![]() |
Bear Dancer första 500 på 1,14,3 och varvar på 1,17 i silverdivisionen. Ändå stenslagen på upploppet. Skor och brodd istället för barfota på bakhovarna ska nog inte underskattas vad gäller prestationerna.
Spelarna fortsätter att inte bry sig om detta. Den förblev jättefavorit på V75 spelet. |
Adielson istället för Westholm, Takter istället för Aho
Kuskens betydelse kan inte nog betonas. Spelar hellre den sämre hästen med bättre kusk än tvärtom! |
Citat:
|
Hade helt glömt av att det var lördag idag och trav innan jag såg det på tvn på gymmet. Hann hem med kebaben med 6 minuter till spelstopp och fick lämna in ett toksnabbt spel på få rader och inrikta mig på vinnarspelen och kanske V5 istället. Enda avdelningen jag hann kika lite extra på var första avd.
Undrar dock fortfarande hur Erik kunde vara favorit i första?! Hästen är yngst i fältet, har tjänat minst av alla och inte gått med skor runt om på över ett år! Var någon mer än jag inte speciellt överraskad att han bara bara blev trea trots det otroligt låga tempot och utan att ha lagt någon speed under hela loppet? Registrerat spel Datum: Söndag 2014-12-28 Bana: Örebro Spelform: V75, omg. 69 Avd Ordinarie hästar 1 2 Art on Line 2 5 Nadal Broline 3 2, 5, 7, 9 4 1, 4, 10, 12 5 2 Thaitec 6 1, 2, 3, 4, 5 7 7 Zelda Zonk* |
Citat:
|
Alla ser att Calle är nere, utom domarna !
|
Citat:
|
calle lindblom är lite för snäll mot takter, han är i andra absolut, men går tillbaka till tredje. Då vinner takter loppet tack vara calles manöver
|
Undrar om inte Aristocat hade tagit en promenadseger om han lagt sig i dödens. De andra var knappast imponerande idag
|
Det är ju Lindblom som ger Takter luckan? Bättre kusk hade hållit andraspåret och stängt in vinnaren. Pinsamt i mina ögon om de hade diskat Takter (och då satt jag ändå med Aristocat på systemet).
|
Usch, jag tog i lite hårt med garderingarna idag. Jag tror jag kommer få ångra djupt att jag spikat tenzing och zelda, men så kan det gå när man håller tummen för skrällar o inte vågar hålla något öppet i osäkra lopp :)
Avd-1: 1,2,3 Avd-2: 5 Avd-3: 1,2,3,5,7,9 Avd-4: 1,2,3,4,5,6,9,10,12 Avd-5: 2,6,7,10,11,14 Avd-6: 1 Avd-7: 7 System: 1 972 rader * 1 * 0,50 = 486 kr |
Vincennes strax
Lirar 8 READY CASH, som torde vara iordningställd till detta 500:- vinnare |
Citat:
Klarare tvilling än 5-9 i andra var svår att hitta efter den där sköna intervjun precis innan start. Synd dock att den störtdök från 6,30 till 4,50 så att vinsten inte blev så hög som väntat. Någon som sitter med skön info inför starten i Frankrike nu? Höga odds på de flesta! |
Jag har 7 hästar i guld så det är bara att lassa in på favoriten såklart.
|
Nu kommer dagens överlägset bästa lopp. Tyvärr körs det i Paris.
|