Citat:
Ursprungligen postat av valla94
(Inlägg 400323)
Avd-6: 5 Nabab Di Poggio går jämt o bra. Nu med Björn G i sulkyn blir den nog storfavort. Visst kan den vinna. Men den kommer nog att få gå utvändigt om mkt kapable 4- Monte Major. Är 4 vid sunda väskor så blir den inte lätt att besegra ikväll. Jag tror o hoppas att J Moberg har ställt hästarna iordning till kvällen, för då blir de åka av. Om dessa skulle duellera bort loppet så finns det bra motbud bakom. 11- Princess Wine har spurtat strålande på slutet o med tempo kommer hon givetvis in i matchen. Formen är även bra hos storskrällen 10- Cosmo M.L. Den har bra fart för klassen o är ett måste streck vid gardering. Nu bara 2%!. Varnar lite för 3- Orderly. Seg senast men säkert gått fram med de loppet. Tror Kim passar bra på den här. 8- Quangaroo Zet ligger Redén lågt med.
AVD-6: 4. B-5.11.10.3. C- 8.1. D- 2.7.9.12.6
|
Moberg ligger halvlågt låter det som!?... "Ej kunnat träna, knappast på topp ikväll" Sedan är han en lallare i sulkyn o inte omöjligt att B.G smäller sig förbi från start!? Synd med den negativa infon kring hästen... Med bättre förberedelser samt en "riktig" kusk istället hade det känts helt klart... Bättre du plockar fram den lila-vita dressen o kör själv ikväll Massur Degur så kan vi gå in hårt på toton ;)
4 Monte Major (V64-6) var ute på en väldigt hård bana senast på Åby och jag var inte nöjd med honom då. Jag är lite orolig för formen då jag inte kunnat träna på min sandbana i ett par veckor, han är knappast på topp ikväll. Du tror att spetsstriden kan avgöra loppet? Ja, det blir full körning och som du säger, kommer han till ledningen är mycket vunnet och då ska det vara en ganska bra chans. Det blir skor runt om, men det har ingen avgörande betydelse, han har vunnit med skor både hos mig och hos Flemming. Flemming körde honom med tåskor fram ett par gånger då han tyckte han blev mer stabil med den balansen, säger Jonas Moberg.
|