![]() |
Citat:
Kolla hästen nu, inte historiskt. |
Citat:
|
Citat:
Ska klämma i mig lite frulle nu, sen bär det iväg till Romme. Jag ska i alla fall fälla två favoriter idag. Jane´s Hugo och OTP. |
Citat:
|
Kallblod
Tar verkligen Månprinsen 20m på 4 Nordlirappen nu körspö sommarbalans o hela paketet? Blekkan kan köra kallblod eller finns det nån kallblodsexpert
som har svaret!!!!:thumbup: |
Citat:
Många bra emot. Av det jag sett tror jag på spets och slut. Lycka till, nu ska jag ta ett bad o 30 gradigt vatten. |
Citat:
MEN kusken kör ALLTID för sent, så allt kan hända. |
Citat:
Hade garanterat vunnit allt med annan kusk. |
Citat:
nja får nog bara bli en utgång:thumbdown: |
Citat:
Herregud vad jag torskat pengar på den kusken... Ja! Jag vet - skulle inte lirat! Men vad gör man när det är en överlägsen häst? Till och med jag själv hade satt ditt den oftare än D.O.... :rant: |
Citat:
vikta sina chanser, bland kuskar och tränare". Jag rankade Johans först på spets och han i stort sett gav klartecken, då jag vet att far och son är grymt duktiga på att tippa och alltid är pålästa, när det gäller motståndet. Klar andra rank för bli Queer Fish, på ny blanans och med ett lopp i kroppen. Gör 2 system, ett motvalls, efter devisen "att aldrig förväxla det osannolika med det omöjliga." Det lilla; 10,A,6,A,12,8,1och6. Det stora; 2,3,6,10 10 3,6,10 10 1,2,3,4,8,9,12 1,8,10 1,6,7,9. Normalt hade jag passat en omgång som denna, då även jag tror på dubbeljackpot till nästa omgång. Men då jag tänker se travet, pga trist väder i Sthlm, så är det kul att ha några bongar i handen. Pengarna tillbaka vore en stor framgång på Romme. |
Citat:
Nu är ju trav, eller sport öht, så lätt att det går att titta på andras prestationer. Men efter att ha sett Jeppas Maxi i årsdebut mot Dream W Me och sen sett just den hästen fredags, då undrar i alla fall jag hur i h-te den ska torska det här. Nu nedstruken ett hack. Spiklöst joker och hoppas att det slår i kanterna och sen en fet fleris på V5, det är nog melodin idag |
Första avdelningen löste jag på en halvminut utan djupare eftertanke, med hjälp av förhastade slutsatser:
Nato Dream? Bort. Icke-vinnare som skrikits ut som klar i varenda start i åratal, känns det som. Har det hänt något? Nej. Vinstchans: 0,1% Super Otto? Har jag blivit tveksam till på sistone. Den höll på att bli en favorit, innan jag genomskådade kusen. Den är rädd för att vinna, men gör gärna allt för att det ska se bra ut i skymundan! Och Haugstad... papperskorgen nästa med den 2-procentiga vinstchansen. Västerbo Highflyer? Säkert kapabel, men bakspår och Redén: schas, vinstchans 0%. Fantoccini gillar jag, men niondespår? Adjö. 3% får du. Och där slutar jag leta i strecklistan. Men jag har sparat en: Mellby Apollo, som därmed MÅSTE spikas. Och jag gör det bara för att jag kan, jag har ingen vidare koll på hästen eller ork att kolla upp den. Den har bara minst minusfaktorer. Jag skattar vinstchansen till 120%. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
i år!! möter ett rätt så enkelt gäng:clap::clap: |
Omgångens klart bästa spik är 2.NATO DREAM enligt mig.
8.Jeppas Maxi klar andra spik, men överstreckad trots allt. 12.Månprinsen "TORSK" gör att omgången är hyperintressant. (Gunnar.....) |
Citat:
Jag ska dra till jobbet, så ska inte spela. Kikar på det i kväll efter 21:00 med några kalla och firar kommande en veckas ledigt, DÅ ska det liras när tiden finns. |
Citat:
|
Citat:
|
Tur jag inte ska spela idag för jag hade varit tvungen spika storfavoriten Jeppas Maxi!
Går ut i BRONS, perfekt inne på pengarna, startar i fel lopp, för enkelt emot. Blir ju klar idag för nästa bronsfinal med, otroligt snyggt matchat. Sällan man ser en häst starta i så fel klass som nu. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Hejsvejs. |
Citat:
idag:clap::clap: |
Citat:
|
Citat:
|
Är inne på att Meslon skräller till i avdelning två, Hoppas på spets o slut!
|
Någon som vet vad spelvärde spikar i andra?
|
Den här omgången är mycket lik den som gick för ett par veckor sedan och gav mycket bra betalt. Det är riktigt starka och bra favoriter men faller en eller 2 av de och det skräller i 2-3 av de andra avdelningarna.Då har vi flera hundra tusen på 7 i dag.
Men liksom då ser det inte svårt ut på förhand och lär inte vara det i efterhand. |
Citat:
men vann inte allt. |
Citat:
Edit: Både Ögat och Nybrink varnar för henne. Hur man värderar det är givetvis upp till var och en. |
Citat:
|
Citat:
forum, jag är sällan ensam. F.ö. är jag precis tvärtom. Mvh Ulf-Eddie |
Är det någon som kan motivera för mig varför jag ska strecka Mellby Cheeky?
Jag hittar bara minusfaktorer.. Sämsta spåret spår 12 över lång distans innebär väl 20-40 meter extra minst när den ska harva förbi hela högen i andra/tredjespår är en av 8 hästar i hela omgången som har under 10 i vinstprocent hästen är 4 år och ska slå 7 konkurrenter som är äldre fick stryk av 5:an trots att den galopperade i februari trots att den hade gått 1 lopp på 1,5 år jag begriper inte hur den kan vara rankad 2:a |
Så blir det. Men det tog tid. EN SPIK på bolagssystemet, JEPPAS MAXI
Utgångshästar Månprisen och On Track Piraten och Janes Hugo. Två av Tre ska vinna. Så en liten vinnarraket med 3 hästar som jag tycker står en aning högt i odds i förhållande till vinstchanserna Registrerat spel Datum: Söndag 2015-04-05 Bana: Romme, omg. 12 Spelform: Raket, 2 av 3 Lopp Spelform Häst 5 VINNARE 10 8 VINNARE 9 11 VINNARE 9 Vadet gäller startnummer 3 x 100,00 kr Totalt: 300,00 kr Kvittonummer: E946 0949 0691 1145 |
Citat:
|
Citat:
3 Mellby Apollo – har tagit 9 av 10 segrar från ledningen, som bäst varit trea på sex V75-starter |
Citat:
|