Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Jägersro (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/22234-v75-jaegersro/)

spalato 2014-11-27 11:23

Sydsvenskan rank

2.5.4.1.10.11.7.3.12.8.9.6
9.6.2.7.4.8.3.12.1.10.11.5
2.5.3.1.7.6.9.10.8.4
3.5.7.10.2.12.4.1.8.9.6.11
2.11.9.4.10.3.1.6.5.12.8.7
2.6.7.4.9.1.12.11.5.8.3.10
11.2.7.10.9.8.5.6.13.4.3.1.12

Sydsvenskans system= 2x5x2x8x2x6x1=1920rader/960kr

whaton 2014-11-27 16:03

björns 2 åring må vara grym men ludde och tomas lär inte va så snälla omgångens största favorit kommer inte få det roligt. :p

Emeffeff 2014-11-27 16:27

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 386700)
Känns oerhört långsökt i mina ögon, men visst, ett bedövande odds får du säkert. Vill man gå utanför 2,4,6,9 som de flesta lirar på så tror jag att Luddes nr 3, Vici Lane är intressantare. Vinsterna kommer på Jägers och den här hästen fixar Luddes körstil. Till skillnad från 4 Quick Fix i avd 2, som inte alls funkat med Ludde. Vici Lane tvålade dit rätt okay hästar vid vinsten på Jägersro 29/7, på en "hyfsat" okay tid dessutom.

Håller med. Jag fattar inte heller varför Ludde bara har startat honom fyra gånger på kort distans. Han har iallafall två segrar, en andraplats och en galopp på distansen. Gick särskilt bra under Åbergsdagen som du nämner.

Några andra roliga är Sucre på 3 % i tvååringsloppet (kommer ju aldrig sluta på det dock) och Tunika med Örjan i sulkyn. Jag plockar nog också med megaskrällen Race Cowboyland med favoriten Morten Friis bakom (om inte Banks spikas). Grym avslutning senast i bronsfinalen.

Helge 2014-11-27 18:05

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 386685)
V75-4

Har någon koll på rankingen av Untersteiners tre startande.

– I avdelning fyra så har jag tre hästar med i loppet och av dessa tycker jag att 7 Carabinieri är den som känns hetast på förhand. Alla tre är i bra form men han är den som utmärkt sig mest hittills och distansen talar för honom här. Själv kör jag 3 Da Vinci Boko som som är på gång formmässigt nu och han har ju dessutom det bättre läget men även om han är före i början men han kan få tufft att stå emot Carabinieri till slut är känslan. Båda två skall räknas tidigt ändå även om jag inte hunnit sätta mig in i motståndet helt ännu. Jag har även 6 Sobel Jocke med i loppet och där testar jag nu att ta av samtliga skor för första gången och hoppas det ska få effekt. Normalt så får även han svårt att stå emot Carabinieri men kan vara ett streck för den som garderar loppet.

/http://www.travtipset.se/v75-intervju-peter-untersteiner-29-november-2014/

Där har ni en massa bra intervjuer!

criba 2014-11-27 21:28

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 386804)
– I avdelning fyra så har jag tre hästar med i loppet och av dessa tycker jag att 7 Carabinieri är den som känns hetast på förhand. Alla tre är i bra form men han är den som utmärkt sig mest hittills och distansen talar för honom här. Själv kör jag 3 Da Vinci Boko som som är på gång formmässigt nu och han har ju dessutom det bättre läget men även om han är före i början men han kan få tufft att stå emot Carabinieri till slut är känslan. Båda två skall räknas tidigt ändå även om jag inte hunnit sätta mig in i motståndet helt ännu. Jag har även 6 Sobel Jocke med i loppet och där testar jag nu att ta av samtliga skor för första gången och hoppas det ska få effekt. Normalt så får även han svårt att stå emot Carabinieri men kan vara ett streck för den som garderar loppet.

http://www.travtipset.se/v75-intervj...november-2014/

Där har ni en massa bra intervjuer!

Hej Helge,

Så kul att du hittat in till min hemsida. Ambitionen är att ge gratis information till spelare med liten budget. Härligt svårt lopp det där annars och på V75 blir det nog en bred pensel för min del. Gillar skorycket på Sobel Jocke då jag får flashbacks till Peters Gantab Håleryd som hade exakt samma spår i lägsta klassen på Halmstad för några veckor sedan. Den hästen hade inte heller visat någon startsnabbhet värd namnet innan skorycket men fick ett helt annat driv utan skor. Tänker att något liknande kan ske nu när skorna dras på 6 Sobel Jocke som kanske får ett vinnarlir ändå då Peter brukar veta vad han gör då skorna rycks.

