Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Solvalla (finaler, jackpot) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23525-v75-solvalla-finaler-jackpot/)

Viroid 2015-03-23 18:16

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 417790)
Jag fick svaret "inga andra spelformer inom överskådlig framtid" av en mycket trovärdig källa på ATG.

Sedan är det iofs kanske så att inte alla är överens om vad som är "överskådlig framtid"!! :)

Lite mellan raderna så uttrycktes väl i alla fall att om de bara får sjösätta nya sajten, få ordning på transpondersystemet och lite smått och gott, så är det väl inte omöjligt att Tillsammans öppnas för V64 och V86, medan mindre spel som V4 och V5 knappast kommer på tal. ATG behöver svensk omsättning, och jag tror att man under nästa år kommer börja öppna alla dammluckor maximalt för att nå målen.

Strappa71 2015-03-23 18:30

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 417799)
Lite mellan raderna så uttrycktes väl i alla fall att om de bara får sjösätta nya sajten, få ordning på transpondersystemet och lite smått och gott, så är det väl inte omöjligt att Tillsammans öppnas för V64 och V86, medan mindre spel som V4 och V5 knappast kommer på tal. ATG behöver svensk omsättning, och jag tror att man under nästa år kommer börja öppna alla dammluckor maximalt för att nå målen.

Jag kan inte tänka mig att det kan ha några negativa effekter eller innebära märkvärdigt högre kostnader att ta med samtliga streck-spel när man väl väljer att utöka antalet tillsammans-spelformer.

Viroid 2015-03-23 18:36

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 417804)
Jag kan inte tänka mig att det kan ha några negativa effekter eller innebära märkvärdigt högre kostnader att ta med samtliga streck-spel när man väl väljer att utöka antalet tillsammans-spelformer.

Nej, jag ser heller inga sådana problem, utan förhoppningsvis kommer ledningen fram till att det bara är att köra på med allt.

Snapphanen 2015-03-23 20:23

Citat:

Ursprungligen postat av Icewinner (Inlägg 417724)
Låt säga att du skulle få Västerbo till under 15% som du skrev. Vad skulle då Inken ligga på? 50 plus eller något? Och du bedömer att spelarkollektivet bedömer så dåligt att chansen skulle vara 0% för Inken? Det tror varken du eller jag. Däremot hittar du ditt spelvärde i Västerbo, men att säga att Inken inte kan vinna är lite väl ..

Läs om, läs rätt. Skrev att inte att Inken inte kunde vinna, bara att han inte plockar ner VBOTN från dödens.

sirlarsson 2015-03-23 20:30

Inken kan absolut plocka ner VBOTN från dödens, inget snack om saken.

trance_error 2015-03-23 20:33

Inken kommer få springa först fram till dödens och bara det lär kosta lite, sen springa i dödens. Då är den sårbar. Mot spets springande VOTN.

Stekis0757 2015-03-23 20:51

Låter ju som Dreams Take Time vill köra i spets, vilket borde innebära körning emellan 4 & 5 som då tyvärr gynnar Inken.

Icewinner 2015-03-23 21:30

Citat:

Ursprungligen postat av Snapphanen (Inlägg 417830)
Läs om, läs rätt. Skrev att inte att Inken inte kunde vinna, bara att han inte plockar ner VBOTN från dödens.

Då får du läsa mellan raderna , vad finns det för annat lopp scenario? :)

Oj.. Blev lite fel med dubbelpost nedan, skulle redigera/lägga till inte citera mig själv xD

Och jag bråkar inte för jag ger inputs! Jag utvecklar ett resonemang kring loppet vilket gynnar oss båda :)

Icewinner 2015-03-23 21:35

Citat:

Ursprungligen postat av Icewinner (Inlägg 417852)
Då får du läsa mellan raderna , vad finns det för annat lopp scenario? :)

Du spikar ju VTBO med utgångstanken att han når spets direkt vilket gör att Inken måste fram i dödens för att utmana, han ligger nog inte kvar till sista kurvan? Så i ditt badkar är VTBO i spets Inken i dödens och du säger att Inken inte kan vinna då. Eller ska du spika VTBO med tanken om körning? Att Dreams Take Time tar spets VTBO i dödens? Nej, i ditt egna badkar sitter VTBO i spets Inken avancerar till dödens.. Annars kan du ju inte spika VTBO eller har jag fel? XD

Manprinsen 2015-03-23 22:01

Sluta larva er nu. Inken är bland det bästa vi har i hästväg i Moder Svea för tillfället. VBOTN är en kapabel häst men att tro att en nybliven guldhäst ska stå pall mot en klasshäst som Inken är inte särskilt sannolikt. Möjligtvis om Inken är sjuk eller helt ur form. Är han i normalt slag så vinner han detta även om han måste tugga i dödens hela loppet.

