Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Gävle (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/22427-v75-gaevle/)

michel65 2014-12-23 00:02

spik 2.

Vind eller forsvind?
Der er en hel del vind eller forsving over 4 Quick on the Draw, der stiller til start i V75-4. Mange vil måske ikke stå ugarderet p.g.a. de mange galopper i resultatrækken. Det er dog værd at bemærke, at Erik Adielsson har et særdeles godt tag i hesten. To gange har han kørt Quick on the Draw og begge gange er det blevet til sejr på 11-tider over sprinterdistance for hesten. Begge gange har været efter at han har overtaget spidsen og trukket i et hårdt tempo. Der er et par udfordrere i spidskampen her, men holder Quick on the Draw sig i skindet denne gang, så kan det meget vel blive til føring hele vejen for hoppen, der ikke en gang er sikker på at blive favorit i løbet

Voltstart 2014-12-23 01:05

Citat:

Ursprungligen postat av softpojk (Inlägg 392949)
Håller med dig där om Blue Star Celerity. Att den är livsfarlig i detta lopp.

Dock Quick of the Draw. Favorit spår & Distans? Plockat två vinster från spåret och distansen spets & slut. dock var detta i september, sen har det blivit lite galopper och annat strul, Undrar hur banan ser ut imorgon? Har Blue star vunnit med skor nångång? Jag funderar också väldigt mycket på det här loppet.

Casper inget hot för dig? Kan få en fin resa kanske, går ofta bra i mål. Ett lopp som är klurigt för mig, likväl lopp tre, Highspeed från bakspår, dock enklare motstånd. Har väl storchans ändå? Men jag tycker Deal or No deal är ett riktigt bra motbud. Är också av lite tuffare kaliber tycker jag.

Två lopp som grymmer mig.

Sen vill jag varna för 2 Mystery Love i Avd 1. Har gjort det radiöst bra på sistonde. Blir nog ruggit farlig.

Kul å se att du analyserar på! Jag tar inte så hårt på denna omgång. Seriöst kring Star är att hästen möter allmänt skräp och kan få samma resa som senast. Lite analys där. Hur med skor? Vet ej.

Orlando har en tung spurt när hästen har en bra dag, tror att den frisk kan duga här.

Deal or No Deal är en barfotahäst, är jag ganska säker på. Klart bäst så, enligt gamla uttalanden som fastnat hos mig.

Tar du mer seriöst på omgången och tänker offra en mer kännbar slant, så ska du veta om att Quick On The Draw är hur snurrig som helst. Gå på den som spik när den blir favorit känns helt fel i grunden...:cheers:

putte64 2014-12-23 07:15

Du väljer själv, men jag skulle inte spika BSC.
Tycker den har varit rätt dålig, även om senast var ett fall framåt.

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 392944)
JULPENGAR:

Blir ett minisystem imorrn. Det är förstås en rå chansbong i grunden det handlar om såhär dan innan Jul. Tar mig tid att checka av spikarna med Putte64:

I första avdelningen kommer ännu ett av Reijos många luftslott ut. Lär se ståtlig ut fram till sista sväng ungefär, likt en julren, därefter sträcker hästen nog på sig mer uppåt än framåt...

Då är det dags för den ständigt (vinter-?)skobärande 6 Orlando Gel att ge belackarna svar på tal sen senast. En rejäl slutstöt sätter motståndet schack matt, samtidigt som hårt betrodde Papparazzin sprattlar runt i sina finskor i ett försök att själv agera (V75-)stjärnan för kvällen...

...bättre tro fullt ut på tomten än att ha för höga tankar om sig själv, eller hur?

I avd IV är min tanke att låta kylan bita sig fast rejält denna förväntade vinterkväll. Jag agerar iskallt och går fullt ut på 1 Blue Star Celerity. För mig är han den solklara stjärnan denna ljuva uppesittarkväll. När han bidat sin tid i vinnarhålet alternativt 3:e invändigt större delen utav loppet, så har han bara att välja en av alla luckor som per automatik brukar uppenbara sig mellan klasslösa djur på vinterbana. Över upploppet lär stjärnglansen göra sig väl synlig denna kristallklara decemberafton!:innocent:

Jag röker inte, men kanske tar jag fram vinstcigarren efter tipsframgångarna och symboliskt skänker lite glöd till alla de stackars fattiga som ännu inte har råd att unna sig en julafton vältrad i lyx och allmänt överflöd...:smoke:

:drunk: Kommentar Putte64?

(Raka tvillingen med senast fort spurtande Roffe Starlet i sin nya jänkarvagn förgyller än mer glans åt julen! Jag ser stjärnor överallt jag önskar se dom)

Helge 2014-12-23 09:12

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 392956)
Kul å se att du analyserar på! Jag tar inte så hårt på denna omgång. Seriöst kring Star är att hästen möter allmänt skräp och kan få samma resa som senast. Lite analys där. Hur med skor? Vet ej.

Orlando har en tung spurt när hästen har en bra dag, tror att den frisk kan duga här.

Deal or No Deal är en barfotahäst, är jag ganska säker på. Klart bäst så, enligt gamla uttalanden som fastnat hos mig.

Tar du mer seriöst på omgången och tänker offra en mer kännbar slant, så ska du veta om att Quick On The Draw är hur snurrig som helst. Gå på den som spik när den blir favorit känns helt fel i grunden...:cheers:

Hur är det med dig? Orlando är fortfarande struken, du fick infon, noterade det och svarade på det men skriver 1 och 1/2 timme senare om hästen igen som tänkbar vinnare!?

boozty 2014-12-23 09:13

Jag hörde på bergsåker igår att tränarna som hade häst till start ikväll på gävle hade fått sms att dom skulle förbereda sig på ev barfota förbud, värt att tänka på.

Helge 2014-12-23 09:17

Citat:

Ursprungligen postat av boozty (Inlägg 392960)
Jag hörde på bergsåker igår att tränarna som hade häst till start ikväll på gävle hade fått sms att dom skulle förbereda sig på ev barfota förbud, värt att tänka på.

Har räknat kallt med det, bra med nya reglerna oavsett om vissa tränare gnäller satan på det nu.
Tycker det är en bra, snabb lösning för tillfället, att man tar tag i det.

boozty 2014-12-23 09:19

Instämmer Helge, tycker bara det kanske skulle tagits beslut på det tidigare och inte dagen före för dom spelare som redan lämnat in är det ju stor skillnad.

Helge 2014-12-23 09:22

Citat:

Ursprungligen postat av boozty (Inlägg 392963)
Instämmer Helge, tycker bara det kanske skulle tagits beslut på det tidigare och inte dagen före för dom spelare som redan lämnat in är det ju stor skillnad.

Visst var det 1 timme innan första start, beslutet ska komma? (=16:20)

boozty 2014-12-23 09:26

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 392964)
Visst var det 1 timme innan första start, beslutet ska komma? (=16:20)

Jag hörde ingen tid, bara att alla skulle förbereda sig på att det eventuellt var förbud.

monimaker1 2014-12-23 09:36

Om favoriten gör bort sig i 4:e avd bör Funny Tornado ha en vettig chans. Löjligt lågt streckad på 2%. Står bra inne i loppet och går gärna med skor.

Helge 2014-12-23 09:37

Citat:

Ursprungligen postat av boozty (Inlägg 392965)
Jag hörde ingen tid, bara att alla skulle förbereda sig på att det eventuellt var förbud.

Kollade upp, kan komma tidigare med men inte efter en timme innan första start om jag tolkat rätt.

"En officiell kontroll av det aktuella banunderlaget kommer att ske senast en timme före lopp 1 på alla tävlingsdagar. Anses banan inte vara tillräckligt lämpad för barfotakörning gäller barfotaförbud den tävlingsdagen. Kontrollen görs i samråd mellan banans måldomare, tränarrepresentant, banmästare, banveterinär och sportchef, där banveterinärens åsikt alltid har företräde."

boozty 2014-12-23 09:39

Det låter mycket klokt, men har det inte varit så tidigare? Eller är förbudet något helt nytt?

