Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Bergsåker (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23317-v75-bergsaker/)

olle 2015-03-06 08:27

B365 släpper flera intressanta odds kl 10.

Kallblodsloppet: Dom det aviseras barfota runt om ev på kommer att spelas ner hos atg när det lyser rött i listan

Alfie: Spelades ner rejält hos Unibet i går kväll på den intressanta infon. Från 18 till 12 ggr. B365 släpper den till 30 ggr.
Nybrink skriker om Nebbenes Jahn i sin krönika idag. Stora nyheter på den också balansmässigt. 30 ggr hos B365 (ungefär som UB).

Elles W Fill låter man uppåt på i avd 6: 40 ggr hos B365 mot 17 hos Unibet. Skrev lite om den också i ett inlägg i denna slinga.

Esprit Boko skitläge i sista loppet men mycket intressant utrustningsinfo. Även den kommer spelas ner hos statliga spelmonopolet på att det kommer lysa dubbelrött: 10 ggr hos B365 mot 5,75 hos Unibet.

Stig H skriver i sin krönika i AB idag som Twigs Atkin är klar. 3,50 hos B365 mot 2,25 hos UB.

Greenstar 2015-03-06 09:04

Korta tankar inför morgondagen:

Avd 1: On Hold seg senast, lär gått framåt med lopp i kroppen, blir släppt till ledning tidigt?
Queasy är väl den som skulle kunna utmana om spets vid laddning, men tveksamt om han vill ha On Hold tryckandes i dödens om han skulle köras där...tror även att han släpper och är nöjd med "hålet" och således anser jag att On Hold är en bra spik att inleda med. Vettig tvilling till 2,5-3 ggr att inleda med dessutom?

Avd 2: Quick On The Draw är bästa hästen, men även den knepigaste. Att köpa henne som favorit är lika säkert som att luta sig mot ett duschdraperi....med på lappen, men garderas i första hand med Caddie Heart som bör gått framåt rejält med loppet senast, samt Tequila Palema som värmde fint senast. Skor på nu och felfri avgång är mer trolig. Kul drag!

Avd 3: Finns två hästar som kan vinna detta "guldlopp". FDG spetsar och får RW över sig tidigt och sedan gör dessa upp. Har ändå mer feeling för RW efter intrycket senast och tar ställning för denne, SPIK!

Avd 4: Ojömnt lopp där jag tar ställning för Västerbo Carrera som har varit klart förbättrad på slutet och möter ingen Ready For More den här gången och jag tror att han tidigt sitter i ledningen och stannar där hela vägen. Ramla inte ur Sören!!

Avd 5: Öppet kallblodslopp, heltäcker nog. Roligast är Stark (leder länge) samt Alfie med årets kuskplus(?). Båda till singel% just nu:) men oerhört öppet som sagt...

Avd 6: Super Otto hade nog vunnit utan galoppen senast, tidig imorgon. Diego M Boko blandar och ger, inte rolig som hårt betrodd. Rebellion tvåa utan galopp senast, men blandar och ger och den står jag över som relativt hårt spelad imorgon. Rysaren är Fashion Diva som kan få ett fint lopp imorgon och har kapacitet att blanda sig i striden.

Avd 7: Sebastian Sund bra senast, täta starter=? för denna lite småknepiga häst. Med på lappen, men det finns två andra som hamnar före i ranken: So Gå Hero har vunnit okörd tre starter i rad och har inte visat botten ännu. Ser rejäl ut och här tror jag på offensivt upplägg och bra chans. Vill dock gärna ha med Espirit Boko som lämpligt nog vara tvåa senast och stor klockrent inne i loppet (150kr under gränsen) och som det låter så ska det ryckas skor runt om imorgon och då kan det vara röd och vit kusk som sätter punkt på omgången längst ut i banan!

God Tur!

Sulan 2015-03-06 11:12

Super Otto

Ska det inte vara dags för Super Otto!!!! Synd på kusken bara, Lennartsson
verkar få lite bättre kick i kusen!!!

oggeb 2015-03-06 17:31

Det enda rätta imorgon är flerbong. Blickar redan framåt mot jackpottomgången på Eskilstuna!

