Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Solvalla (finaler, jackpot) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23525-v75-solvalla-finaler-jackpot/)

Stekel 2015-03-27 01:06

Citat:

Ursprungligen postat av Tirich (Inlägg 418355)
Modigt av Chrille E att spika en häst som bara har 3 andra hästar med sämre vinstprocent i hela omgången och som har kusken med sämst vinstprocent på V75 i år

Spoiler:
Super Otto

Statistik kan man vrida hursomhelst, den du plockar fram säger inte att den här individen har sitt livs form (inte Haugstad då...). Modigt är det ja, och huruvida det är ett bra spel vet vi ju inte förrän vi sett hur mycket spelad den blir till slut. 6% i skrivande stund känns ju för mig ändå inte som ett värdespel, och om det är det så är det väääldigt marginellt. Form i all ära, men det är bakspår i en final och de värsta motståndarna har dragit väldigt bra lägen. Har knappast mer än 5% chans. Djali Boko som går bäst när den får vara med där framme och har en i sammanhanget mycket dålig kusk och lite tröge Extreme Luca får ändå ses som mer överspelade i loppet. Även Send In The Clowns som visserligen har läge som talar för sig, men som har en smickrande rad och helt enkelt inte är nog bra att klå alla i en final om det inte serverar sig alldeles fullständigt. De andra jag nämnt är iallafall bra nog, men 10% på den här är nog det värsta överspelet. Jag håller de tre mest spelade som de enda troliga vinnarna och ser värde i 1 och 2 som har ungefär likvärdig chans med SITC men som faktiskt inte är så hårt spelade.

Övriga spontana tankar om omgången:

1
Maven startar från spår 8, men har Takter i sulkyn och en väldigt respekt med sig. Alla lär lägga sig på rygg mer eller mindre och så blir det en promenad i parken. Mycket trolig vinnare och även om hon blir omgångens största så tror jag faktiskt det kommer bli spelvärde. Det är en dålig dag som talar emot egentligen och inget mer.

2
Ready For More ser ut att konkurrera om titeln omgångens största och det ställer jag mig lite frågande till. Har imponerat väldigt, men trots liknande förutsättningar är chansen för den där parkpromenaden myyyyycket mindre än i föregående lopp. Wilda Jack vann spårlotten och har radat upp kanonprestationer på V75, första motbudet av flera!

3
Digital Ink blir väl inte megastor favorit den här gången, och det med rätta med tanke på utgångsläget. Finns tre troliga scenarier i loppet, och totala vinstchansen allt sammantaget kan inte vara större än de 50% han troligtvis landar på till slut. Mycket av loppets utgång hänger på hur Takter och Ingves resonerar både i spetskörning och tempobedömning. Hela loppets utgång till och med skulle jag säga. Om en av dem tar sig till spets relativt enkelt och håller ett jämnt relativt hårt tempo är chansen stor att de tar hem loppet före en sent spurtande Digital Ink. Om det däremot blir körning eller de stryper tempot mitt i loppet är det troligt att favoriten kliver fram och tar ner dem relativt enkelt. Ska bli intressant att höra deras tankar inför den här uppgiften!

1: Örjan sitter kvar länge i kön innan attacken sätts in.
Sannolikhet 30%
Vinstchans 15%

2: Örjan tar dödens mitt i loppet. Testar inte ens utan tar "lugn dödens" sin vana trogen. Speciellt troligt nu när det är vinst även att bli tvåa och det inte finns någon större anledning att pressa hästen extra just i detta lopp.
Sannolikhet 40%
Vinstchans 40%

3: Örjan sänder fram och blir släppt till spets.
Sannolikhet 30%
Vinstchans 80%

4
Märkligt att Fossens Bonus blir favorit från spår 10...tycker Il Sånna är ganska klar förstahäst. Bra chans på spets och det är en bra häst så grundtipset är att han blir svårslagen! Scarpia blev lite tappad senast efter att ha varit stallskrik gången innan och verkar blir lite bortglömd nu igen. Samma sak med Esprit Boko.

5
Fel favorit i skrivande stund, det är ju Goop som ska spetsa och vinna det här! De tre mest spelade höjer sig ganska rejält i loppet annars och jag ser ingen anledning att lägga mer hästar på ramen än så.

6
De tre mest spelade är lite för bra för klassen här och ska göra upp om det. Mind Your Face och Quesy kanske får bli med på ramen ändå, även om det inte kan vara tal om något värre spelvärde då de är ganska påpassade.

olle 2015-03-27 10:00

Jag har avd 6 och 7 kvar att gå igenom ordentligt i kväll.