Helge 2014-12-23 09:45

Citat:

Ursprungligen postat av boozty (Inlägg 392968)
Det låter mycket klokt, men har det inte varit så tidigare? Eller är förbudet något helt nytt?

Inte nytt men hänt sällan. Nu är det en fast rutin, ska ske var gång och även extra kontroll på barfotahästarnas hovar. Detta ska sedan utvärderas efter 18/1 och kan leda till tex barfotaförbud vintertid eller/också skärpta straff.
(idag i detta fall med blödande hov 5000:- för brustit i tränaransvar).

capone 2014-12-23 09:55

lite info Stora vinster Säsongshästar

http://piclair.com/wt3mm
http://piclair.com/j22pb

Rickart 2014-12-23 09:58

Orlando Gel måste ses med bra chans. Van skor och på gång. Singelstreckad!

capone 2014-12-23 10:09

Citat:

Ursprungligen postat av Rickart (Inlägg 392971)
Orlando Gel måste ses med bra chans. Van skor och på gång. Singelstreckad!

Den är stenklar

:gun_bandana: PAPARAZZI M. :hattenav:

capone 2014-12-23 10:10

Gud va uppått det är på QUICK ON THE DRAW
en häst som inte kan stava till att gå felfritt

xanathaar 2014-12-23 10:11

Håller med om Orlando Gel, bara 5% nu och kan GARANTERA att spelprocenten sjunker ännu mer! :D

xanathaar 2014-12-23 10:16

Känns ändå som auto och Erik är klart plus för QotD. I volt hade jag inte streckat om den så var under 5%. Men visst, så osäker häst som favorit är alltid vanskligt.

olle 2014-12-23 10:24

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 392969)
Inte nytt men hänt sällan. Nu är det en fast rutin, ska ske var gång och även extra kontroll på barfotahästarnas hovar. Detta ska sedan utvärderas efter 18/1 och kan leda till tex barfotaförbud vintertid eller/också skärpta straff.
(idag i detta fall med blödande hov 5000:- för brustit i tränaransvar).

Sen vore det ännu viktigare att till våren införa en regel att inga ändringar av balans mot vad som är anmält får ske mindre än 30 eller 60 min före första loppet på streckspelet. Undantag om det är tveksamt väder men även då ska domare och veterinär säga att det är ok att slå på skor på hästar som anmälts barfota.

Det hade tränarna klarat galant, för i nästan alla fall när värstingarna (Bergh, Walmann, Björn Goop och några till) anmäler sina hästar barfota men sen ändrar sent till skor så är det egentligen bestämt sedan länge att dom ska gå med skor.

Helge 2014-12-23 10:27

Lite info om banan just nu.

http://travgavleborg.se/News/2264/Ba...er-inte-ikvall

Helge 2014-12-23 10:29

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 392978)
Sen vore det ännu viktigare att till våren införa en regel att inga ändringar av balans mot vad som är anmält får ske mindre än 30 eller 60 min före första loppet på streckspelet. Undantag om det är tveksamt väder men även då ska domare och veterinär säga att det är ok att slå på skor på hästar som anmälts barfota.

Det hade tränarna klarat galant, för i nästan alla fall när värstingarna (Bergh, Walmann, Björn Goop och några till) anmäler sina hästar barfota men sen ändrar sent till skor så är det egentligen bestämt sedan länge att dom ska gå med skor.

Ja, instämmer. Det finns statistik idag på de värsta syndarna som @spelatrav tagit fram, intressant och där borde ingen tränare vilja hamna i toppen.
Ny uppdaterad är på gång.

Vladswe 2014-12-23 10:41

Är folk fulla eller nåt, Orlando Gel som sagt struken sen långt tillbaka, ändå är han KLAR!

robfri 2014-12-23 10:46

Citat:

Ursprungligen postat av Vladswe (Inlägg 392985)
Är folk fulla eller nåt, Orlando Gel som sagt struken sen långt tillbaka, ändå är han KLAR!