Manprinsen 2015-03-06 17:36

Ove A lät väldigt övertygad om att Tomtegubben vinner i morgon. Kanske blir att spika honom på flerbongen.

joalore 2015-03-06 17:41

Tycker omgången ser lätt ut, men svår, hittar ingen spik.
Som det känns nu så blir det dålig utdelning.
Västerbo carerra kändes som en bra spik i början av veckan men jag tycker Sören vacklar i sitt sätt att prata (kanske inte vågar trycka på Örjan som jag tror sitter i ledning)då vinner Twigs Atkin.
Jag spelar V5 och spikar Örjan.Heltäcker kallisloppet, och så blundar vi och håller tummarna.

olle 2015-03-06 18:12

Det är nog minst 50 procents risk för jackpot. 2014 blev det femrättsjackpot 2 av 4 ggr det kördes V75 på Bergsåker, men dom hade ingen omgång i början av mars då.

När det gäller Bergsåker och Norrland så är problemet att väldigt mycket rent ut sagt dåliga norrlandhästar kommer med i loppen, och skrällpotentialen på dessa ligger endast i att väldigt mycket konstiga saker händer i loppen för dom är så mycket sämre än de mer spelade hästarna att dom aldrig duger annars.

Nu verkar potentialen till skräll enligt alla experter ligga i kallblodsloppet. Problemet då blir att nästan alla spelare massgarderar samma lopp och då blir ju inte skrälleffekten alls den samma även om en häst med 5 procent av insatserna vinner ett sådant lopp. Effekten blir istället att åtminstone småspelarna som bara lirar för några hundralappar måste gå tunt i många andra lopp och det är därmed i dom lågprocentare rensar bort mer system.

Det normala som startlistorna ser ut är väl max 10 000 kr på 7 rätt, max kaffepengar på sex rätt och jackpot igen på femmorna.

Det där med dubbel jackpot som trummas ut av spelbolaget stämmer heller inte riktigt. Är väl ca 12 mkr extra i sjurättapotten. Det har varit bra mycket mer än 20 mkr extra de lördagar det varit enkel jackpot från femrättspoolen lördagen innan. Så effekten i morgon blir negativ om det blir femrättsjackpot. Ca 12 mkr in i sjurättspoolen, men mer än 20 mkr kommer flyttas från femrättspoolen till Eskilstuna nästa lördag om det blir lätt. Och det tror ju alla att det ska bli.

kasse 2015-03-06 18:41

Håller med dig olle...

kasse 2015-03-06 18:42

Du har väldigt bra inlägg...

hammering 2015-03-06 18:45

Citat:

Ursprungligen postat av hammering (Inlägg 413505)
Ska åka å ta ett snack me Jenny har henne nästgårds!

Det var positivt om Stark Jenny är inte brydd om han är först över linjen imöran tja sa hon en felfri Tomtegubbe kan ju bli tuff å stå emot? men vi ska köra om det! Har även tagit ett snack me Janne Nord Rigeljärven som ska ut på Romme ikväll kör bort en etta i raden är inte påställt nå extra men har bra form kan komma bra påt från läget mycket bättre än streck procenten

Nedomansky 2015-03-06 20:01

Borde väl vara dags för 56 Super Otto i avd. 6. Lycka till!

Sulan 2015-03-06 20:29

Svårt eller lätt

Bergsåker var ju skrällåker förut men på senare år har det varit hyfsat lätta rader 116.000kr gav det i januari !!!! Kanske blir det något liknande imorgon.
Luktar lite flerbong faktiskt!!!!:cheers:

bjarnet 2015-03-06 22:35

vad sägs om super thirst i avd 6?…berghs egna häst i sista loppet på bergsåker innan flytten till åby, kan det vara tillräckligt för att skrälla till?

Melander 2015-03-06 22:46

Fyller år i morgon så detta är min födelsedags present till mig själv:Registrerat spel

Datum: Lördag 2015-03-07
Bana: Bergsåker
Spelform: V75, omg. 12

Avd Ordinarie hästar
1 3, 5, 7, 9, 10
2 7 Quick on the Draw
3 2, 3, 4, 7
4 3 Västerbo Carrera
5 2, 4, 7, 9, 15
6 3, 4, 5
7 1 Coriano Ås

Om_sommaren 2015-03-06 22:58

Citat:

Ursprungligen postat av bjarnet (Inlägg 413889)
vad sägs om super thirst i avd 6?…berghs egna häst i sista loppet på bergsåker innan flytten till åby, kan det vara tillräckligt för att skrälla till?

chanslös enligt berghan själv