Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Bergsåker (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23317-v75-bergsaker/)

whalz 2015-03-01 22:00

Citat:

Ursprungligen postat av LeBanner (Inlägg 412644)
Nån som har lyckats få tag på spalatos bortglömda än? Klockan är ju fan snart 22...

Tycker det är roligt att läsa lite längre inlägg även om jag är kass på det själv så sluta med hånet snälla...

LeBanner 2015-03-01 22:04

Citat:

Ursprungligen postat av whalz (Inlägg 412645)
Tycker det är roligt att läsa lite längre inlägg även om jag är kass på det själv så sluta med hånet snälla...

Kunde inte hålla mig ;) Det var dock med glimten i ögat.

Jag gillar också hans inlägg, eftersom han kör sitt eget race. Men du måste erkänna att det var en extremt rolig kommentar förra veckan. Han får leva med att dras med den ett tag...

Tirich 2015-03-01 23:30

Första känslan är att man kan "köpa" flera av loppen på 2-3 streck...
On Hold, Aristocat Boko och möjligen Queasy (distansminus) i silver
Diego, Super Otto och Rebben i brons.
Västerbo Carrera, Twigs Atkin och Jethro Tull i klass 1
QoTD möjligt spikförslag i stoloppet, annars kanske Oops Trot, Caddie Heart (om bättre än sist)
Rocky Winner tar väl guld, annars streckar man 3-5 st och är hemma där.
Sebastian Sund BRO spik i sista
Ett gäng i kallis-loppet
Klart!

Icewinner 2015-03-02 00:06

Tänkte "Yes, 3 sidor med inlägg om kommande omgången!!"

Så var det bara 50 inlägg om hur dåliga loppen var och att Norrland inte ska ha V75..

Emeffeff 2015-03-02 00:25

Citat:

Ursprungligen postat av Icewinner (Inlägg 412652)
Tänkte "Yes, 3 sidor med inlägg om kommande omgången!!"

Så var det bara 50 inlägg om hur dåliga loppen var och att Norrland inte ska ha V75..

Med tanke på hur Gulddivisionen ser ut så kommer det säkert diskuteras en del innan lördag, även på andra ställen. Det är klart att alla delar av landet ska ha V75 men när det ser ut som det gör nu på lördag kan man inte undgå att ifrågasätta fördelningen. Varför inte Solvallas V75-omgång idag kunde köras på nu på lördag istället till exempel är obegripligt för mig.

barner 2015-03-02 00:29

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 412629)
Jägersro har tappat flera V75 lördagar om man jämför med inte alltför många år bakåt i tiden. Geografiskt ligger inte Jägersro helt optimalt till heller, om det är svensktränade hästar man vill se i startlistorna.

Halmstad däremot borde ha mer tävlingar.

1. Alltid perfekt bana.
2. Ligger geografiskt perfekt med travets kvalitetstränare/hästar alltmer finns i syd och Mellansverige.

Jämför kvaliten mellan det som startade där igår med allt skräp som är anmält till Bergsåker på lördag.

V75 norr om Bergsåker på vintern skulle innebära ett ännu störra fiasko mot hur startlistorna där ser ut på sommarhalvåret.

Jägersro är mer än Ludde. Han blev inte ens årets tränare där 2014. Men det är Halmstad och Åby som fått/får mest nya kvalitetstränare och det känns därför konstigt att man under sommaren ska köra V75 i Norrland var och varannan lördag när där knappt finns några tränare eller hästar som hör hemma i travets elitserie. Travpolitiken innebär sannerligen inte att allt blir som det borde.

Enig, vi åkte till halmstad från Köpenhamn, for 2 gang til v75, dejlig bane, flinke folk, rigtig flotte tjejer som serverer oppe i restauranten, det er et mega ++++++.

Et minus til halmstad, man skal inta vente 15-20 minutter i kø for købe en korv eller en sodavand, måtte gå ud af køen for at se 6 lopp udenfor og inta på tv, kun 2 steder man kan købe mad og drikke på en v75 dag, selv på charlottenlund, på en almindelig dag er der 2-3 steder man kan spise eller købe drikke.

Sagde det også til René Jensen, da jeg snakkede med ham.
Men ellers er halmstad fin, og de burde havde flere v75 dage.

Sry lidt off topic. men håber det går.

Icewinner 2015-03-02 05:08

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 412654)
Med tanke på hur Gulddivisionen ser ut så kommer det säkert diskuteras en del innan lördag, även på andra ställen. Det är klart att alla delar av landet ska ha V75 men när det ser ut som det gör nu på lördag kan man inte undgå att ifrågasätta fördelningen. Varför inte Solvallas V75-omgång idag kunde köras på nu på lördag istället till exempel är obegripligt för mig.

Jo, nej jag förstår det kommer snackas mycket kring detta!

Blev bara ledsen för jag hoppades på 3 sidor med intressanta spekulationer kring loppen ;) Fast det kommer ju här tids nog :)

putte64 2015-03-02 06:55

Har svårt se On Hold torska

putte64 2015-03-02 06:58

Guld är ett skämt.
så här dåligt får det inte vara.

bergomiotmail 2015-03-02 07:20

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 412662)
Har svårt se On Hold torska

On Hold? Gick ju bra i lördags...:D

putte64 2015-03-02 09:07

Citat:

Ursprungligen postat av bergomiotmail (Inlägg 412665)
On Hold? Gick ju bra i lördags...:D

Då trodde jag inte den kunde vinna.
Men nu vinner den.

whalz 2015-03-02 10:26

Tidigt system!

On Hold och queasy ser jag som ett starkt lås.

Spik: 7

2-4-6-7

3-4

1-2-4-6-7-13

2-4-5-6

11?

Får se hur det förändras längs veckan :)

Tequilas 2015-03-02 12:37

Hmmm

Jag skulle nog ta med nummer 3 i andra avdelningen :clap:

Helge 2015-03-02 18:50

Citat:

Ursprungligen postat av AMHC (Inlägg 412572)
Blir det dubbeljackpot? :smoke::moneybag:

Snart kommer startlistorna!
Åsakjappen startar i kallblod?

Bra intervju om Åsakjappen.

http://www.travtipset.se/v75-intervj...ce=twitterfeed

Från http://www.travtipset.se/

trance_error 2015-03-04 00:08

Avd 1: Quick Razz hängde med bra bakom bra hästar sist, verkade ej vara tom då, galloppen kom och den dagen förstörd. Hade kanske kunnat utmana. 2%.

Avd3: Här tror jag Rocky vinner, gjorde ett fint intryck på mig senaste starten. Fick springa i dödens i stort sett hela loppet, vart 2:a efter Digital Ink. Litet fält gynnar då den har dåligt spår.