V75-4 måste hamna på topp 10 listan vad gäller mängden utrustningsändringar på hästarna. Man skulle behöva skriva om nästan alla hästarna där för att infon om nyheter i utrustningen skulle bli komplett. Undrar om ändå inte barfota runt om på startsnabba Love You avkomman Il Sånna i Stenströmer debuten är det som är den allra mest spännande ändringen. Min troliga a häst i alla fall, men med tanke på alla andra spännande ändringar på hästarna där känns det givet att ta med fler.

Hade man kunnat spela bara V7 denna omgång med 28 miljoner extra i 7 rättspotten hade det varit givet att gå in på V75 i morgon. Nu får man fundera in i det sista när Maven som storfavorit känns som den givna spiken.

peozz 2015-03-27 10:35

Nån som ska till Solvalla imorrn ?

Viroid 2015-03-27 10:39

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 418360)
2: Örjan tar dödens mitt i loppet. Testar inte ens utan tar "lugn dödens" sin vana trogen. Speciellt troligt nu när det är vinst även att bli tvåa och det inte finns någon större anledning att pressa hästen extra just i detta lopp.

Liten grej bara, man får ingen Olympiabiljett genom att vara tvåa längre. Det är vinst eller wildcard som gäller.

I övrigt delar jag din syn på loppen rätt bra. Tror att man kan komma rätt långt med ett ganska litet system i morgon.

Tirich 2015-03-27 10:54

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 418387)
Liten grej bara, man får ingen Olympiabiljett genom att vara tvåa längre. Det är vinst eller wildcard som gäller.

I övrigt delar jag din syn på loppen rätt bra. Tror att man kan komma rätt långt med ett ganska litet system i morgon.

Inken borde väl få ett wildcard i vilket fall, så för just honom är nog 2:a helt ok i det här loppet

draken 2015-03-27 12:17

Citat:

Ursprungligen postat av Icewinner (Inlägg 418300)
Om det ska bli riktigt fina pengar så ska det lysa låg utdelning...

Skulle nog säga att det är när det är felspelat det kan bli stora pengar. Inte när det är de bästa med störst vinstchans i alla lopp som är spelade 1-3.. Visst finns chansen men den är betydligt mindre.
Har mycket svårt att se att det skulle ge bra betalt i morgon. Under Medianen är mest troligt men alla spelar som de vill. Lycka till.

Stekel 2015-03-27 13:05

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 418387)

Ja då ökar ju hans chanser något eftersom incitamentet för offensiv styrning blir starkare. Samtidigt blir han nog inbjuden ändå eller kvalar in vid ett senare tillfälle men det finns ju inte några garantier för det.

Helge 2015-03-27 15:53

Omgångens spik hos betaltjänsterna, Trinity Zet V75-5, just nu 31%, lär öka markant. SS, TT, Stora Vinster och Snoken spikar.

draken 2015-03-27 15:56

Inte så konstigt efter uppvisningen senast. Endå ganska liten favorit om man jämför med de största. Alla tror på spets och slut

Helge 2015-03-27 15:58

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 418458)
Inte så konstigt efter uppvisningen senast. Endå ganska liten favorit om man jämför med de största. Alla tror på spets och slut

Just nu ja "liten favorit" ;)

:cheers:

draken 2015-03-27 16:08

Har ingen betydelse. Rensar inget iaf om den vinner.

Helge 2015-03-27 16:30

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 418461)
Har ingen betydelse. Rensar inget iaf om den vinner.

Vad gaggar du om? Om alla betaltjänster spikar, nu i materialet som släpptes 15:00, så kommer den rensa ÄN mindre imorgon, än om de inte utsett den till omgången bästa spik. Hade fundering på spik men nu är det inte aktuellt alls, får bli Rocket Zet isf, som det inte haussas om.

draken 2015-03-27 16:40

Hur många kvarvarande kuponger tror du att den är streckad på när det vankas. Har väl ingenting med att göra vad några några betaltjänster gapar om. Den är med på nästan alla oavsett.

Helge 2015-03-27 16:45

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 418471)
Hur många kvarvarande kuponger tror du att den är streckad på när det vankas. Har väl ingenting med att göra vad några några betaltjänster gapar om. Den är med på nästan alla oavsett.

Betaltjänsterna påverkar spelarnas val av spik (mig dock åt motsatt håll, speciellt när hela högen är eniga, händer sällan, var väl Månprinsen senast på V75.). Den var ganska orörd men blir så icke nu. Tillhörde de minst betrodda favoriterna, kommer så ej vara imorgon.