Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Örebro (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/22456-v75-orebro/)

Stekel 2014-12-28 10:08

Citat:

Ursprungligen postat av Milsson (Inlägg 393932)
Skall inte vara någon skillnad nu när dom kortat distanserna.

Det är väl just vad det är? De får mer raka att accelerera på innan bilen släpper. Det är annars det stora problemet med innerspår, att det går så sakta i svängen att de inte hinner få upp farten så bra som hästarna mitt i banan.

Kocken14 2014-12-28 10:15

Skarp snabbanalys
Avd 1- Kan inte se hur favoriten skall förlora, ständigt detta tjat om Art On lite, när vann han på V75 sist?? Blir Jonny hängandes i dödens då blir han ju helt tossig.
Spik 1 Bear Dancer
Avd 2 - Ett starkt trehästarslås, jag rankar 5 Nadal Broline sist utav dem, klar förstahand för mig är 10 Caspian Doc en nästa gångare i mina papper, tredje hästen är nr 4 Figaros Dream, hemmasegern i omgången??
Avd 3- Spik Food Money, får överta spets och brusar undan på 12 blankt.
Avd - 4 Svårt lopp men lyfter fram två hästar, 5 Trailing Edge som ibland ser ut som en gulddivisionare, ofta bra efter vila och firma Bergh /Jansson, den andra kusen perfekt inmatchad?? Bearhawaii. Men strecka på...
Avd 5 - Omgångens stora drag kommer här. tror att Olle Goop vinner åkandes med Hes a Difficult, tror att de på mellanvolten segerstrider, (jag vet att det inte är statistiskt rätt...)
Avd 6 - Också svårlöst, Tror det blir tokkörning med de flesta från framstår, gynnar 10,12
Avd -7 I am Unique, om hon får fuska bort lite i ledningen så kan hon vara en smällkaramell.
Lycka till!!

Voltstart 2014-12-28 10:15

Citat:

Ursprungligen postat av tandpetare (Inlägg 393928)
ser ju ut att bli rejäl körning i avd 6- många som vill trycka av,
12 twiligt eyes med Adielsson kanske skulle vara nått där till 2% ?

Hej! Kul med "nya" på forumet! 2% speglar nog vad hästen har för chans, max. Vid senaste 2:a-platsen vek hästen ner sig mot Goops Tintin. För mig duger det inte om du sedan ska klara hävda dig på V75 ifrån bakspår. Plättlätt vinst och fin ifrån ledning senast i blufflopp förstås. Visst, får Erik fart på hästen likt då över upploppet, varför inte? Du kanske har rätta känslan här och hästen kanske trivs med ditt uppmålade scenario? Gå då på den känslan! Själv hoppar jag, men samtidigt spelar jag ju smått på V75(oftast). Hästen är absolut en klart duglig häst, men läge och motstånd?

Jag har själv snöat in på "bonn"-hästen Heart Jack, som Jorma kör här, då det varit imponerande insatser mot skralt motstånd på slutet. En "rolig", som riskerar falla platt? Dessutom har jag trevliga spelminnen på hästen sedan långt tillbaka i tiden. Nu verkar kusen höjt sig lite till, eller?

Här tänker jag gardera! Därmed inte sagt att favoriten känns svag i detta race. Nä, den har varit ruggigt fin i två raka!

2 Nelly Burge är en härlig spurtkanon, med bra startspår. Distans och startsnabbhet är ju frågetecken.

8 Primo Valentino har verkligen visat sin kapacitet på sistone, liksom favoriten. Struken senast dock. Bildskön rackare!

I garderingslopp är det alltid värt chansa med vad som helst, helt klart! Bygg systemen runt egna idéer, glöm inte av det! :cheers:

Milsson 2014-12-28 10:23

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 393934)
Det är väl just vad det är? De får mer raka att accelerera på innan bilen släpper. Det är annars det stora problemet med innerspår, att det går så sakta i svängen att de inte hinner få upp farten så bra som hästarna mitt i banan.

Att tiga är guld säger dom. Jag erkänner mitt misstag men jag har helt enkelt lyssnat på fel människor. Idén var väl att hästarna skulle få mer raka att springa på och slippa acceleration genom kurvan bakom bilen. Vid en snabb googling så visar det sig att det inte föll ut riktigt som det var tänkt.

capone 2014-12-28 10:25

1. 1,2,12
2. 5,9
3. 1,5,9
4. 4,6,9,10
5. 6
6. 1,2,8
7. 7

Voltstart 2014-12-28 10:26

Citat:

