![]() |
V86 18 Mars
Solvalla / Bergsåker
Stand Bayou avdelning 2 låter det klart på. Kusken emot. Streckar 1-2-5-7 i första avdelningen. Erik får ny chans bakom Cherie Sund samt vill inte plocka bort Miamarie Ennoble som jag jagat ett tag. Avdelning 7, Räkan ska prova jänkarvagn för första gången surras det om. (Ronden) Adrian rundar av det hela då det känns som att det blir snällt upplägg på Jeppas Maxi |
Det är väl inte årets hetaste onsdagsomgång direkt. Ingen jackpot, två ramlopp som lagts in på V86an på Solvalla och som vanligt mycket skräp i loppen på Bergsåker vilket gör loppen där ojämna. Trist att snabbloppet på Solvalla bara fick 6 deltagare och Pamir Broddas treårslopp med 100 tkr i förstapris bara 7 och att båda därmed lagts som ramlopp och ersatts av lopp av mycket sämre sporslig klass jämfört om dessa blivit väl besatta. Sen börjar nog spelkassan sina för många spelare veckan innan lön. I lördags förlorade t ex spelarkollektivet hela 50 mkr av de drygt 80 man satsade och sådant gräver djupa hål i mångas plånböcker så klart även om spelbolaget aldrig nämner det utan endast att en stor del av de förlorade pengarna delas ut i en jackpot i Norge på lördag.
Har inte läst på jättenoga då det både är Kvalhockey och Champions leauge fotboll hela kvällen i morgon. Avd 1 Här blir nog Redéns minst lika stor favorit , troligen större, än vad insatserna visar just nu. Inget nytt på den. Per Linderoth brukar vara rätt lätt att tolka vad gäller infon men lite motsägelsefullt på Ariel Boko. Det som talar mot är årsdebut som kommer tidigare än planerat, men det som talar för är att hästen vunnit sina årsdebuter både 2012, 2013 och 2014 + att han ska rycka alla skorna på henne i morgon vilket är ett stort plus. Cherie Sund ska gå med skor i morgon, Blev hovöm sist. Bergh har inte uttalat sig om Geisha Sund utan bara stallpersonalen. Då är det inte mycket att lägga större vikt vid. Avd 2 Ett av ramloppen som lagts på V86. Dålig koll på många av hästarna så ligger lite lågt här. Redéns blir nog överspelad med tanke på hur ojämna hans hästar är men är Stand Bayou i ordning och har en bra dag ska den bara vinna ett sånt här lopp. Noterat att det aviseras jänkarvagn ffg på Bruiser Pace. Intressant. Var ute i tuffa lopp i fjor och spurtade vasst i årsdebuten senast. Avd 3 Ser väldigt ojämnt ut med några rätt bra hästar men också flera som nog hade haft större möjlighet till en matlapp i ett breddlopp på Hagmyren typ. Razor Kronos har sanslösa 76 procent av insatserna när jag skriver detta. Ska gå barfota fram igen med Linderoth ska spara en del andra extra växlar till viktigare uppgifter längre fram. Staro Green River känns som ett intressant motbud med tanke på dels att Erik Adielsson kommer upp till Bergsåker och kör den och att det låter som att Svante Båth ska rycka alla skorna på den i morgon. Avd 4 Här kan omgångens skrikhäst komma. Digital Call 7 procentare just nu men med tanke på att stall Tarzan Melander aviserar barfota runt om i morgon och att Björn Goop kör lär den bli mer spelad. Den gick barfota en gång i fjor och var den radikalt förbättrad och både vann och rekordsänkte rejält. Avd 5 Har inte mer en snabbt kollat igenom infon till Isbjörnsloppet. Läs igenom intervjuerna rätt noga om ni ska spela för det verkar som att flera ska lättas rejält från typ brodd till lätta aluminiumskor. Det är inget man ser i barfotalistorna. Avd 6 Formation ska gå med skor i morgon. Tänkt på att Twigs Atkin ska ut i V75 final nästa lördag och det är en väldigt mycket viktigare uppgift än morgondagens ramlopp med 40 tkr i förstapris som hamnat på V86 spelet. Stig H säger inget om det blir jänkarbike igen som gett sådan fin effekt på slutet men det hade jag försökt luska fram i morgon för skulle det inte bli bike kan det vara en indikation på ett det bara handlar om en snäll genomkörare inför finalen av Örjan i morgon. Persos Smokie ska lättas till sommarbalans. Intressant. Ännu mer intressant att man ska rycka alla skorna på Adams Pace och köra den i jänkarbike ffg i år (ska enligt stallet ha gett bra effekt när man gjorde det i fjor) Avd 7 Ännu ett ojämnt Norrlandslopp. Linderoth ska rycka skorna runt om på megafavoriten Liberty Face. Båth säger att det blivit skoryck från bättre spår på Mellby Brunello (jätteplus) men nu bestämmer han det först i morgon. Barfota fram och bike ffg på Limping Shrimp. Man ska ta bort brodden i morgon på Navaronne. Avd 8 Kvällens höjdare med bl a årsdebut av Jeppas Maxi. Men lågt spelvärde. Stor häst som ska ha sett tung ut i kroppen i provloppet och spelvärdet ligger i att gå emot och gissa att detta inte är ett så viktigt lopp utan handlar om en genomkörare. I så fall mycket som talar för spets och slut på Dream With Me N.L förutom att Tarzan brukar älska extra mycket att tävla när Ludde har skickat en häst till Solvalla. Det kan därmed gå undan för Adrian lär nog inte vara så sugen på att släppa spets om han får den oavsett vem som kommer och utmanar. Galopprisk på Dream With Me NL också men det är annars en riktig topphäst. Lycka till ! |
Vem sitter i spets efter 500 meter i första avdelningen?
|
Citat:
|
Digital Call öppnade till 30 ggr på bet365, fick bara lira dryga femtilappen, sen sänkte de till 12 ggr. Nu nere i 10 ggr...
|
Citat:
|
Dagens sämsta: jag kan bara klicka i siffran 5 på atg:s v5-lappar
Dagens bästa: På Solvallas v5:a vinner alla med startnummer 5 så jag kan lira *100 och sätta den! |
Mina spikar ikväll som det ser ut nu blir
Avd 1 nr 7 Bostonz Credit Avd 3 nr 3 Razor Kronos Avd 4 nr 5 Mystic Illusion Avd 7 nr 5 Limping Shrimp |
Citat:
|
Spik förslag ikväll
Bostonz Credit Razor Kronos Drag & Skräll Mellby Brunello & Borntobesomebody |
Hinner inte screen före Adrian från start??
|
robert Bergh kör 7Liberty Face Per Linderoth Sjuk
|
Barfota fram anmält på Digital Call.
|
Egentligen vill jag spika Twigs Atkin, men åttondespår, finalklar och Örjan i jollen gör att jag nog får hoppa på det.
|
Dagens roliga drag är 4 Exciter 7 % just nu kan vara en rolig chans spik
|