Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Örebro (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/22456-v75-orebro/)

draken 2014-12-27 19:26

Det lär det bli.

chompipe 2014-12-27 19:28

food money vinner från dodens.

zamora_79 2014-12-27 19:48

Citat:

Ursprungligen postat av Rickart (Inlägg 393832)
Ja precis, på valfri balans är det en given spik, men blir det skor får man nog gardera. Och skor verkar det väl bli va?

11.45 imorgon får man veta det om det blir barfotaförbud eller inte.. Men jag räknar med att det blir så..

Trinity 2014-12-27 19:57

Citat:

Ursprungligen postat av chompipe (Inlägg 393834)
food money vinner från dodens.

Mycket möjligt du får rätt!

Gjorde ett litet snabbt system..

1: 1
2: 5
3: 1,3,5,6
4: 12
5: 2
6: 1,8
7: 7

Dock är systemet lite litet för att tro att det blir 7 rätt!

zamora_79 2014-12-27 20:26

Ska man gardera Zelda Zonk imon så glöm inte Geisha Sund. Sist dom mötes så var det i ett lärlingslopp Zelda från bricka 8 tog ledningen ganska omgående medans Geisha hade bricka 14 och inkom som trea inte långt ifrån Zelda som vann. Nu har den bricka 2 och sitter perfekt till i andra spår direkt med T Jansson i sulkyn.. 3% nu i skrivande stund så varför inte.
:moneybag:

Trinity 2014-12-27 20:38

Citat:

Ursprungligen postat av zamora_79 (Inlägg 393858)
Ska man gardera Zelda Zonk imon så glöm inte Geisha Sund. Sist dom mötes så var det i ett lärlingslopp Zelda från bricka 8 tog ledningen ganska omgående medans Geisha hade bricka 14 och inkom som trea inte långt ifrån Zelda som vann. Nu har den bricka 2 och sitter perfekt till i andra spår direkt med T Jansson i sulkyn.. 3% nu i skrivande stund så varför inte.
:moneybag:

Tack!
Var inne på att Erik skulle fixa vinsten men med Torbjörn Jansson i Sulkyn och till 3 %, Så kan det lätt bli omväxlagt förhållandet...

draken 2014-12-27 21:17

Tycker omgången ser skittråkig ut. Möjligen att dojor på kan göra den lite intressant.

Melander 2014-12-27 21:41

Tycker tvärtom Draken, i morgon kan det bli mycket roligt att ha 7:cheers:rätt

Major 2014-12-27 21:41

[QUOTE=mackpeter;393788]När ger banveterinären definitivt besked om barfota eller ej.[/QU

Sist det var osäkert så kom beskedet vid 11.00

zamora_79 2014-12-27 21:42

[QUOTE=Major;393871]
Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 393788)
När ger banveterinären definitivt besked om barfota eller ej.[/QU

Sist det var osäkert så kom beskedet vid 11.00

Senast kl 11.45

draken 2014-12-27 21:54

Citat:

Ursprungligen postat av Melander (Inlägg 393870)
Tycker tvärtom Draken, i morgon kan det bli mycket roligt att ha 7:cheers:rätt

Ja det tror jag säkert. Det är sällan tråkigt att ha 7 rätt men nja jag är skeptisk. Tror jag pimplar abborre istället i morgon men slänger in någon rad och får hoppas att det blir mycket roligt när jag kommer hem då :cheers:.Om jag kommer hem. Är inte överdrivet mycket is på sjöarna men några cm är det nog iaf

Melander 2014-12-27 22:00

Ja sitta på en sjö och pimpla känns kanon och abborre är ju inte det sämsta.Ta det lugnt och lycka till isarna är luriga nu.Hittar dock inget roligt att spela på i morgon,men en liten rad blir det.:p

Stekel 2014-12-27 22:01

Ser ut att vara läge att spika Art On Line direkt, sällsynt kuskplus som någon nämnde. Skiljer väl minst 50 meter om man betänker vikt och kunnande, och även Mikko hade ju haft chans att vinna det här totala pissloppet!