Ursprungligen postat av Kocken14 (Inlägg 393936)
Skarp snabbanalys
Avd 1- Kan inte se hur favoriten skall förlora, ständigt detta tjat om Art On lite, när vann han på V75 sist?? Blir Jonny hängandes i dödens då blir han ju helt tossig.
Spik 1 Bear Dancer
Avd 2 - Ett starkt trehästarslås, jag rankar 5 Nadal Broline sist utav dem, klar förstahand för mig är 10 Caspian Doc en nästa gångare i mina papper, tredje hästen är nr 4 Figaros Dream, hemmasegern i omgången??
Avd 3- Spik Food Money, får överta spets och brusar undan på 12 blankt.
Avd - 4 Svårt lopp men lyfter fram två hästar, 5 Trailing Edge som ibland ser ut som en gulddivisionare, ofta bra efter vila och firma Bergh /Jansson, den andra kusen perfekt inmatchad?? Bearhawaii. Men strecka på...
Avd 5 - Omgångens stora drag kommer här. tror att Olle Goop vinner åkandes med Hes a Difficult, tror att de på mellanvolten segerstrider, (jag vet att det inte är statistiskt rätt...)
Avd 6 - Också svårlöst, Tror det blir tokkörning med de flesta från framstår, gynnar 10,12
Avd -7 I am Unique, om hon får fuska bort lite i ledningen så kan hon vara en smällkaramell.
Lycka till!!

Själv har jag rankat Caspian Doc bland de där sista som inte behövs tas hänsyn till...:p

Helt otillräcklig för V75 om som senast. Visst var hästen fin vid sin senaste vinst, men motståndet var kasst!

Om_sommaren 2014-12-28 10:39

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 393940)
Själv har jag rankat Caspian Doc bland de där sista som inte behövs tas hänsyn till...:p

Helt otillräcklig för V75 om som senast. Visst var hästen fin vid sin senaste vinst, men motståndet var kasst!

Det blev ju helt fel för caspian sist. Det där loppet kan man glömma. Har för mig han såg rätt fin ut hästen. Men det går ju inte att slå Nadal broline. Men tusan vilken hög % på den

Om_sommaren 2014-12-28 10:41

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 393929)
Någon som har statistik på hur många gånger en debutant i guld har vunnit? Kan inte vara många.. En Food Money med pjuck på fötterna lär inte ha en chans som motsvarar insatsfördelningen..

Väldigt tunn gulddivision. Tar hon sig till spets vinner den med skor också om den är iordning. Senaste var väl going for gold zaz som gick ut i gulddebut efter lång vila och vann, då var det också tunnt fält

Icor 2014-12-28 10:49

1,6
2,4,5
1
2,3,6,7,9,12
7,10,14
1,5,6
7,10

Känns som en rolig omgång, vårt lag fick fram den här lappen. (vi är 3 st).
Det är dags för Democrat att ta sig en vinst. Spikar med barfota förbud, kanske ändrar mig om det nu mot all förmodan inte skulle bli det.

Voltstart 2014-12-28 10:51

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 393943)
Det blev ju helt fel för caspian sist. Det där loppet kan man glömma. Har för mig han såg rätt fin ut hästen. Men det går ju inte att slå Nadal broline. Men tusan vilken hög % på den

Tack för bra kommentar! Helt klart är det som du säger: Bara att glömma!

Jag snabbspolade arkivet för långt och missade hur hästen tappade allt vad position heter...

Jag omvärderar och höjer hästen i "ranken". Kanske tar med den för det samma då jag garderar här...:cheers:

crossbow 2014-12-28 10:59

Börjar med Erik å slutar med Erik

1 1 Bear Dancer
2 2, 4, 5, 9
3 1, 5, 9
4 2, 6, 9, 12
5 6, 10, 14
6 1, 5
7 7 Zelda Zonk*

jocklon 2014-12-28 11:05

Enormt värde i att fälla Tenzing idag! SS, TT och snoken spikar. Streckad på över 50%. Spår 1 som den inte borde kunna svara upp med tanke på att Eklas Superior är med i loppet. Och även om Jansson hyllar hästen, så har den fått ganska gynnsamma löpningar sista 2 loppen och i ärlighetens namn inte mött så bra hästar. Visserligen inte så bra hästar emot denna gång heller, men värdet ligger helt klart i att försöka fälla!

hugotheboss 2014-12-28 11:11

"Banveterinären har beslutat att alla hästar idag måste gå med skor."

sirlarsson 2014-12-28 11:14

Jag kanske får äta upp det men Food Money är dagens mest överstreckade enligt mig, garantispets på Democrat om den inte strular och inte släpper Lennartsson där? Food money för första gången i guld och då vinner man sällan, det är en grym häst men inget överdjur som tex BBS Sugarlight. Löjligt högt streckad hur som helst.

Grovport 2014-12-28 11:16

Vad tror ni om Francais Du Gull ?
Har inte startat på ett tag vad jag kan se.
Har tränaren uttalat sig ?