Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Bergsåker (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23317-v75-bergsaker/)

Stekel 2015-03-07 13:36

Ove A ÄR tomtegubben, vilken lirare...

Enligt Hanna har La Fille rest dåligt. Trodde inte på den tidigare, än mindre nu. Dagens sämsta skrik!

Manprinsen 2015-03-07 13:38

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 414042)
Ingen som tar emot den... Men den tvärar och lägger mycket kraft under loppen, frågan idag är väl huruvida han håller i två varv då. Rätt ljummet motstånd å andra sidan. Har ju en smickrande rad för att vara henne med fyra felfria på fem starter. Så säker är hon inte. Lite väl stor favorit faktiskt, men en bra utgångshäst.

Flera på 1-2% som bör ha hygglig chans i det här riktiga skitloppet om favoriten gör bort sig eller får slut i tanken, 9,10,11 tar jag med på ramen! Lynn Palema, den troliga ledaren om det inte blir favoriten, är bara streckad på 5% och det är ju galet om något!

Ja jag ställer mig ytterst tveksam till hur den ska hålla hela vägen på medel om den ska springa på tvären? Är väl om Örjan i egenskap av Örjan får bluffa bort halva loppet i spets. Var lite inne på Robbans först, men den såg så jävla tråkig ut senast och känns allmänt som en rätt vek sak, speciellt på halvtung bana? Känns överlag som ett tråkigt gäng det här.

Kommer han ut så tror jag Tobias Modig kan ta sin första v75 seger med lite klaff. :moneybag:

Stekel 2015-03-07 13:49

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 414050)
Ja jag ställer mig ytterst tveksam till hur den ska hålla hela vägen på medel om den ska springa på tvären? Är väl om Örjan i egenskap av Örjan får bluffa bort halva loppet i spets. Var lite inne på Robbans först, men den såg så jävla tråkig ut senast och känns allmänt som en rätt vek sak, speciellt på halvtung bana? Känns överlag som ett tråkigt gäng det här.

Kommer han ut så tror jag Tobias Modig kan ta sin första v75 seger med lite klaff. :moneybag:

Svårt att bluffa bort något med den hästen, blir den vass är det nog bara att åka med och hoppas att soppan håller hela vägen. Tobias Modig till 4% i det här kuskmotståndet känns rätt iskallt tycker jag. Lika mycket spelad som spetsaspiranten Lynn Palema, ett enkelt val.

Klanke 2015-03-07 14:00

On hold är bra men bara en seger på 19 över distansen är dock oroande.

Shooter 2015-03-07 14:03

Citat:

Ursprungligen postat av Klanke (Inlägg 414060)

Jag får det till 10 starter över 2600 med fyra vinster.

Manprinsen 2015-03-07 14:04

Citat:

Gör det så stor skillnad med 20m egentligen? Ändå distansplus jämfört med Queasy, den har ju bedrövlig statistik på allt över 2140?

Manprinsen 2015-03-07 14:05

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 414063)
Jag får det till 10 starter över 2600 med fyra vinster.

Dom flesta är på 2660 och inte 2640

Stekel 2015-03-07 14:05

De fick precis en kommentar av Magnus som tyder på att han inte kommer ladda så värst hårt från start. Loppet över när Örjan kommer till ledningen, jag spikar andrahandaren rakt ut!

asgaya3141 2015-03-07 14:07

Citat:

Dagen bästa värmning 7 Queasy enligt liven

Shooter 2015-03-07 14:07

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 414065)
Dom flesta är på 2660 och inte 2640

Då har han ju definitivt inte gjort 19 starter. Nu brukar man heller inte skilja på tillägg när man diskuterar starter över vissa distanser.

draken 2015-03-07 14:08

Banan det enda som kan fälla Queasy i dag

Dzekson 2015-03-07 14:09

Dagens bästa drag enligt mig Kung Töll i första, sticker näsan först på mållinjen.Spik!

Sprite 2015-03-07 14:10

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 414070)
Banan det enda som kan fälla Queasy i dag

Hur menar du då? Är han totalt överlägsen kapacitetsmässigt så oavsett löpningsförlopp så vinner han?

Citat:

Ursprungligen postat av Dzekson (Inlägg 414071)
Dagens bästa drag enligt mig Kung Töll i första, sticker näsan först på mållinjen.Spik!

Varför? Motivering kanske?

hammering 2015-03-07 14:10

Stark

vi har ju inte sett botten i den ännu ock enligt säkra källor kan han en 27 tid på distansen ock går han 27 idag? så är han ensam på fotot

draken 2015-03-07 14:14

Jag tycker att Queasy verkar formstarkare än On Hold och det luktar spets lång väg. Ser ingen annan som ser det värt att försöka trycka sönder den. Det enda jag ser emot seger är att banan är lite tung och det kan bli stumma ben till slut då distansen inte är någon fördel. Där har du mitt svar Sprite. Hoppas att det duger.Sen om det är rätt det är en helt annan sak.
Kan vara så att On Hold får hjälp av banan och orkar tugga ner den till slut i alla fall annars tror jag inte så mycket på den. Tyckte Magnus inte lät så övertygad heller.