Lycka till på lördag:)

Helge 2014-11-27 21:34

Citat:

Ursprungligen postat av criba (Inlägg 386989)
Hej Helge,

Så kul att du hittat in till min hemsida. Ambitionen är att ge gratis information till spelare med liten budget. Härligt svårt lopp det där annars och på V75 blir det nog en bred pensel för min del. Gillar skorycket på Sobel Jocke då jag får flashbacks till Peters Gantab Håleryd som hade exakt samma spår i lägsta klassen på Halmstad för några veckor sedan. Den hästen hade inte heller visat någon startsnabbhet värd namnet innan skorycket men fick ett helt annat driv utan skor. Tänker att något liknande kan ske nu när skorna dras på 6 Sobel Jocke som kanske får ett vinnarlir ändå då Peter brukar veta vad han gör då skorna rycks.

Alltid enormt intressant med Peters skoryck. Tack för en bra sida, mycket matnyttigt att läsa där. Hittade dit via twitter ;)

Detsamma!

psst Passade på att tipsa om din sida på twitter med , så fler kan hitta dit ;)

softpojk 2014-11-28 07:59

Klockan 15 kommer jag med info från Spelvärde.

krilla18 2014-11-28 08:55

Citat:

Ursprungligen postat av criba (Inlägg 386989)
Hej Helge,

Vad heter sidan ?

monimaker1 2014-11-28 09:08

Citat:

Ursprungligen postat av krilla18 (Inlägg 387050)
Vad heter sidan ?

http://www.travtipset.se/v75-intervj...november-2014/

dado 2014-11-28 09:17

Noras Bean struken. nu vinner peter eller?

hugotheboss 2014-11-28 09:49

Citat:

Ursprungligen postat av dado (Inlägg 387053)
Noras Bean struken. nu vinner peter eller?

Det känns som att loppet öppnades upp för fler alternativ nu. 1,2,3,6,7,10 typ. 2 Solvato har väl andra lopp än det här i sikte, men mkt beror på balansen. 1 och 3 är väl ändå två av de mest troliga.
Hur snabb ut är Bullyoung i sista? Spets o slut efter nedstrykning till spår 1?

eveton 2014-11-28 10:44

50% av alla lopp som körs på Jägers vinns från spets!

Avd.1 – Står mellan 2 och 5 med fördel den senare som även blir favorit.
Avd.2 – 2,6,9 Trots spetsstatisken tror jag att 9 (Silver Annie) spurtar till seger. Bra startrygger i 2 (och 1)
Avd.3 – Helgarderat på 3 hästar efter strykningen av Noras Bean. 2,3,10 den sistnämnda till bra % med BG i vagnen första ggn, vilket måste ses som ++ jämfört med Daniel Olsson.
Avd.4 – 7,6,3 och 5? 7:an bäst enligt stallet, men ev. barfota runt om första ggn på 6, vilket kan få en avgörande effekt. Vidöppet bakom!
Avd.5 – Valparna. Favoriten såg inte rolig ut senast, men vann trots allt med galopp. I nuläget streckad på nära 70% - den ska vi fälla! Blir det 11 (Tunika)?!?
Avd.6 – Spik 2 (Royal Fighter) Bara 6 (Banks) emot och spets avgör.
Avd.7 – Riff Kronos… kanske också Bullyoung med tanke på spets.

hugotheboss 2014-11-28 10:58

Citat:

Ursprungligen postat av eveton (Inlägg 387064)
50% av alla lopp som körs på Jägers vinns från spets!

Avd.1 – Står mellan 2 och 5 med fördel den senare som även blir favorit.
Avd.2 – 2,6,9 Trots spetsstatisken tror jag att 9 (Silver Annie) spurtar till seger. Bra startrygger i 2 (och 1)
Avd.3 – Helgarderat på 3 hästar efter strykningen av Noras Bean. 2,3,10 den sistnämnda till bra % med BG i vagnen första ggn, vilket måste ses som ++ jämfört med Daniel Olsson.
Avd.4 – 7,6,3 och 5? 7:an bäst enligt stallet, men ev. barfota runt om första ggn på 6, vilket kan få en avgörande effekt. Vidöppet bakom!
Avd.5 – Valparna. Favoriten såg inte rolig ut senast, men vann trots allt med galopp. I nuläget streckad på nära 70% - den ska vi fälla! Blir det 11 (Tunika)?!?
Avd.6 – Spik 2 (Royal Fighter) Bara 6 (Banks) emot och spets avgör.
Avd.7 – Riff Kronos… kanske också Bullyoung med tanke på spets.

En liten korrigering bara, det är tredje gången B Goop kör Prince di Poggio, 2 vinster av 2 möjliga har han på hästen, som är ny i klassen. :smoke:

eveton 2014-11-28 11:06

OK - my bad! :cry:

Tack för korrigeringen, dock :thumbup:

EDIT: Helt fantastiskt urdåligt att missa det faktum att BG körde hästen i senaste starten!!! :idiot:

Imself 2014-11-28 11:09

Hur kan man tro på lover face när cmk har spår innanför och är en kanon, inte ens samma klass! Amatörer! Men men vi för se på lördag men det blir svårt att ta detta forum på allvar ibland eller som att Sandra volo ska ha nåt med segerstriden att Göra? Men vem är jag och klaga :)