Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Elitloppet 2015 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23714-elitloppet-2015-a/)

Viroid 2015-05-25 14:09

Citat:

Ursprungligen postat av Rickart (Inlägg 433698)
Vad har du emot BBS? Var ju även du som tippade han totalt chanslös i olympia...

Jag har väl inget emot hästen, tycker bara att det är en häst som inte provats mot de allra bästa i särskilt stor utsträckning. Han var oerhört bra vid segern i Olympiatravet, det medges, men nu är det Elitloppet. Det är något annat än att klättra i V75-klasserna.

Det är ju utan tvekan en fin häst med kapacitet att vinna i högsta klassen, men jag är ännu lite skeptisk till att den räcker till när det vankas storlopp. Jag kan ha fel, men efter plattfallet i Copenhagen Cup så finns det en del att bevisa.

ubriganti 2015-05-25 14:52

This year in Italy you can not see it and bet on Sweden Cup and Elitloppet because our hated Ministry ( Mipaaf ) did not apply in time to the new company on the Swedish TV rights .
This is the situation in Italy !!!
They can not slay the horse but not our passion .
I kindly ask if you have any contacts to solve this problem .
Hopefully in your interest on this matter .
A greeting from Italy

clarund 2015-05-25 15:45

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 433652)
Jupp, jag hoppas många norrmän tokspelar Sugarlight så att det blir fint spelvärde på de andra.

Blev ju allt annat än spännande efter denna norska lottning.

Försök ett till 4 Mosaique Face
Försök två till 1 BBS Sugarlight (är han inte i ordning vinner "Norsken"s Magic Tonight)

I finalen fångar 1 BBS Sugarlight upp 2 Lutfi utvändigt då han med "75% sannolikhet", som Wilander säger, vunnit spårlotten o valt nr 1.
Vinner finalen gör således Support Justice.

Speedyearl 2015-05-25 17:03

Citat:

Ursprungligen postat av clarund (Inlägg 433737)
Blev ju allt annat än spännande efter denna norska lottning.

Försök ett till 4 Mosaique Face
Försök två till 1 BBS Sugarlight (är han inte i ordning vinner "Norsken"s Magic Tonight)

I finalen fångar 1 BBS Sugarlight upp 2 Lutfi utvändigt då han med "75% sannolikhet", som Wilander säger, vunnit spårlotten o valt nr 1.
Vinner finalen gör således Support Justice.

Support Justice tror jag inte alls på som elitloppsvinnare!

Den är alltför trög i starten och på 1640 så håller inte det.

AndyMart 2015-05-25 17:42

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 433701)
Jag har väl inget emot hästen, tycker bara att det är en häst som inte provats mot de allra bästa i särskilt stor utsträckning. Han var oerhört bra vid segern i Olympiatravet, det medges, men nu är det Elitloppet. Det är något annat än att klättra i V75-klasserna.

Det är ju utan tvekan en fin häst med kapacitet att vinna i högsta klassen, men jag är ännu lite skeptisk till att den räcker till när det vankas storlopp. Jag kan ha fel, men efter plattfallet i Copenhagen Cup så finns det en del att bevisa.

Se Olympiatravet en gång till.

En galopp är inget platt fall.

olle 2015-05-25 17:50

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 433757)
Support Justice tror jag inte alls på som elitloppsvinnare!

Den är alltför trög i starten och på 1640 så håller inte det.

Det intressanta med Support Justice är väl att det aviseras rejäla ändringar. bl a har man väl sagt att man ska rycka alla skorna på hästen för första gången till elitloppet och köra med stängt huvudlag.

Många av hästarna har ju redan körts länge med max racerbalans så dom det finns ändringar att göra på vad gäller balans och utrustning är väl också dom som har störst potential till förbättrade prestationer.

Strappa71 2015-05-25 17:55

Roade mig med att gå igenom de senaste 21 årens E-loppsvinnare ( de jag sett live! ) 12 av 21 startade från 6,7 el. 8 i sitt försök!!!

clarund 2015-05-25 21:26

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 433770)
Roade mig med att gå igenom de senaste 21 årens E-loppsvinnare ( de jag sett live! ) 12 av 21 startade från 6,7 el. 8 i sitt försök!!!

