Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Momarken Norge 21/3 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23472-v75-momarken-norge-21-3-a/)

Shooter 2015-03-21 15:03

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 417399)
Mmm, men samtidigt gjorde han det rätta för sin häst... :)

Ja, han gjorde sitt bästa för att köra mot Eriks. Eriks blev ändå tvåa och Örjans trea.

Stekel 2015-03-21 15:03

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 417398)
Örjan kvaddade loppet helt för Erik. Det blev ju omöjligt då.

Lite veligt kört av Erik. Han skulle ha skitit i att han fick svar och hoppats på att släppas ner i dödens. Om han styrt på distinkt nog hade nog Örjan vikit sig. Nu blev det varken hackat ellet malet med att backa ner för att kort efter styra på igen. Garanterad att få tugga tredjespår hela vägen in med det upplägget.

Chiron 2015-03-21 15:03

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 417400)
En följehäst till mig vann, vad roligt. jag spelade 30 kr på vinnare och spikade på mitt mindre system.

Danmark har otroligt fina hästar.

Kanske inte otroligt men det finns vissa man kan tjäna fina slantar på när de möter svenska hästar.

Emeffeff 2015-03-21 15:04

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 417400)
En följehäst till mig vann, vad roligt. jag spelade 30 kr på vinnare och spikade på mitt mindre system.

Danmark har otroligt fina hästar.

Samma här! Han fick förvisso allt serverat idag, men det såg inte slutsålt ut heller... :thumbup:

Chiron 2015-03-21 15:05

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 417404)
Lite veligt kört av Erik. Han skulle ha skitit i att han fick svar och hoppats på att släppas ner i dödens. Om han styrt på distinkt nog hade nog Örjan vikit sig. Nu blev det varken hackat ellet malet med att backa ner för att kort efter styra på igen. Garanterad att få tugga tredjespår hela vägen in med det upplägget.

Men är det inte det som är problemet med Momarkens bana? Väntar du för mycket så måste du spurta som alla andra och han var ju bland de sista. Chansar du så kan det som hände för Adielsson just hända. Alltid en risk man får ta om man vill försöka vinna... :)

Stekel 2015-03-21 15:07

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 417408)
Men är det inte det som är problemet med Momarkens bana? Väntar du för mycket så måste du spurta som alla andra och han var ju bland de sista. Chansar du så kan det som hände för Adielsson just hända. Alltid en risk man får ta om man vill försöka vinna... :)

Ja det är väl samma på alla banor egentligen.

Chiron 2015-03-21 15:08

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 417409)
Ja det är väl samma på alla banor egentligen.

Hehe, jo men just denna bana blir man mer hängande i spåren. Är ingen expert men det ser ut så iaf... :)

putte64 2015-03-21 15:09

Hoppas ni säkrade upp stålarna.

hoola 2015-03-21 15:09

Mera om Naglo d.N.
I Björnkollen var Goop tveksam till hästens möjligheter p.g.a piskförbudet och gruskvalitén för barfotahästar.Synd att Kolle inte kollat på Björnkollen:rolleyes:

Chiron 2015-03-21 15:11

Citat:

Ursprungligen postat av hoola (Inlägg 417412)
Mera om Naglo d.N.
I Björnkollen var Goop tveksam till hästens möjligheter p.g.a piskförbudet och gruskvalitén för barfotahästar.Synd att Kolle inte kollat på Björnkollen:rolleyes:

Piskförbudet brukar man väl nämna när det gäller alla svenska hästar när de ska tävla i Norge?

hoola 2015-03-21 15:14

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 417413)
Piskförbudet brukar man väl nämna när det gäller alla svenska hästar när de ska tävla i Norge?

Jovisst men Goop menade att båda detaljerna sammantaget var till nackdel för Veijos häst och därmed borde Kolle inte släppt till honom och ge bort fördelar.

michel65 2015-03-21 15:16

DET ÄR K.H.K. BOKO

UNCOMMON NIGHT* de to heste kan overraske tro den så godt ud 100 vp på denne og DET ÅR K:H:K BOKO:::::KØR VI NU!!!!

mackpeter 2015-03-21 15:16

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 417413)

Veijo sa i atg.se i fredags, att han inte lägger pisken på Naglo' och att spöförbudet inte är någon nackdel.

Sicken 2015-03-21 15:16

Citat:

Ursprungligen postat av hoola (Inlägg 417387)
Nej,det gjorde han inte.Det gör man om man vinner.
Till Travronden sa tränaren Kolnes: "Ledningen är ju närmaste vägen till mål".
Så varför släppte Kolle? Fick luckan turligt och för sent.
Är det att tävla? Så kan man göra på Åby och Skellefteå men inte Momarken.

Ah lägg av. Hade Kolle svarat hade han aldrig tagit ekipaget topp två.

Chiron 2015-03-21 15:16

Citat:

Ursprungligen postat av hoola (Inlägg 417414)
Jovisst men Goop menade att båda detaljerna sammantaget var till nackdel för Veijos häst och därmed borde Kolle inte släppt till honom och ge bort fördelar.

Jaha, jag såg inte Björnkollen. Tänkte att han inte skulle vara lika påläst denna gång eftersom han inte skulle delta idag...