Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86-Solvalla/Bergsåker (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/22670-v86-solvalla-bergsaker/)

hoola 2015-01-14 22:14

Min subjektiva summering.

Tyvärr kryllar det av kuskar som INTE har på den nivån att göra och är bara i vägen för de bättre (inga namn).
Några uppsnackade hästar levererade inte alls - inget ovanligt egentligen men en sak om de höjs till skyarna av staketkuskar (som jag!) och en annan om tränarna överdriver i sina intervjuer (inga namn).
Skoförbudet till hälften - löjets skimmer!
Till slut ett namn i alla fall - Jorma.Oerhört pinsam i sina taktiska bedömningar och han höll stilen in i det sista.Satt kvar när tåget gick och sen visade hästen att den borde fått chansen tidigare.

sigh 2015-01-14 22:18

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 398830)
Nu har jag bara sett det en gång, men inte svarade han väl för att få rygg ledaren? Men det är väl enda försvaret, för annars fattar jag inget. Smygsvara en häst i dödens brukar man ju göra om det är en bra som kommer. Så man kan göra den mör och knäcka den över upploppet sen. Men att smygsvara en halvdålig motståndare är ju bara korkat, kommer bli bromskloss/rundningsmärke och det kostar ju.

Nej tror inte jag heller, var lite vag. Menar att han borde gått ner där när luckan fanns.

JANNE48 2015-01-14 22:56

Citat:

Ursprungligen postat av softpojk (Inlägg 398803)
Färdig DD. 5 mot 11.

Hur tänkte du där?:whistling:

Stekel 2015-01-14 23:01

Citat:

Ursprungligen postat av sigh (Inlägg 398838)
Nej tror inte jag heller, var lite vag. Menar att han borde gått ner där när luckan fanns.

Ja han hade ju en ocean av tid att glida ner i rygg ledaren runt ingången av första sväng. Så den positionen var han absolut inte intresserad av. Kan hända att hästen var lite het och inte gör sig så bra om man tar i den då så man ska inte vara för snabb att döma (enda ursäkten som finns). Men nog har man sett den hästen många gånger nog för att det argumentet heller inte håller tycker jag...

Trökig omgång iallafall, tur man inte la ner sig något värre på den.

bergomiotmail 2015-01-14 23:20

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 398850)
Ja han hade ju en ocean av tid att glida ner i rygg ledaren runt ingången av första sväng. Så den positionen var han absolut inte intresserad av. Kan hända att hästen var lite het och inte gör sig så bra om man tar i den då så man ska inte vara för snabb att döma (enda ursäkten som finns). Men nog har man sett den hästen många gånger nog för att det argumentet heller inte håller tycker jag...

Trökig omgång iallafall, tur man inte la ner sig något värre på den.

Märkligt då 2 av hästens 3 vinster under 2014 kom genom invändiga styrningar. Men Melander kanske har för höga förhoppningar om hästen..:)

varulv 2015-01-15 00:16

Citat:

Ursprungligen postat av Sicken (Inlägg 398805)
Förstår det inte heller. Bara att skicka ner märren.

Dom siktade ev på Prix Helen Johansson 25/1. YH hade fått bakspår i det loppet om hon överhuvudtaget hade kommit med, vilket jag inte tror hon hade gjort, behövs mer pengar på sig för det loppet som det ser ut redan nu i anmälningslistan. Det är inte bara att "skicka ner henne".

softpojk 2015-01-15 09:51

Citat:

Ursprungligen postat av JANNE48 (Inlägg 398849)
Hur tänkte du där?:whistling:

Med facit i hand fel, men jag tänkte iaf innan. Något du borde börja göra också. :lol:

Sicken 2015-01-15 13:47

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 398861)
Dom siktade ev på Prix Helen Johansson 25/1. YH hade fått bakspår i det loppet om hon överhuvudtaget hade kommit med, vilket jag inte tror hon hade gjort, behövs mer pengar på sig för det loppet som det ser ut redan nu i anmälningslistan. Det är inte bara att "skicka ner henne".

I see. Hade ingen koll alls på hur prop. såg ut.

Edit: eller vilket lopp de siktade på. Skrev mest i affekt.