Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   v64 Åby (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/22702-v64-aby/)

softpojk 2015-01-15 13:28

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 398967)
Håller med om att Lasken Palema är klassen i gänget. Men 4 galopper av 4 möjliga på Åby oroar? Tillfälligheter eller?

Strong Reasons verkar de alltid köra bort...

Callum känns väl ändå inte så dålig. Nu har nog Heiskanen något att bevisa också (har ju endast 13 hästar kvar i stallet). Borde nog vara i ordning?

Nångång ska SR vinna. Varför inte ikväll?

Jag tror det är tillfälligheter, och i mina ögon ökar chansen för felfritt för varje start. Detta vinner Lasken.

Allt gällande Heiskanen är ett enda stort ? för mig nu, tills han levererar igen!

Han föll sist med Callum då han borde vunnit om han gått med hästen tidigare, men satt och sov i spets, sen var det försent. (Tackar jag för då jag fick in V64an & 14.500).

Är väl så jag tänker. Jag ska ha 6 rätt idag, måste jag ändra på något gör jag det. Jag accepterar inget annat från mig själv. Fan jag måste börja bli mer självkritisk och örfila mig själv. Dags att krossa isen och lägga sig i solen!

Chiron 2015-01-15 13:40

I avd II är jag lite konfunderad gällande 6 Sonador. Känns ju som en rejäl kuskförbättring. Om det dessutom blir Untersteiners jänkarvagn (om den gått med en sådan vagn eller ej är frågan) lär det väl bli intressant. Första 1640 m är ett frågetecken. Sett till stammen borde det nog vara ett plus?

Tankar?

valla94 2015-01-15 14:15

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 398976)
I avd II är jag lite konfunderad gällande 6 Sonador. Känns ju som en rejäl kuskförbättring. Om det dessutom blir Untersteiners jänkarvagn (om den gått med en sådan vagn eller ej är frågan) lär det väl bli intressant. Första 1640 m är ett frågetecken. Sett till stammen borde det nog vara ett plus?

Tankar?

Har bara gjort 10 starter. Vunnit i 3 av dom! Vilket är bra. Gick dessutom en 15-tid i någon av sina första 5 starter vittnar om att det borde vara en bra häst för klassen. Som du sa, kraftigt kuskpluss...

Vi får hoppas nån har mer info om den här mkt intressanta kusen så kan de vara en kanon SPIK!!! :cheers:

Om_sommaren 2015-01-15 14:22

Goop upp bakom biccs honeybee. Hästen trivs med skor och är kvick bakom bilen. Hyperintressant idag till låg %

Chiron 2015-01-15 14:26

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 398987)
Goop upp bakom biccs honeybee. Hästen trivs med skor och är kvick bakom bilen. Hyperintressant idag till låg %

11 % är väl lite väl högt? Går väl upp i klass dessutom?

Idre 2015-01-15 14:30

Är det ngn som kan värdera Sputniks chanser? Banan lär bli krävande ikväll..... missgynnsamt för osäkre Thengill?

valla94 2015-01-15 14:32

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 398876)
Ska man ta med alla i amatörloppet eller går det att korta ner?

Borde kunna gå kort. Känns som det finns några som höjer sig.
Bästa hästen är 14 som nu återkommer efter en paus o med 1 högt upp i raden så är PWR garanterat iordning till ikväll. Dessutom kuskförstärkt ikväll ;). Tränaren brukar ställa hästen iordning när han kör själv. På 5 starter- 2 segrar o 1 andra plats. Kommer med stor sannolikhet att fälla många över upploppet. Frågan är bara om han hinner fram. Stor chans till en plats, men kan även vinna. Första strecket är 13 som körs av formkusken P Arnquist. Hästen har visat mkt bra orm o med klaff rundar han nog alla. 8 Har toppform o kommer att laddas mot tät för att släppa o komma via OS. Siktar på V75 i nästa start!!! Måste då räknas tidigt om man har sådana tankar om hästen. Gått bra till slut i varje lopp på slutet. Dessa 3 hästar höjer sig klart på förhand. Som skräll kan nämnas (6) 4.5.7.9. Men de är långskott på förhand..

Om_sommaren 2015-01-15 14:33

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 398990)
11 % är väl lite väl högt? Går väl upp i klass dessutom?

Tycker inte den möter nåt speciellt. Given på kupongen enligt mig. En annan som har fin form är what love can Do som också är kvick bakom bilen. Kan få fint lopp o det finns minus på de betrodda där ickså

Chiron 2015-01-15 14:34

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 398995)
Tycker inte den möter nåt speciellt. Given på kupongen enligt mig. En annan som har fin form är what love can Do som också är kvick bakom bilen. Kan få fint lopp o det finns minus på de betrodda där ickså

Självklart! Jag trodde att du tänkte chansspika. Är inte 10 Erica Hall första häst i loppet?

What Love Can Do gör alltid bra lopp, dessutom är Christoffer Eriksson i form.

Om_sommaren 2015-01-15 14:40

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 398996)
Självklart! Jag trodde att du tänkte chansspika. Är inte 10 Erica Hall första häst i loppet?

What Love Can Do gör alltid bra lopp, dessutom är Christoffer Eriksson i form.

Oj fick för mig att det var 1640. Knepigt lopp. Erica hall är riktigt bra när den fungerar. En annan mycket kapabel kuse är paleo Pride. Sputnik också bra när den är i slag.

Om_sommaren 2015-01-15 14:43

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 398996)
Självklart! Jag trodde att du tänkte chansspika. Är inte 10 Erica Hall första häst i loppet?

What Love Can Do gör alltid bra lopp, dessutom är Christoffer Eriksson i form.

Alltid är väl synd att säga. Var rejält ur slag ett tag , men nu verkar den på gång. Livsfarlig på stretchen idag då den känns bäst med ryggresa

Groknak 2015-01-15 14:45

P.g.a förseningar mellan Gbg & Fredrikshamn får Flemming Jensen stryka samtliga hästar ikväll. Även Stella Nora (lopp 9 nr 8) är struken

Shooter 2015-01-15 14:45

Flemming Jensen stryker alla sina hästar till kvällen! Pga förseningar mellan Göteborg och Fredrikshamn! Det ändrar ju allting. Ser att Groknak hann före.

Chiron 2015-01-15 14:45

Såg att andra skrev om Jensens strukna hästar. Raderar därför...

Nu blir det nya analyser av loppen!

softpojk 2015-01-15 14:48

Biccs HoneyBee SOS nu. finns chansen? orkar hästen?



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved