Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart
(Inlägg 410627)
Jag har en känsla av att många storspelare, som lirar flerbong, gick emot favven i VI:e idag. Den har inte imponerat och större lirare är väl insatta i travarna. Kan den teorin stämma?
|
Det var för en gångs skull en jackpottfri omgång, direkt efter en jackpott-sexa som låg insprängd mellan en jackpott-sjua och jackpott-åtta (dubbel). Jag tror inte det var många storspelare med i omgången helt enkelt. Men om de var det är det mycket möjligt att de gick emot båda de stora favoriterna.
Min behållning ifrån omgången (som jag för övrigt inte spelade på men gjorde för framtidens skull en analys och en rad) är att jag kanske ska börja omvärdera en lopptyp eller åtminstone syna den historiken lite närmare någon dag:
Omgångens "snabblopp" blir det ofta en stor favorit i och stora favoriter i sig är ju som regel något överspelade men jag tror de i de här fallen är extra överspelade. Det är inte ovanligt att de tar eller får överta spets och så långt allt väl. Men sedan viker de sig inte helt sällan även därifrån. Hände idag och häromdagen på Åby när Takters (minns inte vad hästen heter nu) däckade över upploppet. Tror det kan ha lite att göra med att de sällan är speciellt vässade för de där vardagsloppen, men att de värderas utifrån fina insatser från hårdare motstånd på V7/V8 där de varit betrodda och/eller gått bra. De sämre hästarna står på andra sidan av staketet, det är V64 som är storloppen för dem som de möjligen vässats lite extra för. De är åtminstone inte mindre tränade än i andra lopp de startar i.
|