![]() |
Jag tror att Janne Josefsson och Uppdrag granskning vill sätta "tänderna" i den här soppan . Funderar på att bojkotta ATG
|
Citat:
|
Janne Josefsson är mutad!!! Eller är det han som är Utlands-Affe? ;)
OnT: Jag tror journalister tackar nej till det här uppslaget pga bristande förståelse om ämnet. |
Citat:
|
Citat:
Jag håller med dig om att formuleringarna i ATG:s regelverk är mycket märkliga och utestänger väldigt många om man läser ordagrant. Flera av instruktionsfilmerna för jokersystemet kan ju exempelvis sägas uppvigla till regelbrott. Det känns som man lämnat öppet för att godtyckligt kunna stänga av vem som helst. Man måste få stopp på de som du på ett bra sätt kallar rabattspelare. Jag tycker vi från nu använder ditt epitet istället, då kommer debatten nyanseras och dras åt rätt problematik. Nu tror många att det krävs moderna superdatorer och grymma hackers med helt unik statistik. Faktum är att om det är som man kan misstänka att de mytomspunna betaspelarna haft 4% i spelavdrag så skulle ju nästan tärningen generera vinst. Sen för att nå de omtalade 20% i avkastning exkl spelrabatt krävs självfallet bättre "modell" än rena slumpval av rader. Systemgränser kommer alltid att gå att komma förbi och just nu utgör de mest en ytterligare barriär för medelstora spelare hos ATG. Men om alla har 35% spelavdrag på de rader man betalar för blir det helt plötsligt inte så intressant. Så nyckeln för oss alla måste vara att syna alla möjligheter till rakeback, eller för att citera dig - stoppa RABATTSPELARNA! |
...orkar inte ens spela på nätbolagen idag(men lär nog komma igång imorgon:)), men detta gör en så trött så att det inte är sant, hoppas att vi kan få tillbaka vårat"gamla atg" o det så fort som möjligt...
|
...har iofs varit 90% säker tidigare(konspirationsteorier har funnits förr), men nu är jag 99,99% säker o det känns inte kul...men återigen ett stort tack till hatten(o även några andra av er)...
|
Idag var utdelningen för en gångs skull normal på V64.
|
Citat:
|
...hoppas( o tror lite också), att detta kommer att ta slut snart...gissar(!)att det är polare till atg-folk som har den här gräddfilen o att dom har blivit tillsagda att det inte kan fortsätta så här nå mer(annars blir även atg-folket rökta)...skulle det vara så illa att dom bara är uppmanade att ligga lågt ett tag, så är det ännu värre...men så kan det väl inte vara???
|
Strappa och Jamno har jobbat oerhört mycket med att gräva i Kökkenmöddingen av rabatter och underliga spelbolag, bena ut matematiken med V7,V8 och hur det skulle påverka utdelningarna när det stängdes nr.
Det visade återigen vara fullständigt korrekt analyserat, med lägre utdelning på lägsta antal rätt, imaginär högre på alla rätt, men framförallt fler jackpots, speciellt på V86. Att förmodligen ger lite högre hjälper förövrigt inte småspelarna enär dom ytterst sällan får alla rätt. I slutändan blir det småspelarna som förlorar på att det inte går att spela V7,V8 samt hästsporten då det är omsättningshämmande. Vilket påpekades för Skarplöth men negligerades. V86 är relativt förskonat från rabattspelarna, deras teknik har svårt för delade banor, varför DDspelet har blivit lidande av samma orsak. Förmodligen är också värdet svårberäknat för rabattspelarna på v86, det finns sämre med adekvat statistik och jackpot vanliga än på V75, vilket också är spelhämmande för rabattspelarna. |
Någon som vet om Paribet är 'på' igen?
På deras sida ser det ut som vanligt idag med spel till dagens V4 och V64. Som sagt, det kanske bara är en fasad som blinkar fint... |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|