Nadal Broline har kusk, läge, tränare, form allt! Och det bästa, kasst motstånd. Lär väl bli omgångens största dock så kan vara en bra att utgånga med bara...

Food Money har spöat hästar av den här kalibern(?) sedan första vinsten. Som den för övrigt gjorde med skor. Democrat borde kunna spåra om Pelle vill och den inte hoppar. Annars vinner Mercan. Tror de äntligen slutar tuppa upp sig mot henne nu, iallafall när hon har den där hästen framför sig. Bra läge att låsa på två tror jag.

En begränsad skara som kan vinna brons. Julio får nog ändå förstastrecket på form och läge. Super Otto trodde jag tidigare behövde barfota på alla hovar för att komma till sin rätt. Har varit hyfsad med bff flera gånger nu, kanske kan duga här ändå med optimal löpning?

Fyraåringsloppet ser svårt ut. Starthästarna ser rejält gynnade av proppen, medan Remote Control står hopplöst till. En av omgångens mest överstreckade i mina ögon. Hes A Diffacolt är lite seg men har en jävla vilja, sätter den som första streck trots att den står dåligt inne. Har dålig koll på hästarna på start i nuläget.

Upplagt för överpace i klass 1 när det är sprint och jämnt. Läge att helmåla och utgånga den man tror sitter i spets!

Stoloppet mycket jämnare än det är streckat i min bok! Har svårt att se att de ska ge bort segern till Zelda. Dernier Viking grymt överbetrodd som redan nämnts.

Manprinsen 2014-12-27 22:22

Behöver 2 eller 3 spikar till i morn! Många som är inne på kuskplus på Art on Line, visst det är plus, men när Erik Adielsson sitter upp bakom värsta motbudet så blir det pluset inte lika stort i min värld?

På tal om Erik så känns det som bra slagläge för honom från spår 2 i avd 5. Men tyvärr har jag dålig koll på Thaitec, är det en häst som kan vinna på v75?

Lär spika Zelda Zonk om det blir BFF i morgon. Annars var Goop inne på att Bo V kunde vara en chansspik i avd 6. Ser att den är spelad till 4% nu?

Kyodai 2014-12-27 22:44

Citat:

Ursprungligen postat av Melander (Inlägg 393874)
Ja sitta på en sjö och pimpla känns kanon och abborre är ju inte det sämsta.Ta det lugnt och lycka till isarna är luriga nu.Hittar dock inget roligt att spela på i morgon,men en liten rad blir det.:p

Apropå fisk så får jag passa på att lägga in en liten braxlapp...

Alltså - det där med att sitta på sjö och pimpla är kanon

Dock - nyttjar man tre raska 10.2:or finns klar risk att man överrycker

och ramlar baklänges vid napp. Välkänt i fiskekretsar :smoke:

Skämt åsido så lär det bli tidigt spel och dubbelt träningspass i morn.

Det väntar ca timmens styrketräning utomhus följt av jogging.

Verkar bli soligt och 11-13 minusgrader -- skönt väder för utomhusträning..

Så kan man komma hem sedan och se DD-spiken Zelda Zonk som vinnare.

Klämmer ihop en liten v7:a också med spik i första och sista - 2 och 7

:thumbup::thumbup:

draken 2014-12-27 23:09

Vet inte riktigt om jag håller med Stekel att remote står så hopplöst till och skulle vara en av omgångens mest överspelade. Lång distans, har gått skapligt mot kulltopparna och fått hårdhet och möter nu ett riktigt lusgäng. Tycker dryga 20% är mycket rimligt.

dado 2014-12-27 23:11

behöver lite hjälp,funderar spika oliver eller remote...vad säger Ni ??? tacksam

spalato 2014-12-27 23:13

Snoken, TT, Ögat, Spelvärde, Travronden, SS, Sydsvenskan

1.2.12
2.5.9
1.2.5
4.6.12
6.14
1.3
5.7.10

Manprinsen 2014-12-27 23:13

Citat:

Ursprungligen postat av dado (Inlägg 393894)
behöver lite hjälp,funderar spika oliver eller remote...vad säger Ni ??? tacksam

Remote Control isåfall. Men jag tycker aldrig det är bra att spika från bakspår, även om det är bästa hästen så är det för många faktorer som gör att det kan häxa till det.

