Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   v64 MANTORP (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23217-v64-mantorp/)

jackpott 2015-02-23 22:41

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 410598)
Kan du vara vänlig att sluta med dina gälla moderator färger?
Så mycket perra365 över dig så det finns inte!

Ska posta en låt till dig som du kanske känner igen sen TP?

Du får ursäkta men jag har inte en aning om vad du pratar om.

Voltstart 2015-02-23 22:48

Citat:

Ursprungligen postat av jackpott (Inlägg 410628)
Du får ursäkta men jag har inte en aning om vad du pratar om.

Helge säger att Vad är en Jackpott? Jo en tråkig dag är jobbig att få rakt upp i ansiktet flera ggr i varje tråd. Den är ansträngande faktiskt. Färgen gör ögonen trötta.:sleep:
(I övrigt är det inte meningen att du ska fatta. Endast de som varit medlemmar här eller på TP under en längre period gör så utan större svårigheter. Bara att skaka av sig och inte bry sig om.)

DiggerCrown 2015-02-23 22:49

Precis vad jag tänkte iaf

DiggerCrown 2015-02-23 22:52

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 410622)
Då kan jag lätta en aning på din börda iallafall och säga att det "bara" var 700kkr du gick miste om. Snyggt system! Märkligt hög utdelning idag när det inte var jackpott eller nåt, det vann två ganska klara favoriter och en som borde varit ganska stor favorit. Och ingen av skrällarna var riktiga stjärnsmällar heller.

sant stekel, räknade inte in min andel i potten ;)

Jobbalitemer 2015-02-23 22:55

Citat:

Då kan jag lätta en aning på din börda iallafall och säga att det "bara" var 700kkr du gick miste om. Snyggt system! Märkligt hög utdelning idag när det inte var jackpott eller nåt, det vann två ganska klara favoriter och en som borde varit ganska stor favorit. Och ingen av skrällarna var riktiga stjärnsmällar heller.

Skulle säga att det är åter till det normala. Paribet mflr måste antingen ligga lågt, lagt ner eller blivit avstängda på riktigt? Fan på tiden! Hoppas vi slipper se skiten nå mer :rant:

Manprinsen 2015-02-23 22:57

:idiot:
Citat:

Ursprungligen postat av DiggerCrown (Inlägg 410619)
Ganska jobbig va?

Registrerat spel

Datum: Måndag 2015-02-23
Bana: Mantorp
Spelform: V64, omg. 38

V6 - endast vinst vid 6 rätt

Avd Ordinarie hästar
1 1, 6, 7, 9
2 1, 3, 7, 10
3 5 Love Palema
4 3 Tortens Prince
5 4, 6, 7, 10, 11
6 7 Tokio Hotel Hall

Vadet gäller startnummer

80 rader x 10 x 1,00 kr Totalt: 800,00 kr

Kvittonummer: AB46 87D4 49B4 9541

Jävligt snyggt spelat! :cheers:

Hade kunnat ifrågasätta hur du vågar plocka bort Björn Goop från spår 2 i ett helöppet lopp, men då du dessutom spelar X 10 så gäller det att ta ställning om man ska få ihop bongen till en rimlig peng.

Stekel 2015-02-23 22:57

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 410627)
Jag har en känsla av att många storspelare, som lirar flerbong, gick emot favven i VI:e idag. Den har inte imponerat och större lirare är väl insatta i travarna. Kan den teorin stämma?

Det var för en gångs skull en jackpottfri omgång, direkt efter en jackpott-sexa som låg insprängd mellan en jackpott-sjua och jackpott-åtta (dubbel). Jag tror inte det var många storspelare med i omgången helt enkelt. Men om de var det är det mycket möjligt att de gick emot båda de stora favoriterna.

Min behållning ifrån omgången (som jag för övrigt inte spelade på men gjorde för framtidens skull en analys och en rad) är att jag kanske ska börja omvärdera en lopptyp eller åtminstone syna den historiken lite närmare någon dag:

Omgångens "snabblopp" blir det ofta en stor favorit i och stora favoriter i sig är ju som regel något överspelade men jag tror de i de här fallen är extra överspelade. Det är inte ovanligt att de tar eller får överta spets och så långt allt väl. Men sedan viker de sig inte helt sällan även därifrån. Hände idag och häromdagen på Åby när Takters (minns inte vad hästen heter nu) däckade över upploppet. Tror det kan ha lite att göra med att de sällan är speciellt vässade för de där vardagsloppen, men att de värderas utifrån fina insatser från hårdare motstånd på V7/V8 där de varit betrodda och/eller gått bra. De sämre hästarna står på andra sidan av staketet, det är V64 som är storloppen för dem som de möjligen vässats lite extra för. De är åtminstone inte mindre tränade än i andra lopp de startar i.

