Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Bergsåker (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23317-v75-bergsaker/)

Manprinsen 2015-03-07 09:47

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 413936)
Ingen intervju igår i atg.se live med Reijo Liljendal.
Vet någon vad han tycker om stallets chanser. Har stor respekt för Reijo.
Jag är särskilt intresserad av Aristocat Boko. Tycker den ska vara chanslös från bakspår, redan inkvalad till finalen och möter djävulskt motstånd från framspår. Men min budget ger mig möjlighet att strecka den på bolagssystemet.

10 Aristocat Boko (Ulf Ohlsson) är det bra form på. Han går bra. Bakspår är bakspår men jag tycker inte att det är värre hästar den här gången än förra gången. Lång distans passar bra för honom, säger Reijo

mackpeter 2015-03-07 09:48

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 413934)
Är det rimligt att tro att Västerbo plockar ner Twigs från dödens? För det är vad som lär krävas här. Känns som upplagt för Örjan det här...

Optimismen och egna tilltron till Carrera är enorm. Men hur i herrans namn skall dom slå Twigs Atkin från dödens? Stig H låter ovanligt optimistisk. Örjan tar ledningen och släpper inte en j-vel över bron. Fel favorit. Tacka och ta för dig!

karpafan 2015-03-07 09:48

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 413929)
Svårt att räkna på nordisarna. Kan gå lite hur som helst i detta lopp, men man ska väl inte underskatta två faktorer på Alfie idag

1. Torbjörn Jansson (proffskusk) istället för tränaren Lars Erik Karlsson som vunnit ett lopp de senaste 4 åren men suttit i vagnen i hästens 23 av 24 starter. Brukar det inte kunna ge grym effekt när en av landets bästa kallblodskuskar istället för en meritlös amatörtränare kör ?

2. Barfotabalansen som aviseras och som enligt någon intervju ska göra många meter.

Stark vann med 3 längder och stod 20 meter bakom Alfie! Tyckte han gjorde bra intryck där! Tror Stark slår Alfie, sen om han vinner är en annan sak!

Manprinsen 2015-03-07 09:50

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 413938)
Optimismen och egna tilltron till Carrera är enorm. Men hur i herrans namn skall dom slå Twigs Atkin från dödens? Stig H låter ovanligt optimistisk. Örjan tar ledningen och släpper inte en j-vel över bron. Fel favorit. Tacka och ta för dig!

Ja så resonerar jag också, men så läste jag att Twigs ska gå med skor nu och att det är ett litet minus enligt Karhulahti i alla fall. Däremot verkar det tvistas om huruvida det är jänkarvagnen eller barfota som gett bäst effekt.

Knepigt värre! :ful:

mijo14 2015-03-07 09:56

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 413938)

Twigs med skor...minusfaktor! Jag streckar bägge och spetsar med 11 beautyson som får loppet.

Kocken14 2015-03-07 09:58

Västerbo paymyday kan det inte vara så att det är spets och slut nu när den fått ett bra läge igen.För det är väl garantigalopp på Rebellion,Var ju nästan som ett bronslopp den vann med Jansson på Solvalla (460-730 tusen)
Blir DD spik och Utgångshäst i en typisk norrlandsomgång med ojämna lopp

mackpeter 2015-03-07 10:00

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 413940)
Ja så resonerar jag också, men så läste jag att Twigs ska gå med skor nu och att det är ett litet minus enligt Karhulahti i alla fall. Däremot verkar det tvistas om huruvida det är jänkarvagnen eller barfota som gett bäst effekt.

Knepigt värre! :ful:

Största effekten på Twigs är att han körs av Örjan, tränas av Stig H och nu har bra spår och enkelt får ledningen.
Carrera har gått på skor med broddar, är i träning och körs av helt annan kaliber. Dessutom får han sannolikt gå i dödens. Och är favoritspelad.:no:

För mig är inte detta knepigt. Men dessvärre har jag budget för ett lås i bolagssystemet.

roaben 2015-03-07 10:20

Akta er för andra/tredje utvändigt med rygg på Västerbo Carrera. (Beautyson eller Tell me about Larry kan fälla några på upploppet)

MatsE 2015-03-07 10:25

Twigs har aldrig vunnit med skor hos StigH

zamora_79 2015-03-07 10:33

Vad säger ni om Queasy i första nu när den kommer ner ett spår då Ultralum blev struken? On hold får spår 2 och är i andra spår redan från början och kanske inte laddas för fullt. Quick Razz får spår fem och är snabb ut och tar spets Queasy följer med och får över ta ledningen. Eller är jag helt fel ute? :whistling:

Manprinsen 2015-03-07 10:33

Citat:

Ursprungligen postat av MatsE (Inlägg 413953)
Twigs har aldrig vunnit med skor hos StigH

Sällan det behövs skor på Solvalla ;)

Däremot har den vunnit med skor i tidigare regi, så den kan vinna även med skor.

karpafan 2015-03-07 10:34

Vardofjäll åsnar spelar jag plats på till 8 ggr.
Såg hyfsat nice ut senast, kommer gå bra ifrån springspår!

Manprinsen 2015-03-07 10:35

Citat:

Ursprungligen postat av zamora_79 (Inlägg 413955)
Vad säger ni om Queasy i första nu när den kommer ner ett spår då Ultralum blev struken? On hold får spår 2 och är i andra spår redan från början och kanske inte laddas för fullt. Quick Razz får spår fem och är snabb ut och tar spets Queasy följer med och får över ta ledningen. Eller är jag helt fel ute? :whistling:

Queasy kommer sitta i ledning ja, men jag har svårt att se hur On Hold ska torska detta på 2640? Är väl isåfall om hästen är sjuk eller har en djup formsvacka.

doob 2015-03-07 10:41

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 413960)
Queasy kommer sitta i ledning ja, men jag har svårt att se hur On Hold ska torska detta på 2640? Är väl isåfall om hästen är sjuk eller har en djup formsvacka.

On Hold håller väl ut Queasy från start med dessa spår?? Eller? Tror jag i alla fall!

Omgångens i särklass bästa värde och spik är 12 Esprit Boko i sista!
7%!!!?? Är det sant!!?
Herregud! Folk är ju fulla!!
Rygg på favoriten och seda FLYYYYYYGER den fram längst ut och vinner med säker längd! Racerbalans idag!

NicklasJ 2015-03-07 10:42

Citat:

Ursprungligen postat av sejoh (Inlägg 413915)
Diego gick väl i spets vid v7 på Bjerke ?

Gick även i ledningen i Gävle.