Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren
(Inlägg 386272)
han behöver nog visa en hel del till för att bli elitloppsaktuell. Loppet i somras på jägers var bra. men det finns en hel del hästar som klarar av att göra detsamma en bra dag. här blir han aldrig släppt till spets som han blev i malmö. Tilmann o untersteiner har rejält att köra med från början
|
Jag syftar väl inte direkt på loppet på Jägers som han iof vann åkandes efter 06 öppning första 500! Kolla som sagt klippet från Tyskland där han flyger till ledning mot startsnabba hästar via 1,02! och går sen en 09 tid med gott om krafter kvar ;-) Gör han om den prestationen lär inbjudan till elitloppet vara klar.
Dock var häste riktigt dålig i Danmark i augusti och vinterbana med skor nu? kanske inte alls passar? Även om jag gillar vad jag såg av Royal senast och Västerbo är grym om den är iordningställd, så ser jag inte elitlopps kapacitet i dessa. Hur som så finns det ändå ett par frågetecken att beaka innan man sätter i spiken på kupongen på lördag. Men kapacitet mässigt som sagt inget snack....
|