Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86-Solvalla/Åby (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23538-v86-solvalla-aby/)

hatten1 2015-03-25 16:17

Svensk hästsports totala avsaknad av adekvat CODE OF CONDUCT lyser igenom såsom vanligt.
T o m Paul Scotney som utredde ATGs utlandsspel, ansåg att detta var en försvårande omständighet för hästsporten i Sverige.

I Singapore blev nyligen en jockey avstängd 1 år för att inte ha tillvaratagit sin häst chanser på bästa sätt. Skulle vi införa liknande regler i Sverige , skulle inte många kuskar få köra närmsta åren.

Djingis 2015-03-25 16:25

MICKE NYBRINKs SÄKRA
7 Top of the World (V86-6) och 5 Dizzy River (V86-5)

Nu kan man inte spika dessa hästar :)

dirteeh 2015-03-25 16:44

Jag kanske är helt dum i huvudet, men jag tänker chansspika 12 Perfectly Enough i V86-4

whalz 2015-03-25 17:23

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 418075)
Men vad jag sett på SMHIs radarbilder har det regnat hela dagen i Göteborg så undrar hur banan kommer att bli ? Betonghårda banor sällan ett plus för barfotahästar. Men skrev också om den i inledningen av denna slinga. Har tappat en del i värde under dagen men den kommer ändå bli enormt mycket mer spelvärd som spik än de två jättefavoriterna i de två första avdelningarna.

Tur att Åby ligger i mölndal då :whistling: Ne men som sagt det har knappt regnat nånting så det ska absolut inte vara några problem!

Unique Govan, känns som det är dags nu! Tvilling 1-4.

Kazire de bob, kan skrälla. Kör tvilling 6-13.

Sen skiter jag i resten :)

SAO 2015-03-25 17:43

Citat:

Ursprungligen postat av dirteeh (Inlägg 418084)
Jag kanske är helt dum i huvudet, men jag tänker chansspika 12 Perfectly Enough i V86-4

Det vet först efter loppet. Att du är modig vet vi innan!
Kör på dina idéer, det är roligare!!

mackpeter 2015-03-25 17:45

Citat:

Ursprungligen postat av whalz (Inlägg 418088)
Tur att Åby ligger i mölndal då :whistling: Ne men som sagt det har knappt regnat nånting så det ska absolut inte vara några problem!

Unique Govan, känns som det är dags nu! Tvilling 1-4.

Kazire de bob, kan skrälla. Kör tvilling 6-13.

Sen skiter jag i resten :)

Whalz - Olle är skåning och lite dålig i geografi.
Han vet inte att på samma sätt som Aten har en hamnstad, som heter Piréus, så har Mölndal en hamnstad som heter Göteborg.

I första tycker jag man garderar 4 med både 1 och 12.
I tredje garderar jag storfavoriten 2 med 7, som Peter U är mycket positiv till.

leffa 2015-03-25 17:56

Perfectly Enough

Citat:

Ursprungligen postat av dirteeh (Inlägg 418084)

Rolig spik han var tydligen nödig sist svårt att springa när man är nödig, stark häst 6%

Helge 2015-03-25 17:56

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 418073)
Ojoj vad Peter höjer T.Rex till skyarna! ¢¢ samt helstängt idag, "kommer gå som ett skott".

Förvånad den inte gått om och blivit brakfavorit i loppet efter det klartecknet.
Inget för vinnarspelen men fin till streckspelet.

benny28hbg 2015-03-25 18:03

https://bambuser.com/v/5378262

stenströmmer om sina i kväll!

mackpeter 2015-03-25 18:21

Ni som alltid tjabbar om hur dålig Örjan är som kusk. Låt oss höra vad ni tycker efter första loppet på Valla.:innocent:

Shooter 2015-03-25 18:22

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 418098)
Ni som alltid tjabbar om hur dålig Örjan är som kusk. Låt oss höra vad ni tycker efter första loppet på Valla.:innocent:

Hade den som utgångshäst på tvillingen, så jag är nöjd.

olle 2015-03-25 18:30

Det ser ut att bli betongbana på Åby i kväll. Regnet ser ut att vräka ner nu. Det brukar inte gynna barfotahästarna där och gissar att det kommer en del sena ändringar.

Helge 2015-03-25 18:30

Hoppas dessa hjälper till att välta favoriter:
Gross Weight, Daley Lovin
T Rex
Enjoy Avenue
Windy Ways (nästan favorit dock)

rrylander 2015-03-25 18:35

Ska man dubbla Top of the world med Secret Mission eller Limoncelli?

Jajjan 2015-03-25 18:48

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 418076)
Spelvärde har gjort sitt jobb och ringt och pratat med banmästaren.
"Banan kommer bli jättefin! Det har kommit lite regn men det har bara varit till godo."

Ursäkta min cynism, men att banan "kommer bli jättefin"
på Åby, kan översättas "kommer inte bli sämre än vanligt",
vilket är ett gott betyg, när det gäller banan.

Känner flera, som under åren strukit sina starthästar
pga banans miserabla beskaffenhet.

PU har fog för sin optimism.

Det skall bli kul att se debuten, även om spelvärdet
är borta.

Given spik för mig.

Lycka till med liren Helge.