spalato 2014-12-27 23:14

"Chanslappen"

1 Bear Dancer
9 Stepping Money
1.2.3.5.7.9.10
2.3.12
6.14
alla tolv
7 Zelda Zonk

504 rader / 252kronor

Stekel 2014-12-27 23:24

Citat:

Ursprungligen postat av dado (Inlägg 393894)

Jag har ju redan sågat Remote, men frågan är bra för då kom jag att titta närmare på Oliver också:

-Han är överlägset minst rutinerad med sina 22 starter i livet
-Har hoppat i mer än var fjärde start
-Har dragit in över halvmiljonen senaste sex starterna
-Startar nu på V75 från spår 12 (om än mot ganska ljummet motstånd)
-Det är lång distans, vilket gör fler extrameter att gå för de hästar som kommer bakifrån och att Örebro har relativt kort upplopp
-Skor på

Nej den här är nog faktiskt en ännu sämre chans än Remote...

Art On Line och Democrat är grymt mycket bättre spikar inom det där spannet!

dado 2014-12-27 23:32

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 393895)
Snoken, TT, Ögat, Spelvärde, Travronden, SS

1.2.12
2.5.9
1.2.5
6.12
6.14
1.3
5.7.10

vilka spikar har ss?

Voltstart 2014-12-27 23:44

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 393904)
Jag har ju redan sågat Remote, men frågan är bra för då kom jag att titta närmare på Oliver också:

-Han är överlägset minst rutinerad med sina 22 starter i livet
-Har hoppat i mer än var fjärde start
-Har dragit in över halvmiljonen senaste sex starterna
-Startar nu på V75 från spår 12 (om än mot ganska ljummet motstånd)
-Det är lång distans, vilket gör fler extrameter att gå för de hästar som kommer bakifrån och att Örebro har relativt kort upplopp
-Skor på

Nej den här är nog faktiskt en ännu sämre chans än Remote...

Art On Line och Democrat är grymt mycket bättre spikar inom det där spannet!

Du är så härligt uppfriskande med ditt statistik-hänsynstagande. Helt säkert ger det resultat på sikt!

Om hästen(Oliver) vill jag dock säga att den har haft en helt annan fräschör hos Ulf. "Hackade" sig fram fullständigt hos tidigare tränare, långt därifrån nuförtiden.

I övrigt tänker jag att större balansändringar på denna häst kanske är förödande?

(Jag saknar känsla för omgången, men funderar på Oliver som enda häst vid valfri balans. Jag tror den är bäst här helt enkelt å då känns lång distans som en fördel, när hästen handikappas av bakspår. Många balanskänsliga i detta loppet:2,5,6 väl?)

RED: Jag var inne i arkivet nu och får nog ta tillbaka allt. "Hackar" fortfarande, slänger med huvudet upp och ner ständigt. För många minus på den kusen för att nånsin spikas, egentligen...:skamsen:

spalato 2014-12-27 23:48

Citat:

Ursprungligen postat av dado (Inlägg 393906)
vilka spikar har ss?

Tenzing och Zelda Zonk

spalato 2014-12-27 23:50

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 393879)
Behöver 2 eller 3 spikar till i morn! Många som är inne på kuskplus på Art on Line, visst det är plus, men när Erik Adielsson sitter upp bakom värsta motbudet så blir det pluset inte lika stort i min värld?

På tal om Erik så känns det som bra slagläge för honom från spår 2 i avd 5. Men tyvärr har jag dålig koll på Thaitec, är det en häst som kan vinna på v75?

Lär spika Zelda Zonk om det blir BFF i morgon. Annars var Goop inne på att Bo V kunde vara en chansspik i avd 6. Ser att den är spelad till 4% nu?

Erik ska passas från framspår. Bommar sällan därifrån. Svårslagen. Körning mellan ettan och tvåan bäddar för tredje part. 12 Aristocat Boko ?

Stekel 2014-12-27 23:56

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 393907)
Du är så härligt uppfriskande med ditt statistik-hänsynstagande. Helt säkert ger det resultat på sikt!

