![]() |
Citat:
Ingen har ju tidigare i år bråkat med någon storfavorit om ledningen och jag har svårt att tro att någon gör det i det här loppet helt plötsligt trots att en finalplats till Olympiatravet ligger i potten. Varför sänka sin egen häst i det här loppet liksom? Andrapriset är ju trots allt 125k Jag tror både Ingves och Takter är nöjda med rygg på favoriten här och hoppas att han har en dålig dag och att de kan få lucka på upploppet. Däremot kommer båda vara mycket angelägna om att spetsa initialt då det är bästa lösningen till ett bra resultat i loppet. Jag tror DTT håller ut VTON sida vid sida, men jag kan ha fel. Rocky Winner och framförallt Francais du Gull lär laddas för en bra position också. Den som gynnas av detta är Inken |
Citat:
|
Brukar inte spela när det lyser låg utdelning och hittills har väl ingen omgång lyst klarare än denna men jag är sugen på att spela i alla fall men det känns oerhört tungjobbat.
|
En Rocket Zet utan skor och med björnen må väl vara omgångens bästa spik? Har Redén sagt någonstans att det blir bfro? Kolla senaste starterna denne har gjort med den balansen, helt sjukt. Ska bara pissa på detta motstånd om det blir samma effekt på lördag.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Blir VOTN släppt till spets så har den bra chans att vinna loppet, Digital Ink från bakspår kommer få springa längre strecka, och i guld divisionen så är det inte så stor skillnad på kapaciteten bland hästarna. Svårt att plocka in meter.
|
Håller med ovan. Västerbo On The News är lite överstreckad. Visst gjorde en stark gulddebut. Men det var sprint och nu möter den en Digital Ink som går från klarhet till klarhet. Ser dessutom ut som att det är upplagt för "Inken" - Västerbo och Dreams Take Time kommer nog satsa en bit för att få ledningen. Kanske går i 10 fart ett tag. Sen "offras" väl Haraldinho. Sista 7-800 tar Kihlström hand om dödens. Spetshästen får nog aldrig hämta andan. Alltså en ganska bekväm vinst för Digital Ink.
Bara min åsikt... :) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Modigt av Chrille E att spika en häst som bara har 3 andra hästar med sämre vinstprocent i hela omgången och som har kusken med sämst vinstprocent på V75 i år
Spoiler:
|
Citat:
|