Han är KLAR ! Årets bästa spik ! Vinner med 100 m & vi kommer sjöa obegränsat !!!

Om_sommaren 2014-12-23 10:56

normalt sett så vinner Orlando Gel ett sånt här lopp och det är möjligt att han är klar idag också men jag har feeling för shadow woodland som jag tyckte var smällfin sist. Om Uffe har nyktrat till från resan så ska han lösa detta lätt.

draken 2014-12-23 11:04

Redan ändrat mig. Bort hahaha. Lägger pengarna på v5 istället idag
Registrerat spel

Datum: Tisdag 2014-12-23
Bana: Gävle, omg. 33
Spelform: V5

Avd Ordinarie hästar
1 2, 4, 10
2 1, 4, 5, 9, 12
3 2 Bellfaks
4 1, 3, 6, 8
5 1, 8, 10, 12, 14, 15

Vadet gäller startnummer

360 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 360,00 kr

:KO:

Helge 2014-12-23 11:21

Citat:

Sharps har tagit sina tips till oanade höjder nu.

:cheers:

BroderH 2014-12-23 12:01

Ja Orlando Gel kan aldrig torska idag.

Staketkusken 2014-12-23 12:32

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 392995)
Ja Orlando Gel kan aldrig torska idag.

Det är en sanning som heter duga! :lol:

Liljendahl 2014-12-23 12:46

visst fan ska bara highspeed call vinna detta??

stefan1122 2014-12-23 12:54

usch vilket väder god tur ikväll bästa spiken måste väl vara nexus till vara

sirlarsson 2014-12-23 12:57

Har själv spikat Orlando Gel och vill inte ens ha någon reserv, han vinner från TV-soffan.

MatsE 2014-12-23 13:14

Citat:

Ursprungligen postat av stefan1122 (Inlägg 393015)
usch vilket väder god tur ikväll bästa spiken måste väl vara nexus till vara

Tror den får svårt att stå emot 12 & 15 men tar nog med den som spetsskräll
Fast det lutar kraftigt till att jag spikar Caddie Hit :KO:

MatsE 2014-12-23 13:57

Fick bli ett litet idag.
5-8
1-2-8-12-15
2-4-10
4-6-9
1-2-12
1
12
God Tur

zabatsu 2014-12-23 14:02

Undrar om man vågar spika Damzel Ezon (3) i avd 2... :)

barkman 2014-12-23 14:12

yes!! 2 rätt!

Registrerat spel

Datum: Tisdag 2014-12-23
Bana: Gävle
Spelform: V75, omg. 67

Avd Ordinarie hästar
1 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12
2 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
3 1, 2, 8
4 4 Quick on the Draw
5 2 Bellfaks
6 4 M.T.Jest
7 12 Caddie Hit

Vadet gäller startnummer

495 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 247,50 kr

Snart är sjöas det

MatsE 2014-12-23 14:14

Citat:

Ursprungligen postat av zabatsu (Inlägg 393029)
Undrar om man vågar spika Damzel Ezon (3) i avd 2... :)

3 Damzel Eson - har ej vunnit de två gånger han körts i spets, ej segrat med skor/ Stora vinster

whalz 2014-12-23 14:15

Hur startsnabb är Orlando Gel?

whalz 2014-12-23 14:16

hehe ne men lycka till alla idag och god jul! Idag har jag inget drag alls så skippar spelet förutom ett platsspel på Pave the Way! :cheers:

olle 2014-12-23 14:33

Citat:

Orlando Gel är precis lika klar som Mr Vida och Engla Håleryd på fredagens V75a. Hade man kunnat lira en vinnarraket på dom tre hade jag gjort det direkt för då hade man äntligen fått uppleva hur det känns att inte gå back, vilket vore underbart innan året är slut efter att ha kämpat i 11 månader och 23 dagar utan att lyckas.