Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Åby (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/22391-v75-aby/)

Icor 2014-12-20 02:06

Citat:

Ursprungligen postat av AMHC (Inlägg 392205)
Vad tror ni om 5 Remee La Marcs chanser? Tar rygg på ledaren (Mr Pellegrino)? Funderar på att chansspika denna. Inte jättetufft motstånd och den borde kunna vinna via open stretch.

Vem min andra spik ska bli är jag inte helt klar med ännu. Funderar på West Wing, men jag är tveksam till hur den ska funka ifrån start? Tycker 2 M.T. Follow Me och Sander Esterel är intressantast bakom. Kanske även Paramount och BearHawaii.

Gillar inte att spika i lärlingslopp, men Priamo Caf borde köra spets och slut här, eller? Bra spik? Även om bl.a. Occasione Font, Tor Mento och The Shadow är riktigt intressanta bakom. MoneyPenny Face till 0 % just nu?

Knows Nothing ska jag gardera.

Westline skulle kunna vara ett annat spikalternativ. Men jag är rädd för att det kan bli tuff körning i detta lopp? Vilket i så fall skulle öppna för New Revolution, Il Sånna och Raymond Palema. Mest känsla för Raymond Palema av dessa.

5 Remee la Marc (Erik Adielsson) är allt bra med och formen är stigande. Resultaten är missvisande för han har haft en del motflyt på sistone. Senast blev han dragen sist men gick fint i mål, så formen är faktiskt ganska bra. Det är ett par bra hästar med i loppet så klart men det är ändå inte det värsta silverdivisionsloppet som har körts. I mina ögon är han mer en platskandidat än vinst­aktuell, men vi ska prova i alla fall, säger Lars Sövik.

Dom verkar inte tro på vinst chans själva

peozz 2014-12-20 02:07

Vi gör ett försök med en liten snabbanalys. Fritt fram för sågningar :-)

1. Är ju inte direkt så att man frihjular när man ser en silverdivision som denna....
Kommer helt klart att gå på att PU har koll på October innan han tar ut den här och då tror jag den bara vinner. Takter i spets initialt, men visar PU att han vill ha spets så tror jag att han får den till skänks och Mr P tjänar fina pengar som tvåa. Spik alltså !

2. Westline med skoryck och iordningställt vad det verkar. Kan nog öppna hyfsat och släppa till pappa med Photoboy. Förhoppningen är ju att Ludde kan få iväg Neptunus felfritt och då blir det säkert ingen lunk i täten. Pang ! Så smiter JU ut från snikspåret och sätter nosen först. Spik nr 2 !

3. Visst, Reijos borde ju vinna men % på den är ju inte kul och så mycket har den ju inte visat så att det skall vara Järvsöfaksvarning på den. Jag säger syn och tar risken att ha kastat bort lite streck....

4. Var ett jävla skrik om Priamo Caf och visst kan den vinna, och visst kan den t o m ha en hyfsad chans. Vi snackar dock lärlingslopp här så 50% känns inte tilltalande tycker jag. Nr 3 och 11 känns bra mycket roligare. Blir ett gäng här !

5. Här ska det garderas och visst, kommer JU till spets och får sitta still så finns risken att den kan vinna, hoppas dock att de på tillägg vill nåt och då tror jag att det finns många som kan vinna. Örjan med Flashmans Jenka till under 1% ? Visst, vinner inte ihjäl sig, men bara Örjan motiverar ju att ta med den om man garderar med ett gäng här...

6. Lås på 2,4,9. Båth åker ner med en häst och bra spår och 6 %, spelvärt var ordet sa Bull ! 4:an med Falsig sitter väl högst troligt i täten så den får åka med, fast Falsig vinner väl inte v75ligan i år heller. AV med skorna på Veijos nr 9 gör ju den intressant, samtidigt som att jag tycker det är distansplus på den åxå.

7. Bra sugen på att spika West wing på intrycket senast, men har ju redan två spikar så plockar med Beerhawaii om den lyckas ta sig till spets.

Lite snabba tankar och fritt fram att plocka fram motorsågen och såga ;.)

softpojk 2014-12-20 02:15

Forumet har tagit en positiv vändning / softpojken

Emeffeff 2014-12-20 03:16

Jag bjuder på ett litet skrälldrag så här in på småtimmarna. Det behöver inte vara fel att plocka med Palle Günthers danska The Shadow om man garderar lärlingsloppet. Jag ser att Snoken har rankat henne näst sist i loppet och förvisso är det tufft motstånd, men blir det bara hårt tempo och smygresa så kan hon plocka många till slut. Gillade insatsen senast på Odense då hon gick en bra avslutning i liknande sällskap och satte nytt rekord. Som sagt, tufft motstånd men hästen ser ut att utvecklas och ett roligt skrälldrag till 2 % kan det vara!

