en kille som ser ut att vara runt 20 år i en ljusgrå jacka med en gul fågel på, så är det nog jag.

Stekel 2014-11-19 00:21

Citat:

Ursprungligen postat av Gidde_Palema (Inlägg 384833)
Haha okej, det stämmer ju i och för sig. Men skulle du komma in och se en kille som ser ut att vara runt 20 år i en ljusgrå jacka med en gul fågel på, så är det nog jag.

Okej, lovar att hälsa om jag ser dig. Gul fågel, nu kommer jag alltid tänka Pippi Palema när jag ser ditt namn :D

sirlarsson 2014-11-19 00:25

Citat:

Ursprungligen postat av Gidde_Palema (Inlägg 384833)

Dags att uppgradera Lyle & Scott jackan nu efter några sjuka vinstkuponger? :lol:

Gidde_Palema 2014-11-19 00:55

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 384841)
Dags att uppgradera Lyle & Scott jackan nu efter några sjuka vinstkuponger? :lol:

Haha nej jag gillar den! ;)

Gidde_Palema 2014-11-19 00:56

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 384839)
Okej, lovar att hälsa om jag ser dig. Gul fågel, nu kommer jag alltid tänka Pippi Palema när jag ser ditt namn :D

Haha gör så ;)

Kyodai 2014-11-20 08:15

Kul gäng detta - lösgodis, kläder med gul pippi, hänga på spelbutik... ;)

Man minns själv de egna tonåren.... Kollar ni på tecknade filmer också? :rolleyes:

Gidde_Palema 2014-11-20 10:36

Citat:

Ursprungligen postat av Kyodai (Inlägg 385104)
Kul gäng detta - lösgodis, kläder med gul pippi, hänga på spelbutik... ;)

Man minns själv de egna tonåren.... Kollar ni på tecknade filmer också? :rolleyes:

Scooby Doo ;)