Om hästen(Oliver) vill jag dock säga att den har haft en helt annan fräschör hos Ulf. "Hackade" sig fram fullständigt hos tidigare tränare, långt därifrån nuförtiden.

I övrigt tänker jag att större balansändringar på denna häst kanske är förödande?

(Jag saknar känsla för omgången, men funderar på Oliver som enda häst vid valfri balans. Jag tror den är bäst här helt enkelt å då känns lång distans som en fördel, när hästen handikappas av bakspår. Många balanskänsliga i detta loppet:2,5,6 väl?)

Ja man måste titta på statistiken i viss mån iallafall, och ibland kan det gå till överdrift såklart.

Balansändringen känns kanske som en extra stor osäkerhetsfaktor just för denna häst som du säger. Jag tror det iallafall.

Det där med att lång distans är en fördel skulle jag vilja avfärda som lite av en myt. Visst är du mer beroende av hur loppet körs om det är sprint, kör de vad tygen håller med bra hästar där framme är du chanslös från kön och ännu värre om de fuskar bort ett varv utan att du får chansen att runda fram till dödens. Över lång distans ökar chansen att man kan kontrollera utvecklingen med en bra häst från bakspår, de andra kommer normalt sett vara passiva stora delar och du har god chans att kunna runda fram till dödens eller ledning utan bromsklossar någon gång under vägen om det blir för dåligt tempo. Men om det inte klaffar är lång distans en nackdel då du får lägga många fler meter under vägen än de som gått spårsnålt.

För just den här hästen tror jag det är en fördel med lång distans jämfört med kortare, men den fördelen överdrivs kraftigt med motiveringen att det ska vara så mycket lättare att vinna bakifrån vid längre distanser. Loppet är inte så jättehårt, men skulle behöva vara mer ihåligt än så här för att hissa Olivers vinstchanser.

putte64 2014-12-28 03:53

Bear Dancer och Tenzing möter bägge hästar de inte kan svara, om alla kör för fullt. Det gör det lurigt, minns bara Frozen senast...

Icewinner 2014-12-28 04:16

2
5
1,2,3,5,9 (A: 5)
2,3,5,6,12 (A: 2)
2,6,7,11,14(A: 14)
1,2,6,8,9 (A: 1)
2,7,10

1875 rader

Reduceras ner till 450 rader (6 kuponger a 75 rader) med villkoret att 2st "A-hästar" måste vinna

doob 2014-12-28 04:20

1) 2
2) 1 2 4 5 9
3) 5
4) 2 3 4 5 6 9
5) 1 2 6 7 10 11 12 14
6) 1 3
7) 1 5 7 10

tandpetare 2014-12-28 09:22

ser ju ut att bli rejäl körning i avd 6- många som vill trycka av,
12 twiligt eyes med Adielsson kanske skulle vara nått där till 2% ?

oggeb 2014-12-28 09:38

Någon som har statistik på hur många gånger en debutant i guld har vunnit? Kan inte vara många.. En Food Money med pjuck på fötterna lär inte ha en chans som motsvarar insatsfördelningen..

jocklon 2014-12-28 09:41

Någon som har bra koll på hur spår 1 är på Örebro kontra andra banor? Framförallt på 1609 och 2100 auto?

Milsson 2014-12-28 09:44

Skall inte vara någon skillnad nu när dom kortat distanserna.

barkman 2014-12-28 09:44

Såg lätt ut
Registrerat spel

Datum: Söndag 2014-12-28
Bana: Örebro
Spelform: V75, omg. 69

Avd Ordinarie hästar
1 2 Art on Line
2 5 Nadal Broline
3 1, 2, 3, 5, 9
4 1, 2, 6, 12
5 1, 2, 6, 9, 12
6 1 Tenzing
7 1, 5, 7, 8, 10

Vadet gäller startnummer

500 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 250,00 kr

Stekel 2014-12-28 10:08

Citat:

Ursprungligen postat av Milsson (Inlägg 393932)
Skall inte vara någon skillnad nu när dom kortat distanserna.