Lycka till imorgon alla! :cheers:

Enkelraden: 2-1-2-1-9-9-3

Icor 2014-12-20 03:40

Enkelraden: 2,8,2,1,12,4,4. 100 system. Skulle vara trevligt att träffa :)

lokatten 2014-12-20 06:18

Nedanstående ekipage vill jag ha med på mitt system:

Avd 1: 6 October Kronos. Nästan 3 månader sedan senaste starten förstås. Men nog är det väl kuskförstärkning?:yes:

Avd 2: 1 Westline.

Avd 3: Är tveksam till 2 Knows Nothiing. 14,0 är hans rekord över auto medel. Inte särskilt snabbt ju. Har han bara gjort kortlopp over there? Så jag vill ha med t ex 3 Arazi Boko utifall att...

Avd 4: 4 Loke Chibaba med Adrian K. Adrian är duktig; 283 lopp, 28 vinster och 4,3 miljoner in i år.

Bara kollat flyktigt på avd 5, 6 och 7, men känner för att ha med 3 West Wing i avd 7.

barkman 2014-12-20 09:16

Blir mycket julklappar i år

Datum: Lördag 2014-12-20
Bana: Åby
Spelform: V75, omg. 66

Avd Ordinarie hästar
1 1, 2, 4, 5, 6
2 1 Westline
3 1, 2, 6, 7
4 1, 4, 9, 10, 11
5 1, 4, 9, 10, 12
6 2 Dream in Euro
7 3 West Wing

Vadet gäller startnummer

500 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 250,00 kr

Kyodai 2014-12-20 10:16

Citat:

Ursprungligen postat av softpojk (Inlägg 392214)
Forumet har tagit en positiv vändning / softpojken

Vänta bara tills loppen är körda! Då börjar vinnarna posta alla sina bongar!

Jag har själv tänkt att skicka ett inlägg för varje vinstbong med en trevlig

tiroler-bompa-bompa på varje. /=stormvarning - fast de bräcker ju all

hårdrock och fuzzy metals med hästlängder.../ :lol:

Navy 2014-12-20 10:23

AVD4: Hur påverkas Priamo CAF av att gå med skor?

AVD6: Kemas Winnie med skor, ta bort?

bajenmartin 2014-12-20 10:24

Dagens rad med polarna ser ut så här:
1 1, 2, 4, 5, 6, 8
2 4, 7, 8, 10
3 2 Knows Nothing
4 1, 3, 4, 9
5 1, 9, 12
6 4 Odin Töll
7 3, 4, 7

864 Rader 432 Kr

Min egen:
1 1,2,3,5,6,7,8
2 1,4,5,10
3 2 Knows Nothing
4 1,3
5 1,9,12
6 1,4,6
7 3 West Wing

504 Rader
Jobba Jobba Jobba

sejoh 2014-12-20 10:33

Ser inte omgången väldigt lätt ut ? Finns ju 3-4 starka favoriter

hugotheboss 2014-12-20 10:35

Citat:

Ursprungligen postat av sejoh (Inlägg 392233)
Ser inte omgången väldigt lätt ut ? Finns ju 3-4 starka favoriter

Tyvärr håller jag med dej...förhoppningsvis kan banan ställa till det ngt, annars ser det rätt dött ut idag!

mijo14 2014-12-20 10:37

6 (tränarbyte som ger effekt)
1 (Open stretch-vinnare såklart)
2 (bara bäst...även om det var billigt sist)
1 2 3 4 5 6 9 10
1 4 9 10 12 13
2 4 9
2 3 4

Lycka till!

olle 2014-12-20 10:40

Blir det bra bana, vilket inte verkar vara säkert är det väl om man tittar på insatsfördelningen mest intressant på V75 med Johan Untersteiners i avd 2 och Veijos i avd 6.

Untersteiners barfota runt om och jänkarvagn ffg.

Dencos Nemo Kilab barfota runt om ffg och när Veijo säger att han räknar med rejäl effekt så blir det oftast så. Dödenskross ?

Men blir banan som i torsdags ska man nog tänka sig för innan man bygger sina V75 system på hästar det ska ryckas skor på.

limpanz 2014-12-20 10:45

Citat:

Ursprungligen postat av drakdead (Inlägg 392196)
Hur får jag fram start listor på V-75 nu,är en idiot på datorhantering,har dessutom köpt en ny,och den har Windows8,så har jag fått stora problem.Help me simply please.

Installera Classic Shell så kan du starta datorn i skrivbordsläge.. då kommer sidan se ut som förr