Tirich 2015-03-23 22:07

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 417860)
Sluta larva er nu. Inken är bland det bästa vi har i hästväg i Moder Svea för tillfället. VBOTN är en kapabel häst men att tro att en nybliven guldhäst ska stå pall mot en klasshäst som Inken är inte särskilt sannolikt. Möjligtvis om Inken är sjuk eller helt ur form. Är han i normalt slag så vinner han detta även om han måste tugga i dödens hela loppet.

Enig i detta.
Vis av erfarenhet så skulle jag vara mäkta förvånad om inte Inken släpps till ledningen enkelt dessutom. Ingen annan har verkat vara villig att tävla i guld de senast månaderna och varför köra bort ett andrapris på 100k?

Jag tror på chans för DTT att hålla ut VBON sida vid sida och FDG kanske inte ska räknas bort i spetsstriden heller.

Manprinsen 2015-03-23 22:14

Citat:

Ursprungligen postat av Tirich (Inlägg 417863)
Enig i detta.
Vis av erfarenhet så skulle jag vara mäkta förvånad om inte Inken släpps till ledningen enkelt dessutom. Ingen annan har verkat vara villig att tävla i guld de senast månaderna och varför köra bort ett andrapris på 100k?

Jag tror på chans för DTT att hålla ut VBON sida vid sida och FDG kanske inte ska räknas bort i spetsstriden heller.

Precis, Inkens storhet ligger i att han är en tjurskallig jävel med ett löphuvud utav guds nåde. Det är just hans löphuvud man absolut inte ska underskatta. Detta kombinerat med en exceptionellt stark fysik gör honom till en ytterst otrevlig motståndare. Dom andra kuskarna är garanterat väl medvetna om detta, och är det någon som på allvar ger sig in i att utmana Inken så riskerar dom att knäcka sin häst och bli helt utan pengar.

olle 2015-03-23 22:17

Citat:

Ursprungligen postat av Tirich (Inlägg 417863)
Enig i detta.

Det är uttagningslopp till Olympiatravet. Nya regler i år (som tur är) där bara vinnaren går till final. Det skulle kunna tala för att man inte är alls lika intresserade av andrapriset som i ett normalt guldlopp då ett wildcard är rätt osannolikt för de flesta i lördagens lopp.

Snapphanen 2015-03-23 22:41

Citat:

Ursprungligen postat av Icewinner (Inlägg 417853)
Du spikar ju VTBO med utgångstanken att han når spets direkt vilket gör att Inken måste fram i dödens för att utmana, han ligger nog inte kvar till sista kurvan? Så i ditt badkar är VTBO i spets Inken i dödens och du säger att Inken inte kan vinna då. Eller ska du spika VTBO med tanken om körning? Att Dreams Take Time tar spets VTBO i dödens? Nej, i ditt egna badkar sitter VTBO i spets Inken avancerar till dödens.. Annars kan du ju inte spika VTBO eller har jag fel? XD

Hela mitt resonemang grundas, precis som jag skrev, att ingen vill bråka med Ingves om spets. Är högst tveksam till att Takter svarar, oavsett var Lars I Nilsson säger i intervjuer inför. DDT är knappast något lejon och det är Takter begåvad nog att veta om.

Snapphanen 2015-03-23 22:49

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 417866)
Precis, Inkens storhet ligger i att han är en tjurskallig jävel med ett löphuvud utav guds nåde. Det är just hans löphuvud man absolut inte ska underskatta. Detta kombinerat med en exceptionellt stark fysik gör honom till en ytterst otrevlig motståndare. Dom andra kuskarna är garanterat väl medvetna om detta, och är det någon som på allvar ger sig in i att utmana Inken så riskerar dom att knäcka sin häst och bli helt utan pengar.

Tror snarare det är du som underskattar Västerbo, jag är väl medveten om att Inken har skalle och har sett att den hjälpt honom hålla ifrån sig hästar som Candor Hall och Rocky Winner. Börjar likna ditt resonemang om Oasis Bi mot VBOTN på Halmstad för en månad sedan. Och då vet vi vem av oss som hade rätt ;) Vi får helt enkelt vänta tills lördag eftermiddag och se hur det blir. Är rätt övertygad om att du efter att ha tagit del av det kommande skriket på Puros springare kommer att ha vikit lite i din åsikt fram tills lördag.