Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Örebro (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/22456-v75-orebro/)

olle 2014-12-26 23:36

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 393625)
Jag tycker det är en dröm för mig som spelare, mardröm för mig som hästägare..

Det är ju en förändring, men om barfotaförbudet nu består till typ 15 mars så är det väl roligt spelmässigt först till våren när hästarna lättas igen. Det brukar ju vara rena guldgruvan på våren när dom börjar skruva bort broddar och rycka skor på hästar och nu om det blir ett långt barfortaförbud så kommer ju förändringarna av hästarnas prestationer bli ännu större när dom lättas igen med en massa halvdana insatser på icke optimala balanser i raden.

Men det roligaste med våren är annars att de bättre hästarna då kommer ut igen.

Januari och februari är ju rysliga månader för dom som gillar sporten och inte bara hästnummer att spela på.

varulv 2014-12-26 23:50

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 393626)
Det är ju en förändring, men om barfotaförbudet nu består till typ 15 mars så är det väl roligt spelmässigt först till våren när hästarna lättas igen. Det brukar ju vara rena guldgruvan på våren när dom börjar skruva bort broddar och rycka skor på hästar och nu om det blir ett långt barfortaförbud så kommer ju förändringarna av hästarnas prestationer bli ännu större när dom lättas igen med en massa halvdana insatser på icke optimala balanser i raden.

Januari och februari är ju rysliga månader för dom som gillar sporten och inte bara hästnummer att spela på.

Det är ju just nu det är spelmässigt helt överlägset.. "publikum" har noll och ingen koll. Övervärderar ala Montdore idag.. Guldgruvan finns framför dig varje dag just nu! :)

Liljendahl 2014-12-26 23:52

spikar nadal broline utan att blinka, lopp i kroppen nu och kanske jänkarvagn. ruggit kapabel, minns loppet på halmstad i somras från spår 8, hamnnade sist o fjärdespår sista sväng. går ändå 10,5/1000m. ruggigt häst. SPIK!

bergomiotmail 2014-12-27 00:06

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 393627)
Det är ju just nu det är spelmässigt helt överlägset.. "publikum" har noll och ingen koll. Övervärderar ala Montdore idag.. Guldgruvan finns framför dig varje dag just nu! :)

Och Checcos 17 % samt 20 % på Lover Face...:D

varulv 2014-12-27 00:42

Citat:

Ursprungligen postat av bergomiotmail (Inlägg 393630)
Och Checcos 17 % samt 20 % på Lover Face...:D

Exakt...och på söndag kommer det vara riktigt vilda västern i strecken, det kan jag garantera er... bara o casha in nu medans det går :)

Lillis 2014-12-27 01:45

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 393626)

Jag måste tillstå att jag inte alls förstår ditt resonemang.

Du vill alltså vänta till våren då hästarnas skoändringar ska göra det svårare för alla att se de bra prestationerna, men jag utgår ifrån att du har koll på de.

Vad kallar du då det som händer nu?

Helt plötsligt ska alla gå med skor, snacka om spelövertag om man har koll på det.

Håller med Varulv, det här är lysande:cheers:

Voltstart 2014-12-27 10:18

Jag nämner några roliga med låg procent:

Avd II: Nr 1 Max Not Sand (Grymt bra över upploppet barfota å 3%)
Avd IV: Nr 3 Lucky Sec (Hur mycket kan denna häst egentligen? 3%)
Avd V: Nr 1 Ringo Star Effe (Fint intryck i 2 raka å 5%)
Avd VI: Nr 6 Heart Jack (Toppform och spets! 6%)
Avd VII: Nr 12 Bethel Hanover (Toppfin individ, fast kanske övermäktiga hästar emot? 2% är dock taget!)

Ska jag få med samtliga av dessa skrälldrag, så måste jag spika i avd I&III...SVÅRT!

