Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Jackpott hysteri! (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23701-jackpott-hysteri/)

hatten1 2015-04-14 12:04

Varför skulle man stanna hemma med hästarna, det har ju redan införts snålskala som det kallas på många lopp, där man ger lägre % till de bakom vinnaren.

Sluta med 50-25-15-10-5 , och istället ge 60-25-10-2,5-2,5 eller liknande.
Blir ju ramaskri naturligtvis från alla som inte har hästar som duger, men då får man låta de hästarna tävla på breddtrav, samt ut färre lopp och tävlingsdagar totalt, hästmatrialet räcker väl inte som det är nu heller egentligen ?

Samt det blir betydligt lönsammare för de som har bra hästar, vilket bör vara ett incitament för hästägande.

Viroid 2015-04-14 12:09

Citat:

Ursprungligen postat av hatten1 (Inlägg 422994)
Varför skulle man stanna hemma med hästarna, det har ju redan införts snålskala som det kallas på många lopp, där man ger lägre % till de bakom vinnaren.

Blir ju ramaskri naturligtvis från alla som inte har hästar som duger, men då får man låta de hästarna tävla på breddtrav, samt ut färre lopp och tävlingsdagar totalt, hästmatrialet räcker väl inte som det är nu heller egentligen ?

Samt det blir betydligt lönsammare för de som har bra hästar, vilket bör vara ett incitament för hästägande.

Och den snålskala man införde har gjort att man tävlar mera, att det blivit svårare för spelarna? Frankrike gjorde tvärtom, de ger numera 45% av priskakan till den som vinner.

Heuer 2015-04-14 13:24

denna jackpotomgång...

Så här brukar det låta i V75 Direkt:

denna jackpotomgång...
denna jackpotomgång...
denna jackpotomgång...

JAG SKITER I JACKPOT!

Fuck you, Peter Henriksson!

HPT 2015-04-14 13:34

Jag har räknat på chans/risk för jackpott utifrån insatsfördelningen på V75 på svenska banor i år jämfört med i fjol

2014 (fram till 2014-04-12, 15 omgångar)
Genomsnittlig risk för jackpott: 33,6%
"Borde" varit 5,0 jackpottomgångar, blev "bara" 4

2015 (fram till 2015-04-11, 17 omgångar)
Genomsnittlig risk för jackpott: 39,6%
"Borde" varit 6,7 jackpottomgångar, blev 11

Urvalet är ju så klart för litet för att dra några säkra slutsatser, men tendensen är ju spännande. Inte nog med att spelarkollektivet anser att V75 blivit mycket lättare, utfallet i verkligheten antyder ju att skillnaden är ännu större...

Eftersom jag antar att återinförande av V7 är för mycket att hoppas på så kunde man ju åtminstone köra "V76" (med 60-40 i potterna) när utdelningen på 5 rätt blir för dålig...

Chiron 2015-04-14 14:12

Citat:

Ursprungligen postat av HPT (Inlägg 423030)
Eftersom jag antar att återinförande av V7 är för mycket att hoppas på så kunde man ju åtminstone köra "V76" (med 60-40 i potterna) när utdelningen på 5 rätt blir för dålig...

Varför inte försöka med V76 när det blir extra V75-omgångar? Blir ett litet test och inte så ofta? Eller blir det för komplicerat?

Viroid 2015-04-14 14:17

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 423036)
Varför inte försöka med V76 när det blir extra V75-omgångar? Blir ett litet test och inte så ofta? Eller blir det för komplicerat?

Norge har väl kört V76 ett tag på onsdagar, någon som hört hur det fallit ut för dem?

boozty 2015-04-14 14:37

V76 lät riktigt intressant särskilt med tanke på att 5 rätts potten fryses inne så ofta så blir ju iaf pengarna utbetalda rätt omgång! Det är ju ganska nära mig förslag tidigare i tråden att 5 rätts jackpot ska delas ut samma omgång i de högre polerna vilket jag tycker är nästan mer rättvist då det svåra omgångar kan vara rktigt fina pengar på 5orna man missar.

Strappa71 2015-04-14 14:39

Citat:

Ursprungligen postat av boozty (Inlägg 423042)
V76 lät riktigt intressant särskilt med tanke på att 5 rätts potten fryses inne så ofta så blir ju iaf pengarna utbetalda rätt omgång! Det är ju ganska nära mig förslag tidigare i tråden att 5 rätts jackpot ska delas ut samma omgång i de högre polerna vilket jag tycker är nästan mer rättvist då det svåra omgångar kan vara rktigt fina pengar på 5orna man missar.

Genomtänkta regler för uppflyttning av pengarna vid lätta omgångar är mycket bättre än en "ren V76a" tycker jag. I allra värsta fall kan man tänka sig att ha kvar 7-rättsjackpottarna.

Med uppflyttningsregler får man ju en dynamisk variant av V75/V76/V7 där det inte skulle finnas något behov för att återinföra "Endast V7". Bara fördelar enligt mig.

boozty 2015-04-14 14:41

Och man får gärna införa samma regler på v86 samt v64 så kanske man kan börja spela v64 =)

olle 2015-04-14 14:42

Citat:

Ursprungligen postat av boozty (Inlägg 423042)

Ja, det hade varit kanon, men när atg införde 3 vinstpooler på vardagarna med sex lopp med främsta motivering att fler skulle få hämta ut vinster har man svårt att tro att det ens finns tankar på att ändra V75 till ett spel med bara två vinstpooler.

Strappa71 2015-04-14 14:48

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 423045)
Ja, det hade varit kanon, men när atg införde 3 vinstpooler på vardagarna med sex lopp med främsta motivering att fler skulle få hämta ut vinster har man svårt att tro att det ens finns tankar på att ändra V75 till ett spel med bara två vinstpooler.

Det man säger behöver inte alltid vara sanningen. Man visste givetvis om att det skulle bli JP mycket oftare med V64 än med V65.

ATGs marknadsavdelning är som en papegoja som bara kan ett ord. Det är kul första ggrna. Men det blir snabbt uttjatat.

boozty 2015-04-14 14:51

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 423046)
Det man säger behöver inte alltid vara sanningen. Man visste givetvis om att det skulle bli JP mycket oftare med V64 än med V65.

ATGs marknadsavdelning är som en papegoja som bara kan ett ord. Det är kul första ggrna. Men det blir snabbt uttjatat.

Det kan man lugnt säga, som ombud måste jag säga att mina kunder har blivit ganska less på JP, det är oftare man hör sarkastiska kommentarer om JP än att man hör någon som säger "fan gubbar, ska vi göra ett gemensamt system till lördagens jackpot" som man förr hörde nästan varje gång det vankades jackpot.

Cc 2015-04-14 15:06

Citat:

Ursprungligen postat av hatten1 (Inlägg 422994)

Ja, kör de den skalan lär degen ta slut förr eller senare! :evilgrin39:

boozty 2015-04-14 15:07

Citat:

Ursprungligen postat av Cc (Inlägg 423048)
Ja, kör de den skalan lär degen ta slut förr eller senare! :evilgrin39:

Haha, där ser vi hur noga vi läser inläggen =)

hatten1 2015-04-14 18:57

Bra där CC, :-) Enda sättet att få reaktion är att skriva något felaktigt :-(