Mja med statistik visar man det man vill, och hur lite 21 tillfällen är... dessutom helt utan premisser...

Förutom vilka hästar som hade vilka spår, ex vis när Nahar vann med 6e (?) i försöket var det väl tung bana?

Berätta gärna vilka som lyckats, kommer även ihåg Iceland som sen tog 5e i finalen efter sin 2a(?) plats i försöket från 8e.

Nu är det förstås små fält vi talar om och inte fulla 12-hästars osv.

Strappa71 2015-05-25 21:55

Citat:

Ursprungligen postat av clarund (Inlägg 433883)
Mja med statistik visar man det man vill, och hur lite 21 tillfällen är... dessutom helt utan premisser...

Förutom vilka hästar som hade vilka spår, ex vis när Nahar vann med 6e (?) i försöket var det väl tung bana?

Berätta gärna vilka som lyckats, kommer även ihåg Iceland som sen tog 5e i finalen efter sin 2a(?) plats i försöket från 8e.

Nu är det förstås små fält vi talar om och inte fulla 12-hästars osv.

Delvis handlar det såklart om en del stora förhandsfavoriter som inte alls hade några problem att bli släppta till spets trots dåligt utgångsläge i försöket.

Iceland blev bara 3a i försöket. Spetsade från 5e i finalen.

Strappa71 2015-05-25 22:03

Copiad #6 1994
Copiad #6 1995
Coktail Jet #6 1996 ( smygkörd och gick till final på målfoto som 4a ).
Moni Maker #8 1998
Remington Crown #7 1999
Victory Tilly #7 2000
Varenne #8 2001
Varenne #7 2002
From Above #6 2003
Torvald Palema #6 2009
Iceland #8 2010
Nahar #6 2013

Edit: Noterbart är även att under dessa 21 år så är det bara EN som lyckats vinna finalen efter att ha haft de utmärkta spåren 4 eller 5 i försöket. Det var Gum Ball som vann 1997 efter att ha haft spår 5 i försöket. Men han skulle inte ha vunnit han heller om Zoogin eller Gentle Star hade behagat gå felfritt i försöket.

Filmtokig 2015-05-26 01:27

Satan vad mycket det finns att spela på nu på betsafe, kan spela på hur mycket publik det kommer, vilken kusk som vinner flest lopp.

"Någon att bada på innerplan i Bällstaån under söndagen på Solvalla (31 maj) | Elitloppet - Specialare | Trav"

Ja till 1,15 x.. bara gå bada själv, surebet :clap:

Speedyearl 2015-05-26 07:50

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 433768)
Det intressanta med Support Justice är väl att det aviseras rejäla ändringar. bl a har man väl sagt att man ska rycka alla skorna på hästen för första gången till elitloppet och köra med stängt huvudlag.

Många av hästarna har ju redan körts länge med max racerbalans så dom det finns ändringar att göra på vad gäller balans och utrustning är väl också dom som har störst potential till förbättrade prestationer.

Ja fast såna ändringar kan ju lika gärna slå åt andra hållet! Jag tror inte ekipaget hamnar topp 3 oavsett trots toppspår återigen!

Strappa71 2015-05-26 08:11

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 433908)
Satan vad mycket det finns att spela på nu på betsafe, kan spela på hur mycket publik det kommer, vilken kusk som vinner flest lopp.

"Någon att bada på innerplan i Bällstaån under söndagen på Solvalla (31 maj) | Elitloppet - Specialare | Trav"

Ja till 1,15 x.. bara gå bada själv, surebet :clap:

Värt att bli utkastad för? Inte ens för 5 ggr pengarna.... ( för mig alltså ).

Filmtokig 2015-05-26 13:19

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 433910)
Värt att bli utkastad för? Inte ens för 5 ggr pengarna.... ( för mig alltså ).

Självklart inte, var med glimten i ögat.

abandofhope 2015-05-26 15:47

Tjena, boys and ladies är det någon som har nån inblick i V75 7 på Söndag.

Tacksam för svar Med Vänlig Hälsning: Aband.