![]() |
Trav Expekt
Någon som vet varför inte Expekt har trav för tillfället?
Berätta gärna även om det finns andra bolag som har börjat med trav eller har tankar på det, och jag känner till att Unibet, Nordicbet, Racebets och Bet365 har. Skulle varit jävligt kul om ett bolag som Pinnacle Sports startade upp. Gemensam aktion kunde kanske varit något? |
Trist. När Ladbrokes la ner travet sa dom att marknaden var för liten. Dom hade då fasta vinnarodds till både huvudbanan och saxbanan och det var rena guldgruvan. Hann aldrig ens bli avstängd där innan dom la ner. Expekt har haft travodds i massor av år så trist om dom också slutat med det. Unibet och B365 är väl i så fall dom enda som finns kvar med odds och det är väl då dom som atg menar har tagit en stor del av marknaden (trots att inga som vinner något där frekvent får spela hos dom).
|
Funderade på exakt samma sak nu ikväll! De har väl dömt det som lönsamt att avveckla antar jag. Marknaden är väl inte jättestor och det krävs en del av dem för att hänga med och korrigera odds efter info som framkommer osv.
|
Personligen älskar jag betsafe, dem har dock bara h2h. Men man kan köra det i en femling t.e.x. i fem lopp, är väldigt relativt enkelt om du kan trav relativt bra
|
Citat:
|
Sen när har betsson vinnare till V75? Har jag inte sett innan.
Expekt verkar ha lagt ner, inga odds på en vecka typ. Dock hade expekt extremt låg payout på travspelen och därmed tråkiga odds, dock fanns ett och annat guldkorn ibland så var synd. Sen erbjöd man ju bara V/P på två lopp på alla V64 omgångar. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Skoj med betsson ändå synd att man är limmad till 30kr per spel, men kanske finns dessa odds även på nordic?
|
Citat:
Trökigt för oss med mindre konkurrens mellan bolagen men det är väl inte mycket att göra åt. |
Kan ni trav. Spel på betsafe, ni som kan ni gör pengar. Ni andra gnäller
|
Svenskt trav är inte och kommer aldrig att bli någon intressant marknad för seriösa utländska bookmakers. Licenser eller ej har ingen betydelse.
Det är bara ATG som inbillar sig att spel från utlandskonkurrerande bolag uppgår till miljardbelopp. Det är en struntmarknad oavsett vad ATG försöker slå i finansdepartementet. "Allt" om denna myt och svaren på era frågor beskrev jag för drygt ett år sedan här på forumet. https://www.sharps.se/forums/trav-gal...inekonkurrens/ Almen |