oggeb 2015-02-23 22:59

Citat:

Märkligt låg utdelning med tanke på rankingsumman skulle jag vilja påstå. Bara i år har det vid en rankingsumma på 23 poäng givit 622 544 kr, 639 070 kr samt lågvattenmärket, innan denna omgången, 97 309 kr

jackpott 2015-02-23 22:59

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 410630)
Helge säger att Vad är en Jackpott? Jo en tråkig dag är jobbig att få rakt upp i ansiktet flera ggr i varje tråd. Den är ansträngande faktiskt. Färgen gör ögonen trötta.:sleep:
(I övrigt är det inte meningen att du ska fatta. Endast de som varit medlemmar här eller på TP under en längre period gör så utan större svårigheter. Bara att skaka av sig och inte bry sig om.)

Okej tagit bort signaturen :cheers:

DiggerCrown 2015-02-23 23:01

Ja precis Månprinsen. Jag ville ha upp spelvärdet och på förhand tyckte jag att då gällde det att fälla Björn i fjärde. Trodde inte i min vildaste fantasi att det skulle slå så bra i garderingsloppen.

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 410634)
:idiot:

Jävligt snyggt spelat! :cheers:

Hade kunnat ifrågasätta hur du vågar plocka bort Björn Goop från spår 2 i ett helöppet lopp, men då du dessutom spelar X 10 så gäller det att ta ställning om man ska få ihop bongen till en rimlig peng.

Stekel 2015-02-23 23:04

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 410636)
Märkligt låg utdelning med tanke på rankingsumman skulle jag vilja påstå. Bara i år har det vid en rankingsumma på 23 poäng givit 622 544 kr, 639 070 kr samt lågvattenmärket, innan denna omgången, 97 309 kr

Spontant tyckte jag det var hög utdelning, men du har nog rätt i att den snarare var i lägsta laget. Sett till fjolårets utdelningar också. Samtliga 23or ifjol och hittills i år (ett 10-tal totalt) har gett mer faktiskt.

Stekel 2015-02-23 23:06

Citat:

Ursprungligen postat av DiggerCrown (Inlägg 410638)
Ja precis Månprinsen. Jag ville ha upp spelvärdet och på förhand tyckte jag att då gällde det att fälla Björn i fjärde. Trodde inte i min vildaste fantasi att det skulle slå så bra i garderingsloppen.

Jag tänkte precis likadant när jag komponerade mitt system, garderade upp Goops stora favorit mer i brist på andra lopp att gardera upp. Kan kosta att tänka för mycket ibland, träffar man i stolparna hela vägen blir det bra utdelning trots att några stora favoriter går in. Bara att bryta ihop och komma igen!

DiggerCrown 2015-02-23 23:09

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 410640)
Jag tänkte precis likadant när jag komponerade mitt system, garderade upp Goops stora favorit mer i brist på andra lopp att gardera upp. Kan kosta att tänka för mycket ibland, träffar man i stolparna hela vägen blir det bra utdelning trots att några stora favoriter går in. Bara att bryta ihop och komma igen!

sant, det gäller att få ihop det hela vägen. Nu tyckte jag att winchester bay var en riktig bluffavorit då den inte på något sett övertygat så 47% på den kändes helt galet och därför valde jag att spika emot

Manprinsen 2015-02-23 23:15

I vanliga fall ska den inte vinna, det var en jävligt svag favorit. Nu lyckades ju Björn med konststycket att gunga in den med en noslängd före en snopen spurtande Grassman. Sen vet ingen hur loppet utvecklar sig utan galopp på Tortens Prince.

Sällan man sätter 6:an på ren badkarskörning, krävs oftast (tyvärr) en gnutta flyt med galoppgudarna och löpningsförlopp.

Stekel 2015-02-23 23:18

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 410642)
I vanliga fall ska den inte vinna, det var en jävligt svag favorit. Nu lyckades ju Björn med konststycket att gunga in den med en noslängd före en snopen spurtande Grassman. Sen vet ingen hur loppet utvecklar sig utan galopp på Tortens Prince.

Sällan man sätter 6:an på ren badkarskörning, krävs oftast (tyvärr) en gnutta flyt med galoppgudarna och löpningsförlopp.

Det är ju ingen stjärna, men stod spets och Goop/Stenströmer i programmet, och konkurrensen var väldigt skral. Sagt med facit i hand som sagt, jag skulle inte ha spikat den heller.