Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Trav Expekt (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23680-trav-expekt/)

Lobo 2015-04-10 22:26

Trav Expekt

Någon som vet varför inte Expekt har trav för tillfället?

Berätta gärna även om det finns andra bolag som har börjat med trav eller har tankar på det, och jag känner till att Unibet, Nordicbet, Racebets och Bet365 har.

Skulle varit jävligt kul om ett bolag som Pinnacle Sports startade upp. Gemensam aktion kunde kanske varit något?

olle 2015-04-10 22:36

Trist. När Ladbrokes la ner travet sa dom att marknaden var för liten. Dom hade då fasta vinnarodds till både huvudbanan och saxbanan och det var rena guldgruvan. Hann aldrig ens bli avstängd där innan dom la ner. Expekt har haft travodds i massor av år så trist om dom också slutat med det. Unibet och B365 är väl i så fall dom enda som finns kvar med odds och det är väl då dom som atg menar har tagit en stor del av marknaden (trots att inga som vinner något där frekvent får spela hos dom).

Stekel 2015-04-10 22:39

Funderade på exakt samma sak nu ikväll! De har väl dömt det som lönsamt att avveckla antar jag. Marknaden är väl inte jättestor och det krävs en del av dem för att hänga med och korrigera odds efter info som framkommer osv.

Filmtokig 2015-04-10 22:41

Personligen älskar jag betsafe, dem har dock bara h2h. Men man kan köra det i en femling t.e.x. i fem lopp, är väldigt relativt enkelt om du kan trav relativt bra

Migge 2015-04-10 22:42

Citat:

Ursprungligen postat av Lobo (Inlägg 422046)
Någon som vet varför inte Expekt har trav för tillfället?

Berätta gärna även om det finns andra bolag som har börjat med trav eller har tankar på det, och jag känner till att Unibet, Nordicbet, Racebets och Bet365 har.

Skulle varit jävligt kul om ett bolag som Pinnacle Sports startade upp. Gemensam aktion kunde kanske varit något?

Betsson har H2H, H3H, H5H dagligen samt även Vinnare till V75 :yes:

sirlarsson 2015-04-10 22:44

Sen när har betsson vinnare till V75? Har jag inte sett innan.

Expekt verkar ha lagt ner, inga odds på en vecka typ. Dock hade expekt extremt låg payout på travspelen och därmed tråkiga odds, dock fanns ett och annat guldkorn ibland så var synd. Sen erbjöd man ju bara V/P på två lopp på alla V64 omgångar.

olle 2015-04-10 22:46

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 422051)
Funderade på exakt samma sak nu ikväll! De har väl dömt det som lönsamt att avveckla antar jag. Marknaden är väl inte jättestor och det krävs en del av dem för att hänga med och korrigera odds efter info som framkommer osv.

Är ganska säker på att oddskorrigeringar sker maskinellt (efter hur spelen kommer in efter att startoddsen släppts). Det stora arbetet för nätbolagens bookmakers ligger i att sätta de fasta vinnaroddsen när spelen öppnas. Det är dom i regel väldigt skickliga på numera. Är det skoryck och jänkarvagnar mm så missar dom det sällan om infon finns innan oddsen släpps.

DavidP 2015-04-10 22:49

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 422056)

Expekt verkar ha lagt ner, inga odds på en vecka typ. Dock hade expekt extremt låg payout på travspelen och därmed tråkiga odds, dock fanns ett och annat guldkorn ibland så var synd. Sen erbjöd man ju bara V/P på två lopp på alla V64 omgångar.

De har precis börjat med det..men de kopierar nordicbets odds rakt av på h2h och vinnare är väl samma bolag eller nått

Migge 2015-04-10 22:50

Citat:

Betsson är så "rädda" att ha fel odds på V75-vinnare så oddsen släpps så sent som möjligt, ca kl. 12.00 på lördagarna...

olle 2015-04-10 22:52

Citat:

Dom har det just nu ser jag. Hade ingen aning om att betsson hade v odds till travet heller. Men inga roliga odds vad jag kunde se efter en snabb koll.

Migge 2015-04-10 22:55

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 422060)
Dom har det just nu ser jag. Hade ingen aning om att betsson hade v odds till travet heller. Men inga roliga odds vad jag kunde se efter en snabb koll.

Att Vinnare-oddsen hos Betsson finns redan på fredag kväll är ju isf nytt from denna veckan...i en dryg månads tid så har dom släppts vid 12-tiden på lördagarna!

sirlarsson 2015-04-10 23:12

Skoj med betsson ändå synd att man är limmad till 30kr per spel, men kanske finns dessa odds även på nordic?

Stekel 2015-04-10 23:15

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 422057)
Är ganska säker på att oddskorrigeringar sker maskinellt (efter hur spelen kommer in efter att startoddsen släppts). Det stora arbetet för nätbolagens bookmakers ligger i att sätta de fasta vinnaroddsen när spelen öppnas. Det är dom i regel väldigt skickliga på numera. Är det skoryck och jänkarvagnar mm så missar dom det sällan om infon finns innan oddsen släpps.

Är dåligt insatt i hur spelbolagen verkar ska erkännas men helautomatiskt är det nog inte. Hursomhelst antar jag att de bedömer det som olönsamt på ett eller annat vis, annars vore det ju korkat att plocka bort det.

Trökigt för oss med mindre konkurrens mellan bolagen men det är väl inte mycket att göra åt.

Filmtokig 2015-04-10 23:31

Kan ni trav. Spel på betsafe, ni som kan ni gör pengar. Ni andra gnäller

almen 2015-04-11 00:02

Svenskt trav är inte och kommer aldrig att bli någon intressant marknad för seriösa utländska bookmakers. Licenser eller ej har ingen betydelse.

Det är bara ATG som inbillar sig att spel från utlandskonkurrerande bolag uppgår till miljardbelopp. Det är en struntmarknad oavsett vad ATG försöker slå i finansdepartementet.

"Allt" om denna myt och svaren på era frågor beskrev jag för drygt ett år sedan här på forumet.

https://www.sharps.se/forums/trav-gal...inekonkurrens/

Almen