Det är väl just vad det är? De får mer raka att accelerera på innan bilen släpper. Det är annars det stora problemet med innerspår, att det går så sakta i svängen att de inte hinner få upp farten så bra som hästarna mitt i banan.

Kocken14 2014-12-28 10:15

Skarp snabbanalys
Avd 1- Kan inte se hur favoriten skall förlora, ständigt detta tjat om Art On lite, när vann han på V75 sist?? Blir Jonny hängandes i dödens då blir han ju helt tossig.
Spik 1 Bear Dancer
Avd 2 - Ett starkt trehästarslås, jag rankar 5 Nadal Broline sist utav dem, klar förstahand för mig är 10 Caspian Doc en nästa gångare i mina papper, tredje hästen är nr 4 Figaros Dream, hemmasegern i omgången??
Avd 3- Spik Food Money, får överta spets och brusar undan på 12 blankt.
Avd - 4 Svårt lopp men lyfter fram två hästar, 5 Trailing Edge som ibland ser ut som en gulddivisionare, ofta bra efter vila och firma Bergh /Jansson, den andra kusen perfekt inmatchad?? Bearhawaii. Men strecka på...
Avd 5 - Omgångens stora drag kommer här. tror att Olle Goop vinner åkandes med Hes a Difficult, tror att de på mellanvolten segerstrider, (jag vet att det inte är statistiskt rätt...)
Avd 6 - Också svårlöst, Tror det blir tokkörning med de flesta från framstår, gynnar 10,12
Avd -7 I am Unique, om hon får fuska bort lite i ledningen så kan hon vara en smällkaramell.
Lycka till!!

Voltstart 2014-12-28 10:15

Citat:

Ursprungligen postat av tandpetare (Inlägg 393928)
ser ju ut att bli rejäl körning i avd 6- många som vill trycka av,
12 twiligt eyes med Adielsson kanske skulle vara nått där till 2% ?

Hej! Kul med "nya" på forumet! 2% speglar nog vad hästen har för chans, max. Vid senaste 2:a-platsen vek hästen ner sig mot Goops Tintin. För mig duger det inte om du sedan ska klara hävda dig på V75 ifrån bakspår. Plättlätt vinst och fin ifrån ledning senast i blufflopp förstås. Visst, får Erik fart på hästen likt då över upploppet, varför inte? Du kanske har rätta känslan här och hästen kanske trivs med ditt uppmålade scenario? Gå då på den känslan! Själv hoppar jag, men samtidigt spelar jag ju smått på V75(oftast). Hästen är absolut en klart duglig häst, men läge och motstånd?

Jag har själv snöat in på "bonn"-hästen Heart Jack, som Jorma kör här, då det varit imponerande insatser mot skralt motstånd på slutet. En "rolig", som riskerar falla platt? Dessutom har jag trevliga spelminnen på hästen sedan långt tillbaka i tiden. Nu verkar kusen höjt sig lite till, eller?

Här tänker jag gardera! Därmed inte sagt att favoriten känns svag i detta race. Nä, den har varit ruggigt fin i två raka!

2 Nelly Burge är en härlig spurtkanon, med bra startspår. Distans och startsnabbhet är ju frågetecken.

8 Primo Valentino har verkligen visat sin kapacitet på sistone, liksom favoriten. Struken senast dock. Bildskön rackare!

I garderingslopp är det alltid värt chansa med vad som helst, helt klart! Bygg systemen runt egna idéer, glöm inte av det! :cheers:

Milsson 2014-12-28 10:23

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 393934)
Det är väl just vad det är? De får mer raka att accelerera på innan bilen släpper. Det är annars det stora problemet med innerspår, att det går så sakta i svängen att de inte hinner få upp farten så bra som hästarna mitt i banan.

Att tiga är guld säger dom. Jag erkänner mitt misstag men jag har helt enkelt lyssnat på fel människor. Idén var väl att hästarna skulle få mer raka att springa på och slippa acceleration genom kurvan bakom bilen. Vid en snabb googling så visar det sig att det inte föll ut riktigt som det var tänkt.

capone 2014-12-28 10:25

1. 1,2,12
2. 5,9
3. 1,5,9
4. 4,6,9,10
5. 6
6. 1,2,8
7. 7