![]() |
Citat:
Snyggt du fick ihop 5 rätt! Jag skulle tagit din Prahda på mitt första system! Bra spik av dig :hattenav: |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Nämner två skrällar båda sitter. Satt i arkivet från 03.00 till 07.00 Detta kommer dock aldrig hända igen, att båda sitter :no: |
Citat:
Så tar gärna hjälp, för kan allt för lite om reducering, jag chansar liksom mest. |
Nicklas J
Hur gick det med trion i lopp 11? |
Citat:
Voltstart; Du som följt mina ideér kanske minns att jag gav klartecken på Coriano Ås den 12 dec i lopp 9 på Bergsåker och rekommenderade hästen som V3 spik. Givetvis vann den och gav 7.40 och gick 13.8 och var nästagångare för mig.Dagens seger tycker jag var REN kuskseger. Smart att ge sig iväg just när han gjorde det och Bergh kunde i rimlighetens namn inte svara en gång till efter Uffes försök. |
Citat:
|
Citat:
Likadant kör han i V64:2. Får ej överta där och hamnar i dödens. Blir bra 3:a. Jag tror Ove trodde på bra chans ifrån dödens med båda. Kör fram när han ska och positionerar sig. (Att du missade Benita i ditt tipssnack inför senast förvånade mig) Ove har jag själv följt i norr väldigt länge. Kombinationen inneha förmåga få fart på hästar och i runda slängar alltid ge hästen en rejäl chans till vinst gillar jag. Därför hade jag koll på Coriano Ås redan ifrån början. Det är inte enkelt att minnas alla hästar, men i fallet "Långben" så behöver vi ej påminna varandra!:) I övrigt måste jag påpeka att du har en förmåga att få betalt för dina spel, när idéerna går in. Själv lastar jag ofta på fel spelform eller åker på streckspelet i övrigt lopp där det blir för svårt.:ful: |
Kom precis hem och såg att v4:an satt iallafall:lol: Vill passa på att tacka Icewinner för den eminenta genomgången i början av tråden:claps::clap:
|
Citat:
|
Citat:
Dum som jag är ryggade jag inte mig själv på V4:an ;) hahah :idiot: |
Citat:
|
Grattis till alla er som vann pengar idag. Det var ni väl värda! :cheers:
Mycket svårtippad omgång! |
Citat:
Gjorde två system och fick 4 rätt på båda, som totalt täckte 6 rätt i alla loppen vill säga.. Så det var lite tradigt :p Men fick in 5 spänn på DDn iaf :) |
Citat:
|
Citat:
gokväll/SO |
|
Jobbig speldag. Satt kvar med flerbong med sju streck i sista v64, men lyckades torska. Måste jag tillägga att jag bara lira V6. En av mina tyngre torskar....
|
Citat:
Jag försöker tänka i lite flummiga banor, nämligen hur mycket som spelarna brukar ha fel. Kikar man på spelarnas rank och hur hästarna placerar sig så kan man konstatera att dem som spelarna tror mest på, och vinner flest lopp. De som spelarna tror näst mest på, vinner näst mest lopp. Även när vi kommer ned till plats 8 - 9 - 10 så stämmer detta helt perfekt. Enligt den statistik jag har så är ranksumma 18-28 relativt vanligt förekommande på V64, och ger mycket goda förutsättningar för en bra avkastning till spelarna som finner raden. Att reducera med villkoren att ranksumman skall bli 18-28 hade reducerat ned systemet till 298 rader. Då går man mycket medvetet på att det skall bli stora pengar. Man kan naturligtvis reducera tvärtom, kräva max 17 i ranksumma, och går då medvetet på de små pengarna. I det fallet kan man kryssa i Endast V6 och kanske också laborera lite med målvinst. Det är ytterst sällan som två hästar som spelarna rankat sämre än 8 vinner en omgång. Att lägga till det villkoret hade sänkt radsumman till 268, endast 30 rader/kronor. Det tycker jag är för lite för att jag skall våga sätta det som villkor. Vinsten är för liten i förhållande till risken. Endast villkoret med ranksumma hade gett dig 1 femma och 8 fyror igår, 2394kr Villkoret med max en sämre rankad än 8 hade gett samma resultat. Med reducering så vinklar man oftast sina system mot vilken utdelningsnivå man tror att det blir. Med tanke på att du hade krav på två spikar (favoriter) och dessutom två betrodda A-hästar varav Ulf Ohlsson skulle sätta en av sina styrningar så kan man väl tolka det som att du inte trodde på någon högre utdelning. Då är det svårt att vinna något om man trott fel. |
Citat:
Jag hoppades på hög utdelning (vilket jag gör varje gång jag spelat ett reducerat system, i annat fall spelar jag litet matematiskt med flerbong) och ville att båda mina storskrällar skulle smälla in. Har inte reflekterat riktigt över reduceringen utan bara kört basic att en favorit skall vinna (A-häst)... Men jag har ju glömt att jag sitter med två spikar som också är favoriter... Ranksumma för mig har varit rätt kluddigt, alltså vilka siffror man ska välja (känns som man har mer koll när man väljer ut specifika hästar och en av de ska vinna tex..) Men du beskriver det ju väldigt bra, ranksumma går ju hand i hand med utdelningen. Har aldrig använt ranksumma, men det är ATGs ranksumma man använder då eller? Samma sak som turordningen? Red: Nej, det är efter insatsfördelningen va? :p |
