![]() |
spik 2.
Vind eller forsvind?
Der er en hel del vind eller forsving over 4 Quick on the Draw, der stiller til start i V75-4. Mange vil måske ikke stå ugarderet p.g.a. de mange galopper i resultatrækken. Det er dog værd at bemærke, at Erik Adielsson har et særdeles godt tag i hesten. To gange har han kørt Quick on the Draw og begge gange er det blevet til sejr på 11-tider over sprinterdistance for hesten. Begge gange har været efter at han har overtaget spidsen og trukket i et hårdt tempo. Der er et par udfordrere i spidskampen her, men holder Quick on the Draw sig i skindet denne gang, så kan det meget vel blive til føring hele vejen for hoppen, der ikke en gang er sikker på at blive favorit i løbet |
Citat:
Orlando har en tung spurt när hästen har en bra dag, tror att den frisk kan duga här. Deal or No Deal är en barfotahäst, är jag ganska säker på. Klart bäst så, enligt gamla uttalanden som fastnat hos mig. Tar du mer seriöst på omgången och tänker offra en mer kännbar slant, så ska du veta om att Quick On The Draw är hur snurrig som helst. Gå på den som spik när den blir favorit känns helt fel i grunden...:cheers: |
Du väljer själv, men jag skulle inte spika BSC.
Tycker den har varit rätt dålig, även om senast var ett fall framåt. Citat:
|
Citat:
Hur är det med dig? Orlando är fortfarande struken, du fick infon, noterade det och svarade på det men skriver 1 och 1/2 timme senare om hästen igen som tänkbar vinnare!? |
Jag hörde på bergsåker igår att tränarna som hade häst till start ikväll på gävle hade fått sms att dom skulle förbereda sig på ev barfota förbud, värt att tänka på.
|
Citat:
Tycker det är en bra, snabb lösning för tillfället, att man tar tag i det. |
Instämmer Helge, tycker bara det kanske skulle tagits beslut på det tidigare och inte dagen före för dom spelare som redan lämnat in är det ju stor skillnad.
|
Citat:
|
Citat:
|
Om favoriten gör bort sig i 4:e avd bör Funny Tornado ha en vettig chans. Löjligt lågt streckad på 2%. Står bra inne i loppet och går gärna med skor.
|
Citat:
"En officiell kontroll av det aktuella banunderlaget kommer att ske senast en timme före lopp 1 på alla tävlingsdagar. Anses banan inte vara tillräckligt lämpad för barfotakörning gäller barfotaförbud den tävlingsdagen. Kontrollen görs i samråd mellan banans måldomare, tränarrepresentant, banmästare, banveterinär och sportchef, där banveterinärens åsikt alltid har företräde." |
Det låter mycket klokt, men har det inte varit så tidigare? Eller är förbudet något helt nytt?
|
Citat:
(idag i detta fall med blödande hov 5000:- för brustit i tränaransvar). |
|
Orlando Gel måste ses med bra chans. Van skor och på gång. Singelstreckad!
|
Citat:
:gun_bandana: PAPARAZZI M. :hattenav: |
Gud va uppått det är på QUICK ON THE DRAW
en häst som inte kan stava till att gå felfritt |
Håller med om Orlando Gel, bara 5% nu och kan GARANTERA att spelprocenten sjunker ännu mer! :D
|
Känns ändå som auto och Erik är klart plus för QotD. I volt hade jag inte streckat om den så var under 5%. Men visst, så osäker häst som favorit är alltid vanskligt.
|
Citat:
Det hade tränarna klarat galant, för i nästan alla fall när värstingarna (Bergh, Walmann, Björn Goop och några till) anmäler sina hästar barfota men sen ändrar sent till skor så är det egentligen bestämt sedan länge att dom ska gå med skor. |
|
Citat:
Ny uppdaterad är på gång. |
Är folk fulla eller nåt, Orlando Gel som sagt struken sen långt tillbaka, ändå är han KLAR!
|
Citat:
|
normalt sett så vinner Orlando Gel ett sånt här lopp och det är möjligt att han är klar idag också men jag har feeling för shadow woodland som jag tyckte var smällfin sist. Om Uffe har nyktrat till från resan så ska han lösa detta lätt.
|
Redan ändrat mig. Bort hahaha. Lägger pengarna på v5 istället idag
Registrerat spel Datum: Tisdag 2014-12-23 Bana: Gävle, omg. 33 Spelform: V5 Avd Ordinarie hästar 1 2, 4, 10 2 1, 4, 5, 9, 12 3 2 Bellfaks 4 1, 3, 6, 8 5 1, 8, 10, 12, 14, 15 Vadet gäller startnummer 360 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 360,00 kr :KO: |
Citat:
:cheers: |
Ja Orlando Gel kan aldrig torska idag.
|
Citat:
|
visst fan ska bara highspeed call vinna detta??
|
usch vilket väder god tur ikväll bästa spiken måste väl vara nexus till vara
|
Har själv spikat Orlando Gel och vill inte ens ha någon reserv, han vinner från TV-soffan.
|
Citat:
Fast det lutar kraftigt till att jag spikar Caddie Hit :KO: |
Fick bli ett litet idag.
5-8 1-2-8-12-15 2-4-10 4-6-9 1-2-12 1 12 God Tur |
Undrar om man vågar spika Damzel Ezon (3) i avd 2... :)
|
yes!! 2 rätt!
Registrerat spel Datum: Tisdag 2014-12-23 Bana: Gävle Spelform: V75, omg. 67 Avd Ordinarie hästar 1 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12 2 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 3 1, 2, 8 4 4 Quick on the Draw 5 2 Bellfaks 6 4 M.T.Jest 7 12 Caddie Hit Vadet gäller startnummer 495 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 247,50 kr Snart är sjöas det |
Citat:
|
Hur startsnabb är Orlando Gel?
|
hehe ne men lycka till alla idag och god jul! Idag har jag inget drag alls så skippar spelet förutom ett platsspel på Pave the Way! :cheers:
|
Citat:
|