(För övrigt tänker jag skärpa upp tipsformen genom att jobba in 10 Topform Power på Odense, avd IV idag lördag: Rejäl avslutning senast och har slutat 2:a de tre ggr hästen varit felfri under de sista 5 starterna. Innan dess 3,1,1. Möter samma typ av motstånd denna gång och idag är min tanke att ekipaget hinner fram. Det gäller ju att fånga en häst när den som mest verkar bli tippad som en av flera. Jag skrev "lira nästa ggn" vid senaste starten. :KO: )

Major 2014-12-27 10:31

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 393644)
Jag nämner några roliga med låg procent:

Avd II: Nr 1 Max Not Sand (Grymt bra över upploppet barfota å 3%)
Avd IV: Nr 3 Lucky Sec (Hur mycket kan denna häst egentligen? 3%)
Avd V: Nr 1 Ringo Star Effe (Fint intryck i 2 raka å 5%)
Avd VI: Nr 6 Heart Jack (Toppform och spets! 6%)
Avd VII: Nr 12 Bethel Hanover (Toppfin individ, fast kanske övermäktiga hästar emot? 2% är dock taget!)

Ska jag få med samtliga av dessa skrälldrag, så måste jag spika i avd I&III...SVÅRT!

(För övrigt tänker jag skärpa upp tipsformen genom att jobba in 10 Topform Power på Odense, avd IV idag lördag: Rejäl avslutning senast och har slutat 2:a de tre ggr hästen varit felfri under de sista 5 starterna. Innan dess 3,1,1. Möter samma typ av motstånd denna gång och idag är min tanke att ekipaget hinner fram. Det gäller ju att fånga en häst när den som mest verkar bli tippad som en av flera. Jag skrev "lira nästa ggn" vid senaste starten. :KO: )

Det är svårt och lite ångest laddat men utdelningen blir därefter....:claps:

Yersinia1347 2014-12-27 11:21

Francais Du Gull slår Democrat alla dagar i Veckan!!!

Liljendahl 2014-12-27 11:24

guld är ju ruggigt dåligt denna helg. hmm ingen som kan vinna :) Vad säger Varulv om Bearhawaii?? såg fin ut sist bakom hästar!! lite körning så...

olle 2014-12-27 11:25

Citat:

Ursprungligen postat av Lillis (Inlägg 393635)
Jag måste tillstå att jag inte alls förstår ditt resonemang.

Du vill alltså vänta till våren då hästarnas skoändringar ska göra det svårare för alla att se de bra prestationerna, men jag utgår ifrån att du har koll på de.

Vad kallar du då det som händer nu?

Helt plötsligt ska alla gå med skor, snacka om spelövertag om man har koll på det.

Håller med Varulv, det här är lysande:cheers:

Ett generallt barfotaförbud blir såklart intressant i början när det blir nya balanser på så många hästar men

1. Om detta kommer gälla till typ mitten av mars klingar effekterna snabbt av när alla hästar bara har starter med skor i raderna och då blir det ju i det avseendet väldigt ointressant från kanske mitten av jan till mitten av mars

2. De tunna loppen i jan och feb riskerar bli ännu tunnare med ett generellt barfotaförbud, speciellt i södra Sverige. Ännu fler hästar kommer då att stanna i stallet den perioden.

varulv 2014-12-27 11:56

Citat:

Ursprungligen postat av Liljendahl (Inlägg 393651)
guld är ju ruggigt dåligt denna helg. hmm ingen som kan vinna :) Vad säger Varulv om Bearhawaii?? såg fin ut sist bakom hästar!! lite körning så...

Är nöjd med läget, bra rygg i Julio. Tror vi kan sitta bra på det direkt. Reijo väldigt nöjd i träning och hästen är i form. Senaste loppet är det bara att dra ett streck över. Jag har svårt att bedöma chansen, tycker det är några ruskigt bra pållar med.

MatsE 2014-12-27 12:16

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 393664)
Är nöjd med läget, bra rygg i Julio. Tror vi kan sitta bra på det direkt. Reijo väldigt nöjd i träning och hästen är i form. Senaste loppet är det bara att dra ett streck över. Jag har svårt att bedöma chansen, tycker det är några ruskigt bra pållar med.

Varulv,vilka är värst emot tycker du?

suppe 2014-12-27 14:26

Bear Dancer - Ny i klassen, vinner ändå? motbud saknas ju trots allt . blir det spets o slut?