Citat:
|
Citat:
Nu vet jag inte om du använder HPT, men i så fall vet du om det är denna reduceringen man ska använda? (Trist om man gör fel och så har man reducerat bort fel rader :hurt:) http://imgi.se/image.php?di=AMTR |
Citat:
Tror hur man vill reducera är väldigt individuellt. Jag kör alltid med ABC. Mvh internethjälten. |
Citat:
Ville bara lägga mer kött på benen och förstå hur man ska göra för att reducera via rank! |
Citat:
Sen brukar jag typ ha A hästar som jag tror mycket på, sällan är alla favoriter A-hästar. Brukar ha två C hästar. Det är två skrällar i två olika lopp, för oftast sätter man väl inte två. Utan bara en om ens det. Så jag brukar känna mig rätt stabil med den reduceringen. Med denna reducernge utgår jag från att det är V65/V64. Och bakom det har jag en spik som jag inte rankar. utan den måste ju ändå vinna givetvis. Lycka till, så het som du ändå var igår. Är en storvinst inte lång borta för dig. :yes: |
Citat:
Intressant höra olika varianter hur folk som brukar lyckas spelar! :) Ja, nån gång ska det väl ändå smälla! :KO: |
Citat:
|
Citat:
|
Det är lätt att gå bort sig om man både reducerar på ranksumma och egna utgångar eller annan reducering eller ännu värre ännu fler varianter av reducering i ett och samma system. Kan funka också, men risken är att man inte riktigt lämnar in vad man tänkt eftersom. Summan av reduceringarna blir liksom större än vad man tänkt eftersom de går i varandra.
Själv brukar jag mest köra egna utgångar, men kommer troligtvis börja lägga om mer mot att istället bestämma att jag går matematiskt på spik direkt på en av de utgångar jag ser som riktigt spelvärda och använder ranksumma som enda reducering. Risken med utgångar är annars att man sätter ut dem lite slarvigt, men ska man sätta ut en spik tenderar man att analysera läget lite mer grundligt. Sen gäller det ju att man vågar spika en outsider som är spelvärd då också, men det är bara att hålla andan och dyka de första gångerna så försvinner spärren förhoppningsvis efter några gånger. Speciellt om man får in dem då. Kan kolla när jag kommer hem vad en lämplig ranksumma är att gå på när det gäller V6, har data från alla omgångar under 2014 som underlag. |
Citat:
Hörde 18-28 tidigare som skulle vara vinstgivande i längden iaf :) |
När det gäller ranksumma så bör man vara lite försiktig att begränsa den uppåt !På ditt system sparar du bara 14 spänn på att sätta den till 28 jämfört med 33 som jag tror var max. Det man bör tänka på är väl hur mycket varje reducering sparar och hur sannolikt det är att den håller samt vad man har för täckning på hästarna .Annars var det ju en vass ram!
|
Citat:
Om man leker med tanken att skruva ner till ranksumma 17-28: Ranksumma 17 hade 15 utfall med medelvärde på 39kkr (35kkr om man plockar bort högsta värdet som var lite extremt och lägsta värdet). Ranksumma 18 hade 16 utfall med medelvärde på 75kkr (56kkr om man plockar bort de högsta respektive lägsta 3 värdena). Ändrar man från 18-28 till 17-28 kostar inlämningen ca 5% mer. Har vänt och vridit på det lite som du ser här och kikat lite mer och tycker väl att 18-28 ser ut att vara en nära nog optimal ranksumma att reducera V6 på! Så kör på det tycker jag! Förutom då under de omgångar där det finns nära noll potential till så mycket skräll då, för de finns ju faktiskt och då är det dumt att gå på krav som är extra osannolika att gå in. Utdelningen blir normalt sett desto högre vid de tillfällena såklart, men sannolikheten kan också sjunka motsvarande och även mycket mer. Då spelar man plötsligt med rader med undervärde. Viktigt att ha med sig att sätta in det hela i rätt sammanhang. Precis lika dumt som att spela flerbong på favoritparad en stormig lördag med tjällossning i februari är det att spela för skrällparad under en omgång med perfekt bana och uttagningslopp till stochampionatet. |
Citat:
Nej, men precis man får ju applicera det på omgångar man ser någon form av skrällpotential i och hoppas man har rätt ;) Grymt tacksam! |
Sen måste man ju bara ha en systemram som passar ranken kom jag på! :p
Tar man tex enbart de 3 mest streckade i varje lopp (inte för att jag gör det men) så blir reduceringen till en enkelrad där 3e handaren måste vinna. Känns som man med denna rank får välja ut ett par lopp där det kan tänkas skrälla och sen heltäcka dem. (Vilket